GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tidlig bekkenproblemer?!?
14:21 13.05.2008
Hei.
Er i mitt andre svangerskap og fikk bekkenløsning i mitt første etter 18 uker. Er nu 9 uker på vei og har sterke smerter i nedre del av ryggen og ellers på samme måte som sist. Har vært på sykehuset i dag i UL og jordmora der sa at det mest sannsynlig er tidlig bekkenløsning og at jeg bare skulle ringe legen min og få meg 50% sykemelding og at det ikke kom til å bli noe bedre. Andre som har erfaring med tidlig bekkenløsning?
lilletrollet
Sv: Tidlig bekkenproblemer?!?
14:38 13.05.2008
Jeg hadde bekkenløsning med nr.1. Da kom den ca. midt i svangerskapet.
Andre gangen kom den allerede i ca uke 9. Samme som deg.
Dette er nå midt tredje svangerskap og har slitt med ryggen lenge, så slipper nok ikke unna denne gangen heller.

Et lite tips er å dra til fysioterapaut tidlig og få hjelp der.
Lykke til!
svanemamma med baby i magen
Sv: Tidlig bekkenproblemer?!?
14:43 13.05.2008
Takk for det. Var ikke hos fysioterapaut i det hele tatt ved første svangeskap. Legen min mente at det hadde lite for seg og at jeg heller burde gå turer i skog og mark. Så mannen min luftet meg (og hundene) en time hver kveld i rolig tempo. Så jeg kom meg nu gjennom det og har sett de som har hatt det betydelig verre enn jeg hadde det sist. Jeg gikk ikke med krykker og kunne bevege meg moderat i kortere perioder.
lilletrollet
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------