Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Kan CB tester ta feil når det står gravid i displayet?
18:53 13.05.2008
Jeg testet på lørdag formiddag, og det kom opp gravid. Hadde litt på følelsen av det, fordi puppene mine har blitt så rare...
Men tok en test i dag tidlig (Sånn billig dobbeltpakke fra apoteket), men da kom det bare opp en svak svak strek.....
Hvilken skal jeg tro på?
Jeg har eller ingen symptomer, utenom at jeg er veldig rar i magen og har mye luft....
Hvis jeg er gravid er jeg akkurat 5 uker på vei i dag...
Sv: Kan CB tester ta feil når det står gravid i displayet?
19:13 13.05.2008
heisann!!!
jeg testet febrilsk i begynnelsen.. da jeg var 5+4 viste testen negativ. da jeg var 5+5 viste den negativ. da jeg var 6+4 viste den positiv. da jeg var 6+5 var den negativ og positiv (tok 2) og da jeg var 7 uker tok jeg to til som var veldig positive!!!
legen min sa at hvis jeg ikkje hadde hatt en SA i nærmeste fortid (for hvis man har hatt det er det rester av HCg som kroppen ikkje har blitt kvitt og kan dermed slå inn som positiv på en grav.test). så hvis testen viste positvi så var den positiv.. uansett hvor svak streken var..
men det er lurt å bruke morgen urin når du tester, for da er det lenge siden du har tisst og urinen har dermed høyere innhold HCg.
Og jeg personlig syns ClearBlue merket er bedre å bruke en de billig merkene. men det er no bare det jeg syns:) de tester for det samme uansett)
20:07 13.05.2008
heia må nå si at jeg har tatt 3 billigtester og alle ble neg. men med clearblue digital kom det opp gravid i ruta og tok oxo en vanlig clearblue og der kom det ett kryss så j stoler på cb.
20:07 15.05.2008
Jeg tok først en CB test som viste gravid på dag 33 etter første mens. Ikke hatt blødninger...
Tirsdag tok jeg en ny test, en billigere utgave jeg har kjøpt på apoteket, som viste en mørk strek og en veldig svak strek. (Derfor jeg er "usikker")
Men tok den siste testen i pakka i dag, og da var den svake streken tydligere, så kan ikke skjønne at jeg ikke er gravid for å si det sånn.
MEN...jeg har ingen symptomer.Ikke kvalm, ikke trøtt ikke noe....Eneste er at jeg har mye luft i magen ;o) he he....og litt rar sånn ellers i magen, men blitt bedre denne uka faktisk. Er 5+3 . OG puppene min har blitt merkbart større for å ai det sånn....