IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Hei alle sammen, jeg bare gråter av glede!!!!!!!!!
17:08 14.05.2008
Etter over 11 år med prøving, 4 ivf forsøk er jeg plutselig gravid på egenhånd!!!! ER IKKE TIL Å TRO!!!
Jeg skulle bare ta en test for å få mensen til å dukke opp, skal jo i gang med 5 forsøket og uttak i uke 27 så jeg måtte få mens nå for å rekke forsøket før ferien, de stenger i uke 28..
Satte meg på do, tok testen og trodde jeg skulle svime av!!!
Det lyste et stort X mot meg.. hehe skjønner ingenting, har jo tette eggledere og så lenge jeg har slitt.. dette må jo være mening!!!
Skal på ultralyd 2 juni og er i dag 4 uker på vei.. sa de i porsgrunn..
Sv: Hei alle sammen, jeg bare gråter av glede!!!!!!!!!
17:39 14.05.2008
Tusen tusen takk alle sammen, jeg skjønner ingenting.. jeg skulle jo bare få mensen til å komme og ikke lure meg, hadde jo dårlig tid.. og denne mnd har jeg bare kosa meg, festet og t.o.m tatt noen røyk og gitt faan hehe.. spilt golf og kosa meg.. så dette ja hvis dette går veien er det et mirakel barn.. :o)))
19:01 14.05.2008
Tullemor dette var da helt utrolig, kanskje det hjalp med moxarolls for deg, for du startet vel med den. Men du kan da ikke ha tette eggledere du da, da har du nok vært feilinformert ganske lenge da, he he ......
Ønsker deg hell og lykke og at du får en frisk ofg sunn baby om 8 mnd, lykke til vennen :o)
Gir deg en skikkelig bjørneklem jeg, og heier på deg - når det gjort og jeg håper at du slipper å kontakte Porsgrunn mer. Men det kan vel hende du kan få søsken forøkelse, dersom det skulle trengs, men tiden går vel for deg også.
19:08 14.05.2008
Åhh,gratulerer så mye Tullemor. For en utrolig flott nyhet. Og etter alle disse årene da:-) Ønsker deg masse lykke til. Pass godt på deg selv og spiren og nyt graviditeten.
Stor klem fra meg
19:34 14.05.2008
Dette må være det mest fantastiske innlegget jeg noengang har lest på BiM. Jeg har frysninger her jeg sitter, og øynene fulle av tårer. Noe så utrolig fantastisk!!! Tenk - etter 11 (!!!) år så sitter spira helt av seg selv:)))
GRATULERER, dette var virkelig fortjent! Og masse masse lykke til videre i svangerskapet:)
20:09 14.05.2008
Så fantastisk!
Jeg hadde nesten glemt at det går ann å bli gravid ved å ha sex...;-) hehe...
Denne gangen går det veien!!!!!!!
Jeg ble kjempegla nå Tullemor:-D
20:40 14.05.2008
Så fantastisk! Ble helt satt ut da jeg leste innlegget ditt...Det er jo nesten et mirakel etter alle disse årene og forsøkene!!
:)
Så utrolig fortjent!
Ønsker deg masse lykke til videre:D
20:41 14.05.2008
Tusen tusen takk alle sammen... jeg skjønner det ikke selv ennå!!
Men ting kan jo skje, så jeg er jo langt fra trygg ennå.. men samtidig så tenker jeg at dette må da være meningen, siden det skjer nå hehe..
Jeg håper virkelig alle sammen får oppleve dette enten på egenhånd eller hjelp og at vi lykkes alle sammen til slutt..
Men skjønner nå at man ikke må gi opp!!! klem til alle sammen..
21:54 14.05.2008
HVA !!
Tette eggledere du liksom, hehe
ser nå ut som om en liten rakker har klart å komme seg til mål allikevel da.
Dette var jo bare helt fantastiske nyheter Tullemor, og etter så lang tid unner jeg deg virkelig å lykkes.
Masse lykke til, dette viser jo at det er håp for alle oss slitere som har holdt på i mange år.
22:01 14.05.2008
HERREGUD!
Jag sitter her og gråter jag med. (Sikkert sprøytehormoner,hi,hi)
Ja, skam den som ger sig. Nu må den bare sitte bunn fast resten av tiden. Nu må du tjata til dig riktigt bra uppføljning. Masse, masse lykke til. Jag kniper tummarna hårt. Kos dig og fortsett lev "normalt" det er nog ofta tingen.
Tusen lykkeklemmer vennen!!!!!!!!!!!!
22:21 14.05.2008
Jeg begynnte å gråte av glede når jeg leste dette, det er jo helt fantastisk:) Gratulerer så utrolig mye. Nå skal den lilel sitte der til den kommer ut til termin. kos deg masse:) Kjempe stolt av dg
23:08 14.05.2008
Er det virkelig mulig??? Etter årevis med alt dette slitet!! Gratulerer masse, Tullemor! Et skikkelig mirakelbarn blir det, for spiren skal selvsagt sitte ut løpet :))
23:02 14.05.2008
Er det sant!!!!!????? Fantastisk!!!!!! Har jo fulggt dine opp og nedturer her over de siste årene så dette var utrolig hyggelig å høre! nei nå ble jeg GLAD!!!!!!!!!!!!
