Ads
Søk i:
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Dette har garantert vært oppe før..men nå er det nok min tur og min kamp..noen med tips ang smokkeavvenning??
19:10 14.05.2008
Jenta mi er snart 3 år..og jeg syntes hun burde slutte med smokken snart.
Hun er veeeldig glad i den, desverre.
Forsøker å kun gi den til henne om natten, og når hun er syk.

Nå ser vi imidlertidig at bruken går utover fortenna, ihvertfall tror vi at smokken er årsaken.

Hvordan slutter man på en "snill" måte? Eller går det ikke?

Bør man trappe ned på noen måte, eller fortelle om slutten i noen dager før eller hva??

Vil jo ikke kaste smokkene og si de er borte heller. Ikke har hun noen kjennskap til sabeltann, så å sende de dit blir bare gråt.
InnMari
Sv: Dette har garantert vært oppe før..men nå er det nok min tur og min kamp..noen med tips ang smokkeavvenning??
19:13 14.05.2008
Jenta mi kasta smokkene sine på sjøen hun. Hun ville gi sine til fiskene! Så vi dro ned på kaia, lagde en liten sermoni der hun fikk kaste sine 10 (!) smokker til fiskene. Hun snakker om hvor moro det var enda, 2 år etter;)
Spurte vel etter smokken et par dager etterpå, og da sa vi bare at "husker du ikke at du kasta de til fiskene?" Fungerte supert her:)
Pølsa med to prinsesser!
Sv: Dette har garantert vært oppe før..men nå er det nok min tur og min kamp..noen med tips ang smokkeavvenning??
19:17 14.05.2008
Prøv å klipp et lite hull i noen av smokkene.
Det hadde gått hull i smokkene til jenta mi og da nektet hun å ta dem.
Hun sluttet faktisk da hun var kraftig forkjølt og hadde omgangssyken. Sluttet rett etter fylte 3 år.

Men må legge til at jenta mi sluttet med smokk på dagen da hun var rundt 8 mnd. Var mer moro å leke med smokken da.

ღPhunk har 2 herligeღ
19:18 14.05.2008
Har ikke mye erfaring med smokkeavvenning. Men vi tok en spontan avgjørelse på søndag. Da hadde vi ingen hele smokker igjen. For lillegutt har tygget sund alle sammen. Sa til han at alle smokkene var ødelagt, siden han hadde tyggd sånn på de. Så derfor måtte han sove uten i natt. Det var helt greit syns han. Brukte noe lenger tid på å sovne, men spurte ikke etter smokken.

På mandag tenkte vi at vi skulle fortsette, og sa ifra på barnehagen at de skulle si det samme som oss. Men lot smokken han har der være igjen, i tilfellet det ble krise. Det gikk kjempe fint da også. En av de ansatte hadde til og med gitt han smokken da de skulle legge seg. Før hun kom på at han ikke skulle ha. Sa da til han at "nei du skal jo sove uten smokke du" Ja svarte han, og ga den ifra seg.

Det har gått knirkefritt til nå. Men som sagt, så har vi bare holdt på siden søndag. Må vell banke i bordet siden jeg skriver dette;)

Nå er sønnen min litt yngre enn datteren din. Og jeg tror at jo eldre de er, jo vanskeligere kan det bli med avvenningen. De blir jo mer vant, + at de er eldre, og tenker mer igjennom ting kanskje.

Mitt råd er å ikke gjøre så stort nummer ut av det. Men samtidig skryte veldig av henne når hun klarer å sove uten osv. I dag fikk lillegutten vår en gave av oss, fordi han har vært så flink:)
Silje og Isack`en f.17.01.06
19:21 14.05.2008
Gutten vår fikk bruke smokkene som betalingsmiddel. Han fikk velge mellom å kjøpe en leke i lekebutikken, eller betale biletten til badeland en dag. Han valgte badeland, og det var en så bevisst handling at han ikke spurte etter dem mer. Han var veldig klar over at de smokkene var historie.

Han var 2 år og 8 mnd.
Storebror og lillebror
20:14 14.05.2008
hmm... bruke de som betalingsmiddel ja..ikke dumt:)

Noe av problemet her skjønner dere, er at hun er veldig klar over hva butikkene gjør for noe.
Er det tomt for leverpostei, ja da kjøper vi jo bare ny i butikken.
Hun vil jo se (regner jeg med) nye smokker i butikken, finnes det noe lurt å si da? Annet enn at nå er hun så stor at hun ikke kan ha lengre, ev de er kun til bittesmå babyer...
Har prøvd si det tidligere når hun så smokker i butikken, at de er kun for små babyer..men så sier hun at neiida mamma, de er jo lik som min jooo...
:/

de ser for mye, og vet for mye...hehehe..

Men bruke de som betalingsmiddel ja..hm..tror jammen jeg skal snakke litt med henne imorgen gitt:)
InnMari
20:42 14.05.2008
Hørte om noen som hadde spikret smokken fast på veggen, i høyde med munnen til barnet. Så da måtte h*n stå med ansiktet inn mot veggen for å få suttet på den. Det gikk visst fort av moroa, så da var de kvitt smokken!

:)
hamsterpia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------