GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
menssmerter?
18:29 13.05.2008
eg er 8+2 og har fått nokså tydelige menssmerter i både mage og rygg.. er dette normalt? andre som har det slik? mener ikkje stikkninger, men menssmerter?
christinajentå m/ termin 22.12
Sv: menssmerter?
18:53 13.05.2008
jeg har snakket med legen min om dette, for jeg og hadde slike "menssmerte", han forklarte det slik at det er leddbåndene som strekker seg pga den voksende livmoren og det var helt normalt og ha slike smerter.. men hvis smertene øker og hvis de vedvarer over lenger tid (dvs, hvis de ikke bare kommer i intervaller - nå og da, men at de er konstante) ville jeg ha tatt kontakt med legen din! lykke til videre:)
klumpen med nurk i magen
19:07 13.05.2008
Har det ganske ofte jeg og :p Tror det er helt normalt! :)
Sjallabais <3 Julebebiii
19:49 13.05.2008
Helt normalt!! Er litt guffent når det står på..Hadde det mye de første ukene, men nå har det vært opphold en stund..For et par dager siden begynte det på igjen og varte ca et halvt døgn..bare ventet på at jeg skulle begynne å blø, men ingenting blod heldigvis. Min lege sier også at det er helt normalt, noen har det til og med hele svangerskapet.
aug-mamma blir desembermamma!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------