GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ååå nå er dagen her, om 30min skal jeg på UL ;O)
09:05 13.05.2008
Gleder meg til å se hvordan det ligger an der inne!!! Skal være fullgått 7 uker nå.
Mamma til 2 gutter+spire-<-@
Sv: Ååå nå er dagen her, om 30min skal jeg på UL ;O)
09:17 13.05.2008
Lykke til :)
Rikke:)
09:17 13.05.2008
Masse lykke til, det blir spennende og går nok bra. Du må fortelle oss etterpå hvordan det gikk og hvor mye du kunne se? Jeg var på ul på fredag, var da nesten 7 fullgåtte uker etter min beregning, men gyenkolog var litt usikker på hvor langt på vei jeg var. Hun kunne se hjerteaktivitet da, det er det viktigste. Men er interessert i å høre hvor mye du fikk se på ul!
babyønske med ny spire i magen
10:16 13.05.2008
Lykke til. Jeg skal også i dag, men ikke før kl 13:00. Virker som en hel evighet til... Himmel den klokke så sakte den går.
lilletrollet
10:38 13.05.2008
Jeg så hjertet og er 6+4 ;O) Alt så bra ut der inne. Fikk med film og bilder. Ett 3D bilde også til å med. Legen målte spiren til 8mm.
10:42 13.05.2008
Har lagt ut bildet på mine album.
14:37 13.05.2008
Så flott! Omsider ble kl 13:00 og det ble vår tur også til å se. Og der var det en liten spire på 18 mm og ut i fra det jordmora sa er jeg 8+0 i dag. Men ut i fra "din side" her inne er jeg 9+1, så ikke vet jeg. Men det spiller da virkelig ingen rolle. Lillespiren er der og vokser og ser helt fin ut. Jeg fikk hverken bilder eller film eller noe... Hvilket sykehus er det du tilhører? Men jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte komme tilbake dersom jeg var bekymret eller bare for en ekstra kontroll hvis jeg hadde behov for det. Og gjett om jeg skal!! Kunne gjerne gått dit hver dag, jeg. Men det blir vel litt drøyt....

Formen??
lilletrollet
15:35 13.05.2008
Tilhører A hus, men var på privat UL hos

www.spesialistsenteretforkvinner.no
20:01 13.05.2008
Gratulerer begge to, så gøy. Jeg finner ikke bildet du har lagt ut! Hadde vært gøy å se.
babyønske med ny spire i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------