GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Kan man være gravid selvom...
17:15 13.05.2008
Man har mensen og hatt smerte i magen? Håper veldig på svar..
Cezca
Sv: Kan man være gravid selvom...
17:48 13.05.2008
Noen gravide får blødning når egget graver graver seg ned i livmoren. Dette fordi det lages et hull i den blodrike slimhinnen. Dette kalles implantasjonsblødning, og skjer omtrent en måned etter forrige menstruasjon. Personlig hadde jeg en slik blødning for flere uker siden, nøyaktig da jeg skulle hatt mensen. Denne blødningen varte i fire dager, og jeg blødde en god del. Alt står nå bra til med den lille, og har hatt hcg-stigning, og sterkere testresultat siden:)

Lykke til:)
teatermamma
18:28 13.05.2008
okey.. tusen takk for svar:) jeg var 1uke og 4 dager forsinket når jeg begynte å blø og hadde smerter i magen.. men ennå har jeg rare følelser i magen:s har fortsatt mens da.. fikk smålig på fredag, en del på lørdag og vanlig igjen søndag og idag..
Cezca
19:05 13.05.2008
Tror ikke det er veldig vanlig, men man hører jo om de som har det. Ta en test å se hvis du er usikker da vel:)
trultemor07
19:12 13.05.2008
okey, tusen takk:) tenkte jeg skulle gjøre det eller vente å få legen til å sjekke meg på torsdag!:)

hvis fler har opplevd det samme eller vet litt om det så fint om dere skriver det her:)
Cezca
20:15 13.05.2008
dytte**
Cezca
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------