Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Lykke til jenter- jeg var ikke så heldig denne gangen heller...
15:36 13.05.2008
Hei
Jeg mistet i SA... igjen. Andre gangen på 3 mnd. Fikk resultatet av blodprøvene mine og de viste at HCG hadde sunket. Blødde bare 1 dag og var ca 6+4 gravid. Rart hvordan den kroppen vår fungerer. Nå skal jeg til legen for blodprøver om 2 uker. Kanskje de finner noe som kan hjelpe meg å få spiren til å sitte bedre neste gang?
Lykke til videre! Jeg kommer forhåpentligvis tilbake om ikke altfor lenge... Man kan ikke gi opp.
Sv: Lykke til jenter- jeg var ikke så heldig denne gangen heller...
15:56 13.05.2008
Hei! Det var utrolig leit å høre!
Har hatt 2 SA selv, og idag har jeg vært på legevakten da jeg hadde litt blod i dag tidlig. Det stoppet opp nesten med en gang, kom kanskje bare tre dråper og legen sa alt så normalt ut, men er liveredd for det!
men du har hatt 2 sa på 3 mnd? Da har du ingen problemer med å bli gravid ihvertfall! :) Det er jo bra.. :) Prøv igjen!!! :)
20:12 13.05.2008
Første jeg tenkte da jeg så at innlegget var underskrevet av deg; "Å nei....!!!!" Har tenkt på deg disse dagene, og krysset fingrene for tidlig svangerskap, men noen ganger er livet brutalt og grusomt.... Dessverre.... slikt skal jo ikke skje flere ganger etter hverandre!!!
Selv har jeg vært til legen i dag, som pga min lille blødning på lørdag henviste til UL. Der kunne vi se en liten "bønne" med bankende hjerte..... Kan tro jeg var lettet.... men forrige svangerskap stoppet fosteret utviklingen i uke 9.... så jeg føler meg enda ikke trygg.....
Jeg håper inderlig du snart kommer inn igjen her!!!!
20:56 13.05.2008
Hei jeg også. kjente hjerte sank når jeg så nicket ditt.
sitter med klump i halsen.
Du ser vel ikke inn her de første dagene nå heller. men.....
Lykke til å stå på.
(jeg heier på dere)
21:09 13.05.2008
Dere er virkelig herlige! Jeg blir helt rørt av omtanken.
Ønsker dere alt det beste! Jeg klarer ikke å slippe dere helt hottie mummy- må følge litt med hvordan det går med dere.:)
Klemzi- det var fantastisk å høre at du fikk se hjertet slå i dag. Dette går så bra så. Du får finne noen andre som kan holde deg i hånden over målstreken. Skulle gjerne vært der for deg men...:)
Snakket med favoritt gynekologen min på sykehuset i dag. Jeg får beholde timen min på fredag og de skal starte utredning! Jeg ble så glad at jeg grein. Stakkars sambo satt der med store øyne og spurte om jeg var glad eller lei meg.... Han er helt herlig. Alt blir mye lettere å takle når man har så fantastisk partner. Vi får det til en gang!
Til dere som blør- det går bra! Skjønner engstelsen bedre enn noen og vet at det er vanskelig å tenke positivt, men prøv....
21:58 13.05.2008
Åh herregud, så trist å lese dette, Orkidé31! Dette hadde jeg håpet du hadde sluppet unna, stakkars.
Virker som om du tar det etter forholdene bra.
Går selvfølgelig selv og er litt små-urolig for at jeg også skal oppleve det en gang til.
Har time hos gyn om to uker, og håper å se et sterkt bankende hjerte.
22:36 13.05.2008
Jeg føler med deg. Mistet selv i kveld. Har tilbrakt kvelden på Gyn. Ikke noe god følelse dette, men som de sa på gyn; dette er helt vanlig, vi må bare fortsette å forøke, så går det nok til slutt. Tenker på deg. Vi ender nok i dette forumet igjen skal du se!
Lykke til videre da. Og du; det går bra!
22:41 13.05.2008
off dette var kjempe trist.. sitter her med tårer alle disse hormonene vettu.
Tenker veldig mye på deg. Og håper å snart se deg her igjen. de går bra, en må aldrig gi opp!
Stor klem