GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
vekten som bare går opp, opp , opp...
 18:02 14.05.2008
Nå er jeg en av dem som har gått opp mye da( 11 kilo, er i uke 20 nå-19+1)
det skal sies at jeg var ganske så tynn før jeg ble gravid da, 52 kilo( men kunne se ut som jeg veide mindre! hoftekuler stakk ut, ribben stakk ut, og JA, jeg var førnøyd med d! jeg liker skinn og bein!)
i uke 12 hadde jeg altså gått opp 7 kilo, og nå i uke 20, 11 kilo...og mer skal det bli! og det ser ut som det jallefall blir 11 til!
forløpig kommer jeg opp i str. S i mammabuksene på hennes og maurits..men fortsetter det i denne trenden, så vet jeg ikke...må vel opp i M eller L...

Er d noen som vet hvor mye som er vann, og hvor mye som er fett?

Babygullz +pRinCesS of BelLy<3
Sv: vekten som bare går opp, opp , opp...
 18:24 14.05.2008
skulle egentlig ikke lage klageinnlegg nå, men sånn ble d bare, blir sur når jeg skriver om d og ser vhor mye d er! æasj... men, det jeg egentlig skulle spørre om, var om noen vet når man legger på seg fett, og når i sv.skapet man legger på seg vann?

har nemlig hørt man samler opp vann før uke 16 eller noe sånn, men d stemmer kanskje ikke?
eller er d veldig individuelt?
 18:30 14.05.2008
Det vet jeg faktisk ikke. Men blodvolumet i kroppen blir jo større, sikkert andre volum også ;) (for et intelligent svar..hihi) Babyen og morkake er jo ikke så stort enda, det blir tyngre etterhvert når babyen blir flere hundre gram tyngre hver uke mot slutten. Her og har kiloene rast på, magen er svær men burde ikke tilsi 7 kg. Er nok væske, mage og pupper, samt ekstra polstring til ammetiden. Gleder meg faktisk til å trene av igjen kiloene etter fødsel, skal bli spennende å se hvor flink jeg er da. (er superdårlig til å trene fra før)
Skrekkblanda fryd
 18:37 14.05.2008
vann i kroppen får man vel på slutten av graviditeten - og spesielt når det er varmt ute..
anette_med tutta i magen:)
 18:43 14.05.2008
nå bruker jeg bukse i XS fra bikbok, men er bukser i S som jeg ikke får på meg engang, så det med str skal du ikke tenke på. varierer fra produkt til produkt. Dessuten var du ikke stor før du ble gravid, så er bare sundt for babyen at du går opp. må jo ha litt å ta av når man ammer:) skjønner at syns det ikke er gøy å gå opp så fort, men du kan trøste deg med at det å veie 63 kg i uke 20 er absolutt ikke mye. du går dessuten ned i vekt etter å ha født og ammet. hjalp kanskje ikke så mye, men:)
Jenta88 med augustgutt08
 18:48 14.05.2008
Takk for svar=)

d hjalp litt på munterheten jallefall Jenta88, så takk for d!
får håpe kiloene sklir fort av etter fødslen jallefall ja;) og at jeg får være så heldig å ikke legge på meg så altofr mye de neste 20 ukene...=?)
 18:49 14.05.2008
men litt utenom det du spurte om. hvordan er mammabukser? har ikke engang giddet å prøve noen, siden de buksene jeg har sett, syns jeg ikke ser fine ut, så jeg handler fortsatt bare "vanlige" bukser. men burde kanskje ta litt nøyere titt på de. for er jo egentlig ganske dumt å kjøpe jeans som jeg sikkert kommer til å vokse ut av når som helst (26+4 nå). hva er forskjell på mammabukser og vanlige? er det at de er større i str, eller at de er høyere i livet, eller hva er forskjellen? hihi.. kanske dumt spm.
Jenta88 med augustgutt08
 18:54 14.05.2008
mammabukser har en stooor strikk i livet, som skal være støttende for magen=) og så er den nok kanskje litt større i rumpa og magen da.... jeg sleit litt i starten med å finne en mammabukse i dongeri, fordi den går ikke an å åpne, og jeg har ganske breie hofter til å være så liten! men så til slutt fikk jeg presset meg nedi den, og når jeg går med den blir den ganske baggy og utvidet etterhvert...så den er ikke særlig sexy da!
ingen av de buksene som er ment til å være stramme mammabukser er fine, ikke for dem som er slanke jallefalll...for buksa blir løs på rumpe, lår og knær..

