GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
For oss som venter på el fra den 12 mai-17 mai
22:55 14.05.2008
jeg vet ikke helt når jeg har el men skal ha det i løpet av disse dager=)
det er koslig å holde kontakt med flere som har el da=)
elskerbarn
Sv: For oss som venter på el fra den 12 mai-17 mai
00:19 15.05.2008
Hei! Jeg har el 16 eller 17 mai..=) Så nu skal vi hoppe til køys her..;) Bedre å ha sex før el enn etter..:) Har du barn fra før?

Lykke til da! =)
*Lykkeliten*
11:21 15.05.2008
hei=)
nei, har ingen barn fra før, har du??? hvorfor er det bedre før enn etter??? kan jeg spørre deg hvor mye sex dere har??
hvet egentlig ikke når jeg har el jeg, eller hvet at det er dagene mellom 12 til den 17 men jeg begynte å føre fruktbarhetsskjema i går så idag var temp mye høyere enn i igår, men vet du hvordan livmorsekret skal være når man har el eller hvordan livmorstapp skal være? livmortappen min er veldig langt nede og har blank livmorsekret??
mange spm for deg her nå hehe=)
elskerbarn
12:14 15.05.2008
Hei hei igjen! :)

Ja, jeg har en gutt på snart 2 år. =) Det er bedre å ha sex før el fordi sædsellene lever ganske så lenge, og det er jo større sjangs for at det klaffer hvis svømmerne er der allerede å venter på egget? =) Egget lever jo bare i ca ett døgn.. Vi har sex hver dag vi..=) Men det er litt vankelig når vi har ungen, og jobber.. Man er ganske så utsitt når kelden kommer og ungen har lagt seg, men vi vil dette så vi står på! =) hehe.. Livmortappen skal være sentrert, altså hullet skal være i midten liksom, ikke bakovervendt, hvis du skjønner? =) Også skal den være oppe.. Etter boka er det slik, men vi er jo foskjellige. =)

Mange får jo også el-slim.. Den kan du kjenne igjen ved å ta det mellom to fingre.. hvis den strekker mye og ikke tørker ut da er det el-slim..=)

Lykke til alle sammen! =)
*Lykkeliten*
08:48 15.05.2008
Heisann. Jeg skal ha el 17 mai hvis bare egga kunne løsne. Har ikke hatt påviselig el etter at jeg hadde MA i jan. Blir frustrert av sånt. Men håper selvfølgelig at det skal løsne ett på selveste nasjonaldagen. Krysser fingre for at spira sitter snart hos oss alle.
Nina 38
11:24 15.05.2008
Nina 38
ok skjønner, hva er MA?? huff vet hvordan det er når en ikke får el, jeg hadde det sånn etter jeg sluttet på p-pilla, men kom tilbake etter tre mnd tid... men det er slitsomt.....
elskerbarn
20:39 15.05.2008
Hei. MA betyr Missed Abortion.Dvs at fosteret dør men kroppen fortsetter å tro at den er gravid. Jeg var kommet til uke 10, men "spiren" sluttet å leve i uke 8. Hadde utskrapning 24 jan. Har begynnt å komme over det, men er veldig utålmodig nå da. Tenker en del på at jeg skulle vært over 6 mnd nå og ikke på fortvilet jakt etter eggløsning. Vi får håpe det blir en produktiv vår/sommer for oss alle. Lykke til :-)
Nina 38
09:21 15.05.2008
vi har et barn fra før på 4 år og har nå forsøkt i 1,5 år på nr 2. Håper det går denne mnd....... Vi har sex hver dag for sikkerhetskyld=)=) Forskningen viser jo at det ikke skader sædkvaliteten uansett=)
lamor
09:30 15.05.2008
Hei hadde EL den 13. Hoppet til køys både 12 og 13 så håper virkelig det klaffer og at spiren blir værende. Teller ned dager til IKM nå..... Veldig spent... Huff... Ingen barn fra før her da.
*kathrine*1PP etter SA
11:33 15.05.2008
kathrine*1PP etter SA

huff, ja, får håpe det da.... krysser fingre og tær for det....
jeg har heller ingen barn fra før......
jeg syntes det erså tråkig å gå å vente på den måten der jeg...... syntes det er så slitsomt, men man kan jo ikke gjøre noe annet enn å vente å telle ned dagene=)

lykke til!!!
elskerbarn
11:30 15.05.2008
oj.... dere vet virkelig hvordan det er å vente dere da, men det er heldige som har ett barn fra før.... vi har også sex hver dag, jeg leste det at det hele tiden blir "fylt opp" eller produsert nye celler hver dag, eller hver gang den "tømmes"
håper det klaffer for dere snart da, vi har prøvd siden november 07 så vi har ikke prøvd så lenge som dere da, blir litt misunnelig når jeg får høre om de som det klaffer for med en gang hehe=)=)
lykke til!!!
elskerbarn
09:50 15.05.2008
Hallo !

Jeg har eggløsning i disse dager...og har vært jevnlig til køys siden den 10 mai ;-o) Da jeg ble gravid sist tror jeg vi hadde sex ca 4 dager før eggløsning, derfor er jeg litt i forkant nå også.

LilleBella
10:33 15.05.2008
Jeg tror kansje jeg også kan forvente en EL rundt 17-18 mai.. Er jo litt usikker siden det bare er tre mnd jeg fødte Emil... Gledegruer meg til den neste uken.
*BoblisMedEnglegutt*
11:40 15.05.2008
BoblisMedEnglegutt*

vil du ha barn igjenn??? skjønner godt at du er usikker da, hmmm vet ikke hvordan det er da, men det er sikert noen her som vet det vettu=)

lykke til=)
elskerbarn
11:37 15.05.2008
LilleBella

ja, det skjønner jeg da=) vi har sex hver dag vi selv om jeg ikke har el=)
men ikke når jeg har mens da selvfølgelig.
har du prøvd lenge ellr???
elskerbarn
11:54 15.05.2008
Tok ut spiral for ca 2 mnd siden. så sist mens vet jeg ikke om var helt normal ? Men denne er nok som den pleier så det blir vel 1 eller 2 pp da.

Har en datter på 2 år som jeg ble gravid med i 3 pp.

Håper at jeg skal være like heldig denne gangen, men vet jo at det kan ta lang tid også :-o)

LilleBella
20:49 15.05.2008
ok, får håpe det går likefort denne gangen også da=)
jeg har vel prøvd i 6 pp nå, så vi får håpe den sitter snart=)
lykke til=)
elskerbarn
11:02 15.05.2008
Jeg har el på 17. mai, så her er det hopping i halmen fra og med i går til og med nasjonaldagen. (og kanskje litt lenger, bare fordi vi ikke er lei enda. hehe). Blir spennende å se... bare så synd at tida går så sakte mens man venter...
Meerim
11:42 15.05.2008
Meerim

hehe=) ja, tiden går veeeeeldig sakte, men sånn er det, det er litt av spenningen=) hehe=)
håper det går denne gang da=)
lykke til=)
elskerbarn
13:57 15.05.2008
Klart vi vil ha barn igjen:) Vil jo være mamma i praksis også..;) Jeg savner min lille skatt sårt. Vi mangler noe veldig prikært... Det eneste som føles naