GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sambo har snakket om barn....
22:58 12.05.2008
i flere år, men jeg har vært "redd" og skeptisk hele tiden (har fødselsangst uten å vite hvordan en fødsel er...). Jeg har sagt at vi må iallefall vente til jeg har fått fast jobb, og det har han godtatt.

Nå er tiden der da jeg har krav på fast jobb (4-årsregelen), og siden jeg jobber i barnehage og nettopp fikk en 1-åring på avdelingen har jeg blitt så utrolig babysyk!!! Bare sånn rett over natta! Helt utrolig, men en fødsel skremmer meg ikke lenger heller. :)

Da jeg nevnte for sambo at vi kanskje skulle prøve å få barn, og snakket om barn noen dager, sa han at "det var da veldig til snakk om barn nå da". Og så innrømmet han at det plutselig ble veldig skummelt, og plutselig så alvorlig. Da jeg sa at han jo hadde snakket om de i flere år allerede, sa han at da var det ikke så skummelt, for han visste jo at svaret mitt var at vi måtte vente...
Etter denne episoden har vi ikke snakket noe mer om barn, men jeg tenker og tenker, og håper at han også tenker på det og har lyst på barn, sånn at vi kan prøve fra juni...

Ble langt dette, men noen som har tips til hvordan jeg kan snakke med ham om dette, eller om dere tror at han innerst inne fortsatt har lyst på barn??
Anonym
Sv: Sambo har snakket om barn....
13:06 14.05.2008
Gi ham litt tid til å tenke, og spør ham igjen... :)

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, plutselig kom lysten på barn og fast jobb innen rekkevidde pga. 4-årsregelen... både jeg og mannen har syntes det har vært skummelt med barn, så vi har egentlig ikke hatt behov for å snakke så mye om det før. Det er nok fortsatt skremmende, men all fornuft tilsier at vi prøver nå, så da jeg spurte på nytt var det greit at jeg sluttet på pillene og at vi tar det som det kommer. Jeg tror mas ikke hjelper noe særlig, men han har nok fortsatt lyst på barn, så da er det bare den siste viktige avgjørelsen som mangler... og den kommer nok, utfra hva du skriver! Lykke til! :)
Anonym
Sv: Sambo har snakket om barn....
15:50 14.05.2008
Takk for svar, og ja,jeg har tenkt akkurat det samme: At han trenger litt tid på å fordøye at jeg plutselig har lyst på barn. Og jeg har sluttet på pillen (pga bivirkninger av nye tabletter...), så han er klar over det også.

Er vel et par uker siden "utbruddet" hans, og det er vel ca to uker igjen til jeg vet noe mer ang jobb, så jeg lar det ligge til da tenker jeg, så får jeg ymte forsiktig frempå igjen ;)

Lykke til du også ;)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------