men jeg kjøpte linbukser både vanlig og i capri med knyting i knærne.. de er dritherlige og fine!
Buksene går jo ganske langt oppå magen da, men det er bare veeeeldig komfortabelt synes jeg!!=)

får du igjen vanlige bukser ??? jeg må bare spørre hvor liten er du?
ikke for å være frekk, mer misunnt!!=)
 19:00 14.05.2008
Hvorfor ble du gravid da,da du er så redd for og legge på dg?
babysjuk82 me baby i magen:))
 19:06 14.05.2008
Hva er problemet ditt da babysjuk?
Hvis du ikke har aent å gjøre enn å kritisere så kan du vel heller bare la være å komme med noen kommentar i d hele tatt, og heller gå i deg selv og skjerpe deg littegrann før du blir mor?
 19:07 14.05.2008
Nå skrev jeg faktisk at meningen var ikke å lage et klageinnlegg, men jeg lurte faktisk på når i svskapet man smaler mest vann, og når man samler mest fett, om jeg har problemer med vektøkningen er faktisk helt usaklig!
how low can u go!
 19:09 14.05.2008
Har ikke skrevet et eneste vekt innlegg eg. For eg vet at d e normalt og legge på sg under graviditet. Det går da av etterpå.
 19:13 14.05.2008
Hva du har gjort eller sagt om din egen vektøkning er da helt usaklig!
Du sitter her og kritiserer andre for demmes innlegg om vektøkning her, og det er jo det som er greia her nå! Skjerp deg med det! Om ikke alle godtar like godt som deg at de går opp i vekt får være en selv om det, men vi kritiserer da ikke deg som godtar vektøkningen bedre?
Meget umodent! men godt du har d bra med deg selv;)
 19:15 14.05.2008
Om du ikke kan holde deg til saken og svare på det jeg lurte på( som var ang. fett og vannansamlinger i hvilken del av sv.skapet) så kan du heller bare la være. Jeg legger diskusjonen med deg død, og akter ikke å svare deg på flere av dine barnslige utsagn om mine følelser ang. vektøkning!
 19:15 14.05.2008
Merkeli at du reagere så krafti etter ei mld.
 19:17 14.05.2008
tenk deg nå om hva den "ene" meldingen din inneholdt da!
 19:26 14.05.2008
Det er klart at Babygullz VET at man går opp i vekt når man er gravid, men må vel være lov å være frustrert for det om? Vi vet også at det å bli gravid innebærer for mange kvalme, trøtthet, svimmelhet osv. osv. - men er vel derfor vi har disse forumene også... for å få utløp for frustrasjoner og få litt støtte?!
Jeg gruer meg også til å gå opp i vekt - men jeg er litt større fra før av da... Til nå (uke 14) har jeg gått ned 4 kilo, men ikke med vilje...

