Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Da kommer jeg inn her til dere: lykkelig og nervøs;)
15:04 13.05.2008
Hei alle sammen!
Da drister jeg meg til å melde meg inn her. Jeg har vært her inne og lest litt siden lørdag. Da fikk jeg positiv test, dagen før ikm. Har hatt positiv test fire dager på rad nå, men har mistet før så jeg er litt redd for å glede meg for mye. Får krysse fingrene for at det går bra denne gangen. Er uansett kjempeglaaaad:) Har ikke barn fra før og jeg og samboeren kan nesten ikke vente på å få et lite kjærlighetsbarn:)
Sv: Da kommer jeg inn her til dere: lykkelig og nervøs;)
21:56 13.05.2008
Tusen takk alle sammen og gratulerer til alle nygravide!:)
Jeg pratet med gynekologen i dag. Hun ga meg tilbud om en ultralyd om to uker:) Da sier hun at hun eventuelt kan stadfeste et fosteranlegg i livmoren og kanskje et hjerte som slår:) Om det ikke har begynt å slå enda, så skulle jeg få ny time uken etter! Gjett om det er ei som er strålende fornøyd med gynekologen sin da?!?:)