12:13 15.05.2008
Oi oi oi Tullemor ! endelig er det din tur, har syntes du har vært såå tålmodig og du er alltid den som gratulerer alle de andre her inne mens du selv har slitt. Dette fortjener du så utrolig masse ! Hører det er flere her inne som har lykkes nå, jeg er sikekr på at det stemmer det de sier om våre. Det er en tid vi er ekstra fruktbare: så bare la det stå til damer ikke gi opp selv om et forsøk gikk skeisen, naturmåten kan fortsatt fungere !!
Kos deg masse med denne herlige følelsen du har nå Tullemor!
12:33 15.05.2008
ÅÅÅÅÅÅÅ SÅÅÅ FANTASTISK!!!!
Gratulerer så masse masse!!! Hurra for deg og mirakelet ditt! Det er nok et sterkt lite knøtt ja så dette skal gå så bra!!! Jippi!!!
*Mange gode klemmer til deg*
16:11 16.05.2008
Gratulerer SÅ mye:-) blir kjempe rørt, her jeg sitter, masse gravid hormoner......dette har dere fortjent. Lykke til med Spiren:-) sees vel inne på gravide slitere;-)
20:02 17.05.2008
Var innom for å ta en liten titt og komme med en liten oppdatering og så til min store glede at en av sliterne var blitt gravid, så utrolig koselig. Det er sånne historier som holder håpet oppe:) Lykke til videre, håper du får et fantastisk svangerskap.
22:52 18.05.2008
Hei du. ja det er uvirkelig hehe, jeg skjønner det ikke selv ennå, selv om jeg sitter med mange positive tester dager etter hverandre... får bare krysse det jeg har for at jeg får oppleve dette mirakel barnet også :o)) kleeem
00:30 19.05.2008
Jeg må bare gratulere deg. Så deilig å se at de gamle traverne her inne får det til. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Gratulerer igjen. Skal krysse fingrene for deg;-)
Stor klem fra
18:09 19.05.2008
Hei Tullemor!
Gratulerer så mye! Du har utrolig mye å se frem til! Kos deg masse i svangerskapet og jeg krysser fingre for at alt går bra og at du holder deg frisk hele veien!
20:40 19.05.2008
Tusen takk alle sammen, dette er helt fantastisk!!! Jeg er såå lykkelig, og jeg bare krysser alt jeg har for at jeg skal få oppleve å bli mamma.. og at spiren vil være hos meg..
01:15 21.05.2008
Hei tullemor,
gratulerer så mye. det er utrolig når man har ventet så lenge.
jeg gåter selv når jeg ble gravid på egen hånd.
Nå kan du også si til andre kvinne at de kan bli gravid på egen hånd.
12:29 23.05.2008
Tullemor, jeg har ikke vært inne på forumet siden januar - og så leser jeg denne kjempehyggelige nyheten!
Sender deg bare en stor god klem, fikk helt klump i halsen!!
Gratulerer så mye og lykke, lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!
20:58 25.05.2008
Måtte jo skrive litt her også da selv om vi har snakket i telefonen!!! Du gir virkelig håp til fortapte sjeler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det viser bare at vi ikke kan gi opp! Det er håp for alle og dette har virkelig hjulpet på mitt humør!
Vi krysser alt for deg, dette er jo et mirakel! Kom på en ting, hvor lenge siden fikk du påvist tette eggledere? Er ikke det maaaange år siden? For nå er de jo ikke tette! Ihvertfall ikke begge! Men spiller jo ingen rolle nå. Gleder meg til å se deg med kul på magen snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
00:08 26.05.2008
Hei!
Ikke ofte jeg gir respons her inne - men dette er et fantastisk unntak.
GRATULERER SÅ MYE TIL DEG!!!!!!!!!
Ble bare SÅ glad da jeg i dag leste innlegget...
HIlsen Mature som skal ta test 4 juni på fryseegg.
08:18 26.05.2008
Åhh så koselig jenter, tusen tusen takk :o))
Jeg fikk påvisst tette eggledere i 2005 tror jeg det var men hehe jaja så tette var de ikke.. så får vi bare krysse alt vi har!!!
Koselig å høre fra deg også mature, det var lenge siden.. jeg krysser alt for deg til 4 juni.. måtte det gå veien for deg nå.. jeg skal på u.l 2 juni
17:11 26.05.2008
Gratulerer! :)
Fantastisk å høre slike nyheter. Jeg sitter med tårer i øynene - var det noen som virkelig fortjente dette - så var det deg! ;)
Kos deg som gravid - dette går bra!