GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Tvillinger / flerlinger

Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Trening
10:09 14.05.2008
Hei.

Jeg er litt i villrede vedr. trening. Jeg prøver å trene stramopp time 3 timer i uken. Er nå i uke 23 og det begynner å bli tungt.

Har hørt at man ikke skal få opp pulsen - så det prøver jeg å unngå.

Noen andre som har erfaringer?
MarTo
Sv: Trening
10:11 14.05.2008
så flink du er.
jeg ble anbefalt å ikke trene etter uke 18-20. dette pga risikosvangerskap når en bærer to og faren for å føde for tidlig. gå turer var det jeg gjorde...yoga ble jeg også anbefalt.. men kom ikke så langt. svømming skal vist også være bra!
bøllefrøene
Sv: Trening
11:55 14.05.2008
Hei,

jeg tror ikke det er så farlig å få opp pulsen litt, heller ikke å bli litt varm, men det er visst ikke så bra å være for varm for lenge. Det er det som sies for 'vanlige' svangerskap, iallfall.

For min del var formen min så dårlig i starten av svangerskapet at det var uaktuelt å trene, og når formen ble bedre, passet det meg best å gå turer, så jeg har ikke så mye erfaring å dele med deg.

Men det er som det blir sagt over, at tvillinger er risikosvangerskap, så det kan være lurt å spørre på kontroller hvordan du skal forholde deg. Ofte så vil svaret kanskje være at du kan trene så mye du orker - sålenge treningen kjennes ok ut for deg, så er den bra for deg også...

Lykke til med treningen - det er kjempebra at du holder på!
2x babyline 24.05.08
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------