Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Kan man være gravid selvom...
17:15 13.05.2008
Man har mensen og hatt smerte i magen? Håper veldig på svar..
Noen gravide får blødning når egget graver graver seg ned i livmoren. Dette fordi det lages et hull i den blodrike slimhinnen. Dette kalles implantasjonsblødning, og skjer omtrent en måned etter forrige menstruasjon. Personlig hadde jeg en slik blødning for flere uker siden, nøyaktig da jeg skulle hatt mensen. Denne blødningen varte i fire dager, og jeg blødde en god del. Alt står nå bra til med den lille, og har hatt hcg-stigning, og sterkere testresultat siden:)
okey.. tusen takk for svar:) jeg var 1uke og 4 dager forsinket når jeg begynte å blø og hadde smerter i magen.. men ennå har jeg rare følelser i magen:s har fortsatt mens da.. fikk smålig på fredag, en del på lørdag og vanlig igjen søndag og idag..