GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hei hei, er inne her fra 3. tri med et spørsmål!! Dere som vet når dere hadde eggløsning, hvor lenge etter testet dere positivt???
19:23 12.05.2008
Jeg har nemlig stor forskjell på menstermin og ul.termin, og det er mye som tilsier at min menstermin er riktigst. Alle mine babyer har vært små. Så jeg begynner å tro at det er derfor jeg får mine terminer utsatt, alt fra 5-11 dager senere enn jeg hadde eggløsning...

Hvor tidlig etter eggløsn er det mulig å få positiv test?
*jente-i-vente ♥ *HØYGRAVID*
Sv: Hei hei, er inne her fra 3. tri med et spørsmål!! Dere som vet når dere hadde eggløsning, hvor lenge etter testet dere positivt???
19:57 12.05.2008
Med Rfsu sin gravitest kan man teste fra 6 te 10 daga etter eggløsning :-)

Me Clearblue å billigtesta fra ca. 10 te 14 daga etter :-)

Æ f.eks testa positivt 9 daga etter eggløsning me billigtest strimmel :-)

Å æ vet når æ hadde eggløsning å va på ultralyd der d stemte på dagen me menstermin :-)

Trur at termin går på kordan fostere utvikle sæ? e d ikke derfor dm har oppte 2 ukers slingringsmål på dn ordinære ultralyden?? Men vældi domt vesst du har rikti da :-/

Du får høre me lægan ka dm sir t d?? :-)
sunnybeach :o)
Sv: Hei hei, er inne her fra 3. tri med et spørsmål!! Dere som vet når dere hadde eggløsning, hvor lenge etter testet dere positivt???
22:50 12.05.2008
Hvis jeg har rett og menstermin stemmer, kan jeg risikere å måtte gå nesten 4 uker over menstermin før jeg evt settes i gang :S :S

Det er jo direkte farlig det!!
*jente-i-vente ♥ *HØYGRAVID*
20:09 12.05.2008
Jeg testet positivt 10 dager etter eggløsningen. :-)
Collette
22:47 12.05.2008
testet positivt 9 dager etter EL
miragelol
22:51 12.05.2008
Jeg testet også positivt 9 dager etter EL.
aug-mamma blir desembermamma!
11:57 13.05.2008
Ved første graviditet tok jeg eggløsningstest, så var helt sikker på når jeg hadde eggløsning. Testet negativt 10 dager etter eggløsning, positivt på dag 11 (meget svak strek). Brukte CB (ikke den digitale) som er en av de testene som selges i Norge som skal gi tidligst resultat.

Ved graviditet nr. 2 fikk jeg postivt svar på dag 13, men da var streken/krysset veldig sterkt så kunne nok ha fått positivt svar dersom jeg hadde testet tidligere.

gammel røy
12:04 13.05.2008
Dette med termin:

Ved første graviditet sa jeg fra til legen at ultralydterminen deres ikke stemte, det viste seg da også at vår pike var liten med liten hodeomkrets da hun ble født. Men dersom man har sagt ja til ultralyd (som er en frivillig ting) så MÅ de forholde seg til ultralydterminen.

Men jeg sa ifra til min jordmor (ABC klinikken i Oslo) om at jeg ikke ville risikere å gå lenge på overtid- spesielt ikke når jeg visste at terminen var feil med en uke! Vi avtalte at 5 dager etter det som var min termin ville vi ha en overtidsavtale og evt. sette igang fødselen. De er mer åpne for at man ikke skal gå for lenge over tiden nå for tiden. Vår lille pike ble født naturlig dagen etter det som var min termin.

Så det gjelder å si ifra! Snakk med jordmor og lege om din bekymring om å gå for lenge over tid!

Lykke til!
gammel røy
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------