GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Skal reise til Tyrkia
20:45 12.05.2008
Skal reise til Tyrkia når jeg er 13 uker på vei og lurer på hvilke forholdsregeler jeg bør ta? Kan jeg f.eks bade i basseng? Har jo med meg mine 2 barn så det blir litt dumt hvis vi ikke kan bade sammen i bassenget...Noen som har noen råd?
jente+gutt+?
Sv: Skal reise til Tyrkia
20:51 12.05.2008
Hei :) JEg skal til sunny beach..:p JEg spurde om det samme på skravlesiden..Og jeg fikk til svar att man ikke kan bade i basseng pga bakterier..:/
m0ngo får julebaby<3
22:02 12.05.2008
hæ? ikke basseng? er ikke det slimproppen gjør, fohindrer bakterier å trenge igjennom..
jeg skal til tyrkia, marmais, uke ni og ti. og hadde da STORE planer om å bade i basseng, kommer til å få heteslag hvis jeg ikke kan.. reiser 7.juni, er rimelig varmt der da!
Klar Som Et Egg - med spire!
10:41 13.05.2008
Hmm...ikke basseng?
Jeg var i Tyrkia da jeg var 14 uker på vei, og jeg badet som bare det i alle fall! Ikke hørt noe om at det skulle være farlig akkurat...
Meliah
11:22 13.05.2008
tror du kan bade etter 12 uker,for da beskytter den "slimproppgreien":P
er i hvertfall det jeg har lest :D
knerten88
12:08 13.05.2008
Jeg har nå akkurat vært på Kypros å bada i basseng, 5 uker på veg.. Blir jo litt bekymra nå....
Gitte:)
12:09 13.05.2008
PS: Men kan ikke tenke meg at det er farlig. Hva da med sex? Kan jo komme masse bakterier da også? Tror det er ganske tett opp til livmoren.
Gitte:)
11:28 27.05.2008
Hvis dere leser svar fra fagfolk - jordmor på babyverden f.eks.
sier hun at det IKKE er farlig å bade i basseng - man hopper selvf. ikke uti et basseng som ser skittent ut - men i tyrkia og de mest vanlige turistlandene renses bassenget hver dag !
Her må man bruke sunn fornuft!
Mamma til Marius :) + spire
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------