GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

Når er det vanlig at de begynner å kle på/av seg selv?
22:50 12.05.2008
har en på snart 2år.. oppfordrer han stadig vekk til å kle av/på seg selv,men det vil han ikke. Når er det vanlig at de begynner å ville/kunne det?=)
Anonym
Sv: Når er det vanlig at de begynner å kle på/av seg selv?
23:06 12.05.2008
Det vanlige er vel at de begynner så smått rundt 2. års alderen, men de klarer nok ikke å kle på seg alt på egenhånd før de er 3-4 år.
Anonym
00:12 13.05.2008
Snuppa vår er mest flink til å kle av seg selv... Og mest da når hun har lagt seg og tar av seg pysjen og bleia.. Hehe..

Ellers vil hun ofte ha hjelp, mens noen ganger får jeg absolutt IKKE lov til å hjelpe... Kommer vel mer og mer at de vil klare selv... :o)
Trollemor og snuppa!
00:12 13.05.2008
Hun er 2 1/2 - by the way...
Trollemor og snuppa!
00:28 13.05.2008
Min gutt har begynt å kle på seg nå den siste måneden. Han trenger enda litt hjelp, men klarer seg bedre for hver gang. Han er to år og tre måneder.
Trollemamma
14:45 13.05.2008
Min gutt er straks to og et halvt..

Han nekter å kle av seg når han skal bade/ legge seg.. men hvis han får litt tid alene i senga og kjeder seg...VIPS...naken!!!!

Kan kle på seg sko og sokker ol. men ikke villig til å prøve noe særlig mer.

Søstra som nå er 6 ordna alt selv på den alderen.... Så de ordner seg selv når de er klare:)
*ale*
10:18 14.05.2008
Har en gutt på 2 år og 3 mnd som har blitt flink til å kle på seg stilongs og bukse. Er litt vanskeligere med overdelene, men det kommer seg hehe;)
Han kler av seg også, men jeg synes han er flinkere til å kle på seg;) Har ikke vist spesiell interesse for bekledning før de siste mnd, men la de få styre på selv, selv om det klør i fingrene for å hjelpe hehe:)
Puselure
10:04 20.05.2008
Jeg tror det løser seg fint selv. Ikke stress med det. han er ikke 2 år engang. men bare vent: Snart skal han gjøre alt selv ;-)

Gutten min begynte ikke å kle på seg noe særlig før to år, men nå er han tre og jeg får høre det hvis jeg prøver å bistå litt ;-)
Anonym
11:40 20.05.2008
Det er nok vanlig rundt 2/3 års alderen men min nest yngste som ble 2 i mars har kunnet kledd på seg fra innerst til ytterst med dress og støvler siden hun var 1 1/2..Hun er nok i overkant av selvstendig he he
Hildemor fra vest
15:48 20.05.2008
Ja, sikkert. Tror du på det selv?
Anonym
19:04 20.05.2008
Hva feiler det deg..Skal vi vedde..Hun begynte barnehagen da hun var rundt året og personalet var helt overgitt over hvor flink hun var..Eneste hun har litt ekstra styr med er å knappe igjen bodyen..Det skal være sagt at jeg har et handikap så jeg har nok latt mine barn få gjøre mer enn mange andre foreldre kanskje gjør for dem..Selvfølgelig ingenting med risiko for fare men masse praktiske ting;-)
Hildemor fra vest
22:37 20.05.2008
Vi har også en ekstremt selvstendig jente, og hun klarer også å kle på seg alle plagg selv. Hun må selvfølgelig ha hjelp med å hekte i glidelåser og knapper, men elelrs klarer hun seg helt selv. Til anonym over her, hvorfor i all verden skulle ikke det være sant? Alle unger er forskjellige, og veldig selvstendige barn vil gjøre alt selv. Vi har ikke pushet henne til noe. Hun klarte fint alle plagg rett før hun ble 2.
2 søte småpiker
22:52 20.05.2008
Har ei som blir 3 neste uke, og hun har ikke vist noen interesse for å kle av og på seg før de siste ukene. Men til gjengjeld lærer hun veldig fort nå da siden hun er veldig motivert. :)
nepomuk
23:07 21.05.2008
datteren min er akkurat fylt to år og hun kler ikke noe særlig på seg selv. men hun klarer å ta av seg det meste. men det er ikke alltid hun gidder.. er kanskje ikke så flink til å be henne om å gjøre det heller.men jeg tenker det kommer etterhvert..;)
snartobarnsmammaFØDT
08:01 23.05.2008
Gutten min er 2 1/2 år, og har nettop begynt å ta iniativ til å kle av/på seg selv.
*masy*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------