GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Terminberegning
18:48 13.05.2008
Hei

Dette er noen veldig fine sider med mase nyttig info iallefall for meg som er gravid for 1. gang.Men jeg har noen spm som sikkert dere kan svare meg på, det gjelder ca beregning av termin. Jeg har tatt forskjellige terminberegnigner på nettet og de skiller bare noen dager, men jeg var hos legen i forrige uke bare for å få det bekreftet og han hadde en helt annen termin så da er jeg litt usikker.
Første bødende dag i siste mens var 03.03.08, og jeg har en syklus på 23 dager, iht terminkalkulatorene er jeg ca i uke 11 nå og termin ca 10.des 08. Men legen sa jeg var i uke 6 og hadde termin 28.des 08. Hva er mest korrekt??

Jeg skal på min 1.svangerskapskontoll den 2.juni 08.
Har forresten veldig lite plager, har ikke vært kvalm enda, eneste jeg merker er at jeg er veldig trøtt og har endel vondt i hode. Må vel bare nyte disse dagene for det kommer vel.

Hilsen en som skal bli mamma for første gang og gleder seg

førstegang mamma
Sv: Terminberegning
19:03 13.05.2008
heihei:)

Når jeg regnet den datoen på terminberegningen her på barnimagen kom jeg til 11.12.2008. Men den regner syklus på 28 dager som er gjennomsnittet. Inne på babyverden.no kan du regulere på syklusen og justere den ned til 23 dager. da fikk jeg 05.12.2008. (10+6) så dette er jo veldig forskjellig fra hva legen sier og hva babyverden og barnimagen sier. Uansett så får du den rette terminen på din første ultarlyd...

lykke til videre, klem fra klumpen som har termin 6.12.08 ;)
klumpen med nurk i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------