Men du er pitteliten fra før babygullz, sikkert derfor du har gått opp så mye - babyen din trenger det... Spiser du mye mer enn du gjorde før? Spiser du mer usunt enn du gjorde før? Skal vel plusse på 250 kalorier på det du vanligvis spiser. Legger du likevel mye på deg, er det sikkert mest vann, blod, større pupper, morkake og bebis:) Og ingen svangerskap er like, noen legger på seg mye fra starten, for andre kommer det ikke før på slutten...
Ina25&#9829;med gull i magen
 19:36 14.05.2008
Takk Ina=)

Jeg spiser relativt sunt, beveger meg nok, er faktisk mer aktiv nå når jeg er gravid enn før jeg ble gravid.. men skal innrømme at jeg var ikke noen maratonløper før jeg blegravid da:P så jeg er ikke sånn superaktiv, men jeg går tur med hunden, trener litt( rumpe/lårøvelser- slik at den jallefall holder seg fast selv om den blir stor, så trenger den ikke bli deigete;) )
jeg unner meg sjokolade, kake og annet godteri, men ikke mer enn det jeg gjorde før der heller, og ikke hver dag....
jeg spiser ganske sundt, rugbrød, frukt, grønnsaker, yoghurt.. vi bestiller pizza av ot til, og noen ganger kinamat... men vi bestiller kanskje 2-3 ganger i måneden, så d blir jo ikke noe som skulle ha noe utslag på vekta!;)

noen dager spiser jeg mer enn andre, da hyler kroppen etter mat omtrent hele tiden, og det er jo selvfølgelig når jeg har vært mest aktiv=)
men spiser meg aldri stappmett, og blir jo også mye fortere mett nå enn jeg gjorde før, baby tar jo litt plass, så mindre plass i magesekken:P

jeg håper jeg slipper å legge på meg like mye som første halvdel i 2 halvdel, men skjer d så skjer d, jeg er jallefall forberedt!!

=)
 20:09 14.05.2008
Høres for meg ut som du har et sunt kosthold, så tror nok de kiloene kommer til å gå fort av igjen etter fødsel.
Man skal faktisk gå opp. :)
Så lenge du ikke spiser massevis med godteri og junk - så tror jeg du kan ta det med ro.
Men er "rart" når kroppen forandrer seg. Jeg har gått ned, så har blitt litt mindre rundt rumpe og lår, mens magen har blitt større. Er enda ikke noen ordentlig gravidmage, så nå føler jeg meg mest feit. Gleder meg til folk kan se at jeg er gravid, ikke bare at magen har blitt større...
De gamle olabuksene mine henger i rompa, men har ikke sjanse til å få igjen knappen!
Ina25&#9829;med gull i magen
 19:19 14.05.2008
11 er jo ikke mye

jeg la på meg 53kg med vann jeg i forrige svangerskap....var liten og nett fra før da
Alex sin mamma
 19:20 14.05.2008
53? oi...fikk du dem lett av igjen da?=)
 19:24 14.05.2008
D va ik ment som kritikk elr. Syns bare d virke som du tenke myy på vekta.
 19:25 14.05.2008
Og derfor måtte du bare spørre hvorfor jeg valgte å bli gravid liksom?! høh... Morsomt!
 19:36 14.05.2008
Lagt på meg 13 kg nå jeg.er i uke 30+4:-)straks 100 kg nå.ikke bare bare det nei.men,sånn er det.
blir gal
 20:29 14.05.2008
Jeg skjønner deg godt.Ikke noe kjekt å se at vekta bare går oppover og oppover..:( Men sånn er det bare med noen når man er gravid..og du var jo veldig tynn i utg.punktet og trenger nok å legge på deg en del gjennom graviditeten.:)
Sist jeg var gravid hadde jeg lagt på meg 10kg i uke 20. Men jeg startet på 63kg da...Og endte på 88..;) Ikke noe kjekt nei.Men det var verdt absolutt allekiloene altså!;) Selv om jeg savner den "gamle" kroppen min,for den får jeg aldri tilbake, selv om jeg kom nedigjen i normal vekt etter 6mnd...Kroppen er helt forandret, og hoftene og rumpa mye bredere enn før.Jaja...

