GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Ung og gravid

Gravid i uke 13, hvordan fotelle samboer det?
14:42 13.05.2008
Jeg er en jente på 19 år som nylig fant ut at jeg er gravid i 13 uke. Har hatt mensen hele tiden og det var overhode ikke planlagt.
Men barnet er alikevell veldig ønsket fra min side, men jeg er usikker på hvordan samboeren vil reagere. Han er 20 år og har fast jobb og det har jeg også.
Vi har hus og bil så vi vil ikke slite sånn sett.

For litt over ett år siden var jeg gravid, jeg ville litt beholde det mens han fikk meg til å forstå at det var for tidlig og vi har aldri andret noe på det. Men nå har vi ikke noe valg, jeg vet han ikke er klar for og bli far nå. Hvordan skal jeg fortelle han det??

Er redd han bare kommer til å stikke av fra det hele selv om jeg innerst inne ikke tror det.
ItAllAbout
Sv: Gravid i uke 13, hvordan fotelle samboer det?
16:21 13.05.2008
Korleis fann du ut at du var gravid?
Fortell det til han og forklar korleis du fann det ut. Om det er vanskeleg å finne ord, så skriv det ned først, så du veit kva du skal seie. Om du fortsatt er usikker, så kan du skrive det ned til han, der du forklarar alt også om kva du føler for det.
Er nok ingen lett måte å fortelle det på, så du må nok berre hoppe i det. Beire å gjere det no enn å vente, for då kan han tru at sia du har venta litt, så er det godt muleg at du har venta lenge med å seie noko.

Uansett, så får du ha lykke til!:)

ps. Om det er noken trøst, så er de i ein beire situasjon enn somme. Dokke har feks jobb begge to, her er begge fortsatt i studie (eller, han er ferdig om litt over ei veke). ;)
Småtroll på veg!
11:47 14.05.2008
må vel bare rett og slett si det som det er........
kan jo tross alt hende det begynner å synes snart...
aequitas
15:44 14.05.2008
Nå har jeg aldri vært i den situasjonen selv.. Her var det slik at samboer skjønte det selv på meg, så han fikk vite det bare noen min etter testen;) Men han spurte jo hvorfor jeg ikke sa noe med engang da:P

Men jeg foreslår at du setter deg ned med han og sier det som det er, om du bruker lang tid på og fortelle, så kan han reagere på at du ikke har fortalt det tidligere. Pass på at dere får snakket godt ut om det da du forteller det;)

Om du er redd han skal stikke fra det hele, så kan du ikke la det hindre deg i og fortelle det. Dere har vært to om det, så var nok et like stort sjokk for deg som det blir for han. Og husk, han har ikke noe og syte for, er du som blir bærende på dette barnet og det er utrolig slitsomt.
Adora
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------