Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Bruker dere lammeskinn i vognen til babyen i juni?
20:05 14.05.2008
Har ikke termin før i slutten av juni, så det er kanskje unødvendig... Er jo ikke akkurat tropesommer her i landet, men vi bor jo ikke på Svalbar heller da...
Sv: Bruker dere lammeskinn i vognen til babyen i juni?
20:28 14.05.2008
Jeg skal ha det, ja!
Sånn jeg ser det regulerer lammeskinnet varmen for babyen bedre enn om det ligger uten. Dessuten vet jeg at helsesøstre til og med anbefaler at man tar med lammeskinnet på sydenferien, så det har noe for seg på sommeren også!
20:34 14.05.2008
Jeg bruker det ikke på sommeren. Vet det kan regulere i fht varmen, men jeg synes det blir litt trangt i baggen til vogna, og da blir det varmt likevel.
22:03 14.05.2008
jeg får ikke fullroset lammeskinnet nok,jeg har brukt det på de varmeste dagene og har aldrig ett svett`/klamt barn.men anbefaler korthåret fell da det ikke hårer.Skal rettogslett kjøpe ett og ha i bilen også:)
13:36 15.05.2008
Jeg skal ikke bruke lammeskinn til babyen om sommeren, for vi har kombivogn med ikke så altfor stor bærebag og da blir det for trangt og tett med skinn oppi.
Brukte lammeskinn til førstemann den sommeren han var 7-9 mnd, for da hadde han ikke bag i vogna, og det funket fint i varmen, men det er nok vel så behagelig å ligge på en madrass med laken:-)
13:03 16.05.2008
Jeg bestilte på Babyshop sine nettsider.
Kostet 299,- der, men 95 kroner i frakt, da.
Jysk har nemlig sluttet å selge lammeskinn, og jeg gidder ikke å betale 5-600 for dem.
14:39 17.05.2008
kjøpte mitt for 400 kroner på KID
har tenkt å bruke lammeskinn både i vugga og vogna i sommer jeg....
Anonym
17:11 17.05.2008
Kjøpte på Barnas Hus, rimelige skinn der. Var på tilbud da jeg kjøpte, men ordinær prsi er 299 eller 399, huksker ikke helt...
Kvaliteten vet jeg ikke før jeg får prøvd det. Men det er jo ekte skinn dette og....
Anonym
00:49 18.05.2008
jeg kjøpte min på jysk for 3 uker sia.i lillestrøm.kosta meg vel 250 kr
Anonym
17:21 18.05.2008
Hadde de igjen der, altså?!
Jysk har nemlig sluttet å føre lammeskinn, så jeg fikk beskjed om at jeg kun ville få tak i det på Jysk-butikker hvis de hadde igjen på lager.