GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

Hjelp! ang å leke i senga før hun sovner
20:49 12.05.2008
..... Vi har et problem. jenta er stuptrøtt kl halv 7 - hun legges, vi har bra rutiner på alt og har alltid hatt ei grei jente som har falt til ro kjapt. Men nå hun tøyser, leker (men dukke/ bamse) , synger, hopper, kaster tutten på gulvet slik at vi må inn x antall ganger. Kl er ti på 9 nå og hun styrer fortsatt på!!

Hjelp! Hva hjør vi med dette?????????
Husmor med stor H
Sv: Hjelp! ang å leke i senga før hun sovner
23:15 12.05.2008
heihei! føler med deg virkelig....
her er det samme problemet! han er trøtt og legges i 7-8tiden!
vi har valgt å ta alle lekene utav rommet(for en periode), dette hjelper litt, men han ligger å styrer/griner og tuller i senga i 1-2timer!!

vet ikke hva jeg skal gjøre mer!!??!!
Anonym
14:43 13.05.2008
Vi har en gutt påsnart tre som trasser alt han kan, og han har også begynt å holde på sånn. Jeg ignorerer det fullstendig! Han holder seg på rommet sitt da.
Hvis jeg gjør det til et poeng at han skal legge seg og sove, kommer han til å opponere alt han kan, og det vil bli krig hver kveld. Regner med at det er en fase som snart går over. Interessen blir snart borte.
lillemanns mamma
08:46 14.05.2008
Sålenge datteren min på 2 1/2 holder seg på rommet sitt, lar jeg henne holde på. Etter en stund blir det stille, og hun har sovnet..... :)
77-modell
10:38 14.05.2008

Vi legger oss i senga sammen med jenta vår, koser og prater om alt vi har gjort den dagen og alt vi skal gjøre i morgen og slikt. Så synger vi en studn, av og til sovner hun mens vi synger, og av og til går vi ut av rommet etter at hun har blitt god og sigen.

Det hender at hun bruker tid på å romstere rundt, prate litt med bamsen, synge litt eller henter seg en bok, men det syns jeg er helt uproblematisk. Det gjør da vi voksne også av og til når vi ikke får sove sånn med en gang?

Dersom hun blir misfornøyd eller sint legger vi oss sammen med henne igjen, da sovner hun kjapt, for da er hun som regel overtrøtt og får ikke helt til å finne roen alene.

Hun er forresten 2 år.
Silkesnor
00:45 18.05.2008
med jenta mi har jeg pleid å fulgt ho fint til senga uten å verken være speielt hyggelig eller sint. sagt at nå er det natt og at ho må legge seg i senga, lagt dyne på ho og sussa ho og sagt natta og gått ut. om ho spretter ut i det jeg har lukka døra lar jeg ho styre på ei stund før jeg går inn igjen og gjør akkurat det samme. ho var selvføgelig litt trøtt i begynnelsen da dette kunne drøye men etterhvert var det liksom litt kjedelig å drive med den leken der og ho ble jo trøtt etter flere sene kvelder så det går seg liksom til så lenge du er utholden og ikke la det bli en morsom lek med å bli sint, tulle å tøyse eller dikedere og gi oppmerksomhet
Anonym
01:32 18.05.2008
Vi bare legger tulla på 2 slukker alt av lys lukker døra da er det natta. Ikke noe sang eller lesing senga skal soves i. Fjern alt av dukker og bamser. Si natta så ut.
mammatil2vakreprinsesser
13:09 18.05.2008
Jeg har ikke så store barn enda, men har aldri hatt problemer md å legge pjokken på snart 2, bortsett fra når han er overstimulert.

Gjør det forutsigbart at snart skal man leggge seg (kveldsmat, pysj, lese en bok i fanget og tannpuss). Det er viktig for barnet å få ro i kroppen før man legger seg og ikke gå rett fra masse aktivitet til seng. Slik er det også med voksne. Vi anbefales å roe ned kropp og sinn siste timen før vi legger oss. Gjør ikke jeg det, får jeg ikke til å sovne.

Sukkerinntak er også viktig å kutte før leggetid.

Men har tro på dette med rutiner og å roe seg ned.
traviata
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------