Men vil bare si at jeg skjønner deg. Men du er ikke den eneste som har lagt på deg 11kg i uke 20, det er jeg ganske så sikker på!:)) Og du ser nok utrolig flott og sunn ut med de ekstra kiloene!:)
*Lyckliga Gatan*bolle i ovnen
 20:41 14.05.2008
Babygull,
Det eneste jeg har lest ang å kontrollere vekten er at dersom du måler vidden rundt låret, helt øverst, så er det når du legger på deg der at du legger på deg fett som ikke har med graviditeten å gjøre, og som da heller ikke er helt nødvendig. Vann kommer nok mer mot slutten, men du kan også sjekke ved å klemme på baksiden av leggen mellom tommelen og fingrene dine. Dersom du får "appelsinhud" da, betyr det mest sannsynlig at du har litt for mye vann i kroppen.

Jeg er i uke 27 og har gått opp 5kg, men jeg veide noe for mye i utgangspunktet, så jeg passer meg for ikke å gå opp mer enn nødvendig pga flere faktorer; Høyt blodtrykk, høyere risiko for svankerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Mange har en tendens til å tro at å spise masse unger svangerskapet er helt ok fordi "det blir jo borte igjen etterpå" men det er faktisk ikke så enkelt og det kan også blir en tyngre fødsel pga at babyen faktisk generelt sett også blir større av at vi legger på oss mer enn nødvendig.

Men kos deg og ikke stress med andres meninger, tenk bare på hva som er best for deg og DIN bebis! Det er mer naturlig å legge på seg mer når man veier lite i utgangspunktet!
Elisin
 20:29 14.05.2008
Jeg vet ikke hvor mye som er fett, og hvor mye som er vann... (bortsett fra at jeg tror som antydet lengre opp at vannet helst kommer litt senere i svangerskapet, men jeg vet ikke) Men jeg tror nok igjen, slik jeg har sagt før, at du merker vektøkningen mye bedre fordi du var ganske tynn fra før. Kroppen din trenger mer reserver å ta av framover, og det "vet" den.

Du lever jo kjempesunt, iflg tidligere innlegg. :) Hvis du klarer det, kan du prøve å slappe av litt og ikke tenke så mye på vekt? Du gjør en god innsats, både for deg selv og babyen din! Jeg skjønner godt at du reagerer på 11kg hvis du liker "skinn og bein", som du selv sier, men saken er nå en gang den at det er ikke "skinn og bein" som gjelder når man er gravid. Kroppen forandrer seg, men det er ikke like enkelt å godta det bestandig. Man er jo liksom vant til at kroppen "alltid" er den samme, og plutselig dukker det opp en liten krabat inni magen som forandrer på alt!

Forresten, ikke sant de linbuksene fra H&M er fantastiske?! Jeg kjøpte en i helga, og jeg ELSKER den. Både fin og billig var den også! Den er dessuten ganske tøyelig - jeg veier 71kg fordelt på 167 cm, jeg er 17+4 og går likevel rett inn i small, så det sier vel litt. Jeg føler meg ikke feit på noen måte, men jeg bruker medium til vanlig. Det er mulig mammastørrelsene er litt annerledes da, det vet jeg ikke.
meg80 - med oktoberbaby
 20:50 14.05.2008
Ja de linbuksene er fantastiske=)
Jeg slet faktisk med å komme meg inn i small på dongeriebuksene, pga ridebukselåra mine! de har økt med 7 cm..så d er nok berre feitt;)men d er faktisk bare den ene plassen fettet har lagt seg også(utenom pupper og mage!, men d får meg til å ligne en bompibjørn!
hehe

jeg prøver å slappe av med vekten, men det er vanskelig når man sitter her inne og lurer på ting, og så ble jeg bare sur når jeg skrev innlegget mitt da jeg så hvor mye jeg hadde gått opp..

hvorfor legger vi på oss fett når vi går gravide egentlig? altså, jeg vet at d er til ammepolstring:P men jeg lurer på hvorfor fettet setter seg fast når man er gravid?

altså, når man spiser nøyaktig det samme man gjorde før man ble gravid!?
blir forbrenninngen lavere i graviditeten?
 20:59 14.05.2008
Det lurer jeg på også?legger man lettere på seg,når man er gravid?
blir gal
 21:14 14.05.2008
Hei babygullz,
jeg er ingen ekspert, men du var ganske tynn før graviditeten var du ikke? i så fall er d å legge på seg en del kilo en naturlig reaksjon kroppen har for at svangerskapet skal bli vellykka (sånn som jeg har forstått d hvertfall..). En jeg kjenner mista faktisk i SA to ganger fordi hun var så tynn (hun hadde riktignok litt spiseforstyrrelser også hun da men), så hun fikk rett og slett beskjed av legen sin at hvis de ønska seg barn, så måtte hun legge på seg en del kilo. Så dette er nok bare en helt naturlig reaksjon som din kropp har på at du er gravid, den vil jo gjøre alt for at din baby skal få vokse opp og bli stor og fin! Håper dette var til hjelp=)
lykkeli&gla,tralalala=)
 21:16 14.05.2008
lykkeli&gla; tusen takk! det hørtes jo ut som en veldig logisk forklaring da!!! og nå ble jeg faktisk litt mer komfortabel med denne vektøkningen...og selv om det ikke trenger å være det som er riktig, så kan jeg jallefall innbille meg d, og være lykkelig=)

tusen takk skal du ha, hvorfor har jeg ikke tenkt på d før?:P

=D=D=D
 20:57 14.05.2008
Det blir visst bråk uansett om man legger ut en tråd angående mye eller lite vektøkning. Har man lagt på seg mye, blir man beskyldt for å klage, og har man lagt på seg lite, blir man beskyldt for å skryte...Personlig blir jeg glad når andre forteller at de har gått opp mer en 3-4 kg og er halvveis ++, for da føler jeg meg ikke så innmari alene...

Har også lagt på meg mye hittestil i svangerskapet, og mer blir det...er i uke 26 og har lagt på meg 10-11 kg allerede, (muligens mer, har boikotta badevekta, blir bare deprimert)var 56 kg i utgangspunktet. Slutta å røyke da jeg ble gravid, og det er nok en stor årsak til vektøkningen, forbrenninga har gått ned, og matinntaket opp (spiser forsåvidt sunt, men mer enn før)...Så jeg har bare meg selv å takke. Ikke springer jeg ned dørene på treningsenterene heller.

Som de andre sier, får man nok ikke vann i kroppen før senere, så det er vel fett det vi har lagt på oss til nå da, tenker jeg! Bortsett fra det som har med selveste baby, morkake, fostervann og ikke minst pupper å gjøre.
Et pluss er at jeg har gått opp to-tre bh-størrelser, og det er ikke å forakte.

MadameMimm
 21:04 14.05.2008
Hei.

Kan kanskje ikke svare på akkurat det du spørr om.. Men vet at mamma la på seg 30 kg meg meg.. hun var(og er) veldig slank og smal i utgangspunktet som du.. og hun gikk ned veldig fort også.. var masse vann.. og med amming og trilleturer med vogn forsvinner det nok fort :) jeg tipper det er vann som er kommet.. event hør med jordmoren/legen din??
Malle & Lillemor<3
 21:10 14.05.2008
legen min sier neeejda, du har ikke lagt på deg mye du, du er på normalen...så vifter han d bare bort, og prater om noe annet.
Syns det er litt dårlig, for det er jo tungt for meg selv om jeg vet jeg må gjennom d!
Jeg har ikke fått sparka meg til JM enda, men tenkte å skaffe d nå snart! for mange ting legen min ikke har helt peiling på ser jeg!( som feks han sa jeg kan ta ibux, og spise salami...men har fått vite i ettertid at d er paracet man skal ta, og salami skal man ikke spise..hm..)

men jeg lurer på dette med vekt og vannfordeling, og om forbrenningen blir lavere når man er gravid, siden man legger på seg selv om man spiser det samme som før...
Hei babygullz,
jeg er ingen ekspert, men du var ganske tynn før graviditeten var du ikke? i så fall er d å legge på seg en del kilo en naturlig reaksjon kroppen har for at svangerskapet skal bli vellykka (sånn som jeg har forstått d hvertfall..). En jeg kjenner mista faktisk i SA to ganger fordi hun var så tynn (hun hadde riktignok litt spiseforstyrrelser også hun da men), så hun fikk rett og slett beskjed av legen sin at hvis de ønska seg barn, så måtte hun legge på seg en del kilo. Så dette er nok bare en helt naturlig reaksjon som din kropp har på at du er gravid, den vil jo gjøre alt for at din baby skal få vokse opp og bli stor og fin! Håper dette var til hjelp=)
lykkeli&gla,tralalala=)
lykkeli&gla; tusen takk! det hørtes jo ut som en veldig logisk forklaring da!!! og nå ble jeg faktisk litt mer komfortabel med denne vektøkningen...og selv om det ikke trenger å være det som er riktig, så kan jeg jallefall innbille meg d, og være lykkelig=)

tusen takk skal du ha, hvorfor har jeg ikke tenkt på d før?:P

=D=D=D
 21:18 14.05.2008
værsågod=) bare hyggelig!
lykkeli&gla,tralalala=)
 21:20 14.05.2008
Stoffskiftet styrer forbrenningen, og denne som alt annet blir påvirket av graviditeten...Så det er nok pga stoffskiftet at forbrenningen går ned under svangerskapet, og at enkelte legger på seg mer enn andre..

MadameMimm
 10:41 15.05.2008
Jeg vil bare si at jeg forstår du syns det er ubehagelig å legge på seg, det gjør jeg også, selv om jeg vet det er nødvendig og naturlig.

Jeg vil likevel be deg være bevisst på ditt eget kroppsbilde, og spesielt siden du får en liten datter:) Det er helt greit å være opptatt av å være sunn og det er også lov å like å være slank. Men jeg har selv en mor som gjennom oppveksten ga meg inntrykk av at slank og tynn er lik vellykket, mens litt mer å ta i er ekkelt.

Og det er vanlig at mødre som er veldig opptatt av vekt og utseende overfører det til barna sine. Så gjør deg selv en stoooor tjeneste og jobb masse med hvordan du tenker om deg selv og din egen kropp. Se deg selv i speilet nå som du er litt større enn vanlig, og tenk at du liker det du ser og at du elsker deg selv likevel:)

Vet ikke helt om du skjønner hva jeg mener nå altså, men tror det er kjempeviktig for små jenter og ikke ha mødre som snakker masse om vekt og kropp og utseende, og barna plukker også opp ting myyye tidligere enn vi tror!

Lykke til. Og syns forresten du ser helt flott ut!
LilleElla skal bli mamma
 11:08 15.05.2008
Takk Ella=)

Jeg vet det... Men det er vanskelig å "tvinge" seg selv til å tenke slik, når man allerede har dannet seg et bilde av sånn kroppen skal være, og hatt d bildet i mange år....omtrent hele livet..
Min mamma har også vært opptatt av kropp og vekt bestandig, og hun veide seg hver morgen med meg på badet da jeg var lita, så jeg ble jo automatisk "påvirka"...
MEN; jeg var veldig lubben i barneskolen/ ungdomsskolen...først siste året på ungdomsskolen begynte jeg å gå ned i vekt, og de 4 siste årene har jeg ligget der jeg lå før jeg ble gravid..og vært fornøyd med det!
Skrekken er at jeg blir lubben som jeg var på barne og ungdomsskolen.... Jeg ble utsatt for ekstrem mobbing der, og da er det ikke rart man får vrangforestillinger at ; skal man passe inn må man være tynn! er man tjukk, blir man mobbet..
Slike ting brenner seg på hjernen...livet ut!
kanskje jeg hadde vært litt mer takknemlig for mine kvinnelige former dersom barneskolen hadde gått smertefritt uten mobbing...

