GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sukk og hjelp og alt!
23:20 12.05.2008
Heisann :)
Vet ikke helt om jeg hører hjemme under "1. trimester"-gruppen, men her er mitt spørsmål til dere andre med bekreftede graviditeter:
Hadde første dag i siste mens 17.04. Så var jeg på firmafest 10 dager etterpå og hadde ubeskyttet sex (kjempesmart), der han hoppet av i svingen... Allerede en uke senere begynte jeg å bli småkvalm, og har vært av og på kvalm siden - spesielt om morgenene. Forventer mens igjen rundt den 15. men jeg eier ikke tålmodighet. Så i går formiddag tok jeg en CB-test, og den viste denne klassiske, blyanttynne loddrette streken som jeg ikke helt forstår hva betyr (har lest både det ene og det andre)... Tok en ny test nå i kveld, og den viser det samme. Er jeg gravid???? Har hatt en del murring i livmoren idag, det kan jo være både menssmerter eller disse "livmoren strekker seg litt"-smertene...

Er det noen som kan gi meg et svar på om jeg er gravid eller ei?? Jeg er så UTROLIG utålmodig med å få svaret og vet ikke hva jeg skal gjøre, disse tynne, blå strekene forvirrer meg :(
123tipp
Sv: Sukk og hjelp og alt!
07:37 13.05.2008
Kjøp deg en ClearBlue digital i dag, der får du ett klart svar og i dag skal den slå ut siden vanlig CB allerede har slått ut.
Mamma til 2 gutter+spire-<-@
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------