GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Bryllupsdebatten

Går du i giftetanker?

Hvor mye koster en brudekjole? Hvor mye kake trenger en til 70 gjester? Hva skal stå på invitasjonen? Hvilke fotograf er den beste? Må jeg ha oppsatt hår? Svigermor overtar styringen, og mannen min er håpløs på håret. Hjelp!!!
Tema: Bryllup!
betaler dere frisør og/eller sminketime for forlover?
15:08 13.05.2008
Er det vanlig?
Anonym
Sv: betaler dere frisør og/eller sminketime for forlover?
15:12 13.05.2008
Jeg gjør ikke det...Synes det holder med de 4000kr det koster for meg..
Junijenta - gifteklar:)
15:17 13.05.2008
jeg skal betale for frisør til min forlover :)
men om det er vanlig vet jeg ikke..noe synes jeg hun skal få siden hun vil være min forlover
men hva skal du gjøre hos frisøren som koster 4000,-
pandabjørn
19:08 13.05.2008
Jeg betaler for forloveren min. Synes hun også skal få føle seg pyntet og trygg på at sminke og hår holder hele dagen, siden hun kommer til å få mer enn nok til å være der for meg. Hun brukte en god del penger og tid på mitt utdrikningslag, og jeg synes det er litt fint å kunne gi henne noe tilbake som takk for at hun vil være min forlover. Og så gleder jeg meg sånn til de timene hos frisøren sammen med henne! :)
beatk
20:37 13.05.2008
Jeg har to og begge fikk velge mellom å få ordnet hår eller bli sminket. Synes det er hyggelig å gi dem noe som takk for at de stiller opp :-)
kokelimonke
21:08 13.05.2008
Vet ikke om det er vanlig, men jeg skal hvertfall gjøre det. Forloveren min holdt et fantastisk utdrikningslag for meg på lørdag, så sminke og frisyre på bryllupsdagen er det en selvfølge for meg at jeg dekker :-)
Mamman til Mari
21:59 13.05.2008
jeg gir henne begge deler også spanderer jeg kjole også.
M+1+1på vei :)
22:55 13.05.2008
Jeg betaler ikke dette. Har to forlovere, hvor jeg har vært forlover for hun ene selv. Hun betalte ingenting for meg - og jeg fikk heller ingen gave - så jeg regner ikke med at hun forventer noe av meg heller. Kommer nok likevel til å gi begge to en liten oppmerksomhet i form av en flaske vin, et gavekort e.l.
Vannmann31
11:38 14.05.2008
Hvor mye har du/dere tenkt å betale i takkegave?
Anonym
11:56 14.05.2008
jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke helt skjønner dette..
deres forlovere er vel GODE venner, bestevenner eller lignende?

Hvis jeg er forlover for noen forventer jeg INGENTING og jeg vil heller ikke ha noe, det er da min bestevenn som gifter seg og jeg stiller gladlig opp.

(det er noe annet om jeg hadde ønsket at hun skal ha en spesiel kjole og frisyre da hadde jeg betalt fordi det er ofte dyrt).

men hun kan ha på seg hva hun vil og gjøre med håret hva hun vil og ser ikke hvorfor jeg skal gi henne en gave.

Takk for hjelpen og slikt er jo klart, men ellers skjønner jeg det ikke helt
*smurfenytt*
22:40 14.05.2008
Nettopp; hun er ei GOD venninne og jeg ønsker å gi henne en oppmerksomhet. Hun forventet selv at hun skulle betale frisør og sminke for seg selv, men jeg sa jeg ville gjøre det. Er jo ikke sånn at forloverne venter/krever noe, eller at jeg føler jeg må betale henne. Ønsker bare å spandere noe på henne.

Og selvfølgelig kan hun ha på seg hva hun vil, og gjøre det hun ønsker med håret.

Ser ikke helt problemet med oss som ønsker å gi forloveren en ekstra oppmerksomhet, selv om det er litt mer enn "takk for hjelpen."
beatk
14:45 15.05.2008
dere må jo så klart få lov å gi folk noe, men jeg ser ikke helt visten:)

Hadde heller aldri tatt imot noe fra min veninne hvis jeg skal være hennes forlover
*smurfenytt*
14:53 15.05.2008
Det er vel en måte å si takk på :-) Er så utrolig takknemlig for hvor mye forloveren min stiller opp for meg, til tross for at hun har det vanskelig i eget liv akkurat nå. Hadde et fantastisk utdrikningslag, som jeg ikke får takket nok for :-) Kjøpte en diger blomst i dag da, og insisterer som sagt på å betale både sminke og hår for henne på bryllupsdagen!!
Mamman til Mari
00:08 15.05.2008
Vanskelig å si - toppen 300 Kr på hver - 4 forlovere og 1 toastmaster. Da blir det rundt 1500 Kr til sammen - synes det er nok jeg. Alt i alt så er det ikke så veldig mye de har måttet gjøre - og jeg ville jo gjort det sammen for de!
Vannmann31
12:20 14.05.2008
Jeg skal gjøre det, men nå koster det ikke så mye for meg da, får det nesten gratis :)
Snøhvit:)
13:55 14.05.2008
Jeg må innrømme at jeg ikke en gang har hørt om at man betaler for forloveren! De får jo takkegave da... selv om jeg ikke hadde hørt om det før heller :/
ChellBell
21:15 14.05.2008
Har ikke bestemt meg ennå, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Forloveren min må bo på hotell, og jeg har tenkt å betale den ene natten. Skal også gi henne en god vin og et pent innrammet bilde av oss fra bryllupsdagen. Hun er den minst jålete personen jeg kjenner, så jeg tror hun setter mer pris på det andre enn sminke. Men har som sagt ikke helt bestemt meg. Er redd for at det blir litt rart å ha henne med til frisøren uten at hun blir stylet også....
lutefisk
13:43 15.05.2008
Vi spanderer sminke på våre forlovere. (mannen har kvinnelig)
Libido-
15:08 15.05.2008
Vet ikke om det er vanlig
jeg gjør ikke det
Junimams*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------