Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Noen bli-gravid-oppskrifter som funker?
12:01 14.05.2008
Er i min 10. pp, og tviler på at d har klaffet.. Så vil gjerne klare d innen 12. pp, så er d noen som har noen "oppskrifter" som har funket?
Hittil har jeg prøvd:
- grapefruktjuice
- salvie-te
- slimløsende hostesaft
(de tre øverste er ganske sporadisk.. tatt når jeg kommer på d)
- pute under rumpa etter sex
- unngått koffien og ibufrofen
Er jo begynt å bli littegrann "desperat", som selvfølgelig iiikke er bra. Håper på svar fra dere som har lykkest :-)
Skjønner at du stresser, samtidig er det helt normalt at det kan ta opptil ett år før det klaffer selv om du er frisk. Hos meg tok det nesten fem år før det klaffet med første! Grunnen min var regelmessig trening i helsestudio. I tillegg tenkte jeg ikke på baby i det hele tatt til slutt siden det tok så lang tid. Hadde helt andre ting i hodet (eksamen, flytting og bryllup). Med nr to tenkte vi at det ville nok ta lang tid igjen, så vi begynte ikke med noe prevensjon etter fødsel. Jeg begynte å trene regelmessig igjen når snuppa ble ett år og da tok det tre måneder så satt den. Og her sitter jeg med termin akkurat to år etter førstemann!:) Så regelmessig trening er mitt tips!
Nei, jeg trener ikke spesielt hardt. Trente 20 min oppvarming på ellipseapparat e.l. og 45 min med sirkeltrening med forskjellige vektapparater. I tillegg tok jeg noen timer på letteste spinning og body-pump. Trente så jeg fikk opp pulsen litt, men ikke blodsmak i munnen. Merket skikkelig endring i overskuddet av å trene og tror det hele innvirket på hormonene i kroppen som gjorde meg både gladere, frisker, kåtere (*kremt*) og slankere. Lykke til!
* Vi drakk salvie-te begge to
* Mannen min fikk utløsning først, jeg orgasme etterpå. Da får sædcellene litt hjelp på veien av sammentrekningene i skjeden
* Akupunktur hvor de stikker i spesielle fertilitetspunkter (jeg er sikker på at det var dette som gjorde utslaget, når jeg begynte med akupunktur gikk det ganske fort men det kan selvfølgelig være at det var tilfeldig)
* Kjøp eggløsningstester dersom dere ikke allerede har gjort det. Ha sex annen hver eller hver dag i en uke rundt eggløsningen (men ikke flere ganger om dagen, det er helt unødvendig. Sædcellene kan overleve i skjeden lenge, tror det er noen dager faktisk)
Prøv å ikke stresse, stress reduserer fertiliteten.
unngå alt av N`saids, ikke bare ibuprofen. ligger liste på nett en plass,men husker ikke hvor. men det var veldig mange typer medisiner. blant annet alt for muskelverk og betennelser i muskler