Men tro meg, min datter skal ikke gå gjennom det helvete jeg har hatt i livet, og jeg håper sannelig at hun får et sunt kroppsbilde!!=)
 11:20 15.05.2008
Heisann!

D e klart at etter sånne opplevelsa i barndommen å at mordi bidro te at du fekk et helt unormalt kroppsbilde mht til veiing hvær dag har nåkk satt sine spor. Men d e kjæmpe bra å høre at du e bevisst på d, å at du ikke ska utsette ungan dine for d samme :-)

D e bra:-)

For ofte har man lætt te å falle i samme sporan som d man e vant te, f.eks blei man mishandla som liten me slag å sånnt e d faktisk stor sjanse for å videreføre d te oppdragelsen av sine egne unga. Men d e så godt å se folk som e sjølbevisst å vet ka som e gjort galt mot dm å at d ikke e demmes feil å at d går ann å forandre sæ :-)

Skjønne at du ikke like at kroppen forandre sæ, men d e jo for verdns bæste sak da :-)) Å ting forandre sæ, akkurat som kroppen våres. Men d betyr ikke at du ska forfalle!! Faktisk vet æ om mange som har en nydeli fin kropp etter svangerskap, nettopp fordi kroppen har utvikla sæ til d bedre :-) Å æ tvile ikke på at du kommer te å bli snacksy ætterpå, man kan jo holde sæ iform sjøl om man e gravid/amme:-) Du ser jo superfin og sunn ut på bildan :-)

Æ tænke åsså selvfølgeli på vækta, gikk om masse kg da æ hadde svære cyster i begge eggstokkan (dm klussa me forbrenninga i tillegg te inaktivitet pga store smærta) men æ slanka mæ 25 kg ifjor :-)

Hadde tænkt å ta enda 10 kg men så oppdaga æ at æ va blidd gravid igjen :-) Å da slutta æ å tænke på d, for å ikke stresse mæ sjøl opp å fordi æ må bare godta at æ kommer te å lægge på mæ igjen. Men d e jo for babyen min sin skyld :-)) babyen min som endeli klamre sæ fast!! Æ e straks i uke 16 å har gådd opp 3 kg allerede, men vil tru d stagnere etterhvert siden æ har endel å gå på fra før :-) Men så længe man ikke knaske godteri hvær dag å prøve spise sunt så e d jo "sunne" kg om du skjønne? :-)

Du e jo flink å gå tura aksom mæ, så kroppen e jo sunn og i form sjøl om det e nån ekstra kg :-)

Lykke te så mye :-)
sunnybeach :o)
 11:27 15.05.2008
Nei det er ikke lett i det hele tatt. Jeg ble også erta (ikke mobba kanskje, men det svei nok likevel) av noen gutter på skolen da jeg var liten, pga jeg var lubben. Tok det av da jeg ble eldre, og fikk masse positiv oppmerksomhet fra både familie og venner, og det er klart det føles mye bedre med ros enn med ris.

Nå har jeg imidlertid innsett at jeg ikke orker å bruke mesteparten av tiden min til å bekymre meg for hvordan jeg ser ut, tenke på hva slags mat jeg skal spise osv. Prøver å sette helse foran utseende. Men merker at med en gang buksa begynner å stramme, så får jeg en negativ reaksjon.

Men prøver å jobbe skikkelig med det, og glad for at du også er bevisst på det. Har en kusine som skulle slanke seg fra hun var åtte. Helt grusomt å se på, og hun var syltynn fra før.

