GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
sambo vill jeg skal ta abort?!?!?
13:14 14.05.2008
Hva skal jeg gjøre? Forholdet har ikke vært det samme siden jeg ble gravid... Var langt fra planlagt, men vill ikke ta abort...

Sambo er fast bestemt på at det er eneste utvei.... vurderer faktisk å gå fra han om han ikke ombestemmer seg...

Det er vell mitt valg, og min kropp. Kan ikke skjønne at han kan være så kald?

Huff.... Tenkte det skulle være en glede å være gravid, men der tok jeg kraftig feil gitt...

Noen som har råd?
Anonym
Sv: sambo vill jeg skal ta abort?!?!?
22:19 14.05.2008
Hei!

Hvor gamle er dere? Hvor lenge har dere vært sammen/bodd sammen? Noen gode grunner, bortsett fra din samboers motvilje, til å ta abort?

Er stort sett enig med deg, det er din kropp og ditt valg. Ideelt sett hadde du hatt en samboer som hadde stilt opp fra første dag, men dette kan fremdeles skje. Om du er fast bestemt på å beholde barnet, vil han kanskje etterhvert venne seg til tanken, og begynne å glede seg med deg. Om ikke, så har du forsøkt. Han må også ta valget, om du beholder barnet, om han vil forbli i forholdet og være pappa, eller om han vil forlate dere. Dette vil kun tiden vise.

Mitt råd er at du, om du har bestemt deg, tar en ordentlig prat med ham om dine følelser i forhold til dette, at du vil beholde barnet med eller uten han, og at det er opp til han om han vil bli. Er dine følelser overfor han svært endret etter denne tiden med press om abort,er det selvfølgelig forståelig om du velger å få barnet alene.

Lykke til i alle fall!!!!
lucyliu
Sv: sambo vill jeg skal ta abort?!?!?
23:06 14.05.2008
Hei! :)

Godt å lese at abort ikke er aktuelt for deg! Du hadde kommet til å angre noe innmari om du tok abort fordi noen andre ville det.

Jeg tror at samboeren din trenger litt tid på å fordøye dette. Jeg tror at menn kan se annerledes på dette med å få barn. De føler kanskje et større ansvar? Kanskje han f.eks føler seg økonomisk ansvarlig for både deg og en kommende baby? Det er helt sikkert skremmende å få en slik beskjed kastet i fanget når han minst aner det. Så tror jeg at menn ser veldig annerledes på abort enn det kvinner gjør. Menn er ofte løsningsorientert, så låser de seg fast i den løsningen de har kommet frem til er best. Han ser vel på abort som en enkel og grei løsning på å komme seg ut av situasjonen, uten å ha forståelse for hva det innebærer for en kvinne.

Jeg tror at du må bare gi han tid, og klar beskjed om at abort ikke er aktuelt, så det vil du ikke diskutere mer. Kanskje du kan ta en lang prat uten å krangle, om hvordan han ser for seg at dette skal ordne seg? Husk at det må to til for å krangle! ;) Jeg kan ikke skjønne annet enn at følelsens hans vil endre seg etter hvert i graviditeten, og ikke minst når barnet kommer. :)

Lykke til! :) Og gratulerer! ;)
Elisabeth'77
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------