LilleElla skal bli mamma
 13:37 15.05.2008
Er det bare meg, eller har du skrevet en del innlegg om at du legger på deg mye? syns å huske deg fra 1 trimester, og da var det også innlegg om vekt.. Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye, om du har planer om å amme eller du triller mye etter fødsel så går det ikke all verdens tid før kiloene renner av igjen, kansje ikke alle, men mye..er ikke mer som skal til:) Vann heter vel ødem på fagspråket, og det ser vel jordmor/lege etter på kontroller.. Har du enda ringer på deg som du passet før du ble gravid?-det er et tegn på at det ikke er mye vann i kroppen f.esk..

Lykke til videre.. prøve å snu kiloene over til noe positivt, at det f.esk er en baby inni deg som vokser og at du for en gang skyld kan være litt rundere i kantene:)
gullunge+1imagen
 13:57 15.05.2008
jeg synes det er helt fantastisk å ikke tenke på vekta for en gangs skyld!! føler meg flott akkurat som jeg er nå og gleder meg over den voksende magen! jeg passer fortsatt på hva jeg spiser (dvs, jeg begynte å spise nesten bare sundt for 3 år siden, og fortsetter med det, men spiser fortsatt like mye godis . . ), men jeg vet at babyen trenger det:) har gått opp 10 kilo og er i uke 30 nå - jeg har tilogmed laget sånn vektdiagram på dataen - synes det er spennende å følge med på!

og Babygullz: som andre også har skrevet: du ser fantastisk ut!
anette_med tutta i magen:)
 20:41 15.05.2008
Nå må du slutta å massa om den der vekta, babygullz. der er normalt å legge på seg når enn er gravid. hvor mye som er vann eller fett, er det vel ingen som vet??!!?! husk at livmora veier litt, puppene veie litt nå, barnet legger stadig på seg....så hva er det å bekymre seg over??!?!?
Monika&Isabell&lillegutt
 21:43 15.05.2008
Hei!

her er min historie som er veldig lik din. Jeg hadde slanket meg av det siste ekstra fra forrige fødsel da jeg ble gravid denne gang. Var nede i 54 kg ca.

Spiser til vanlig 2-3 måltider om dagen, knekkebrød og frukt, magerost og vann og drikke.

Da jeg ble gravid gikk jeg med en gang opp til min vanlige vekt på 58-59 kg. Jeg ble sulten og plutselig måtte jeg spise frokost og kvelds i tilegg til lunsj og middag, samt et mellommåltid som jeg spiste før. Jeg begynte også å drikke biola og juice til hvert måltid, pga kvalme og forstoppelse, og gikk over til grovt brød pga sulten. Til vanlig spiser jeg ganske mye sjokolade, det kuttet jeg ut da jeg var kvalm.

Nå sluttet jeg å veie meg da jeg veide 64 kg i uke 18. Altså 10 kg opp. Jeg tror at kroppen fortalte meg at jeg måtte spise mer og annerledes hvis jeg skulle gå gravid. Tenk på alle vitaminene og grove kornet jeg får i meg nå, til tross for det ekstra fettet.

og jeg vet jeg går det ned igjen - jeg var akkurat nede i 53 kg etter siste fødsel. Jeg gremmes over utseende mitt, og det at jeg ikke har klær å hapå meg, men jeg har innfunnet meg med at jeg kommer til å gå opp 10 kg til, og så ned igjen :-)

Håper det hjalp å høre om andre som har det like "ille" :-)

Belle` og lillebell`
 09:41 16.05.2008
Du er så ufattelig tåpelig at jeg blir kvalm!! Leste inne på anonym for litt siden at du var SÅÅÅÅ stolt for at du hadde lagt på deg de kiloene for det var såååå bra for babyen din! (saken ang hun som la på seg 5 kilo)
Og den nugattien du eter hele tiden! Så kom igjen med en komentar for det er du jo så ufattelig god til :)

Dea catalina
 09:56 16.05.2008
Dea catalina
Er du sikker på at det var HI som skrev det?
Synes bare det hørtes veldig merkelig ut med tanke på alle innleggene hennes om de uvelkomne kiloene..
gullunge+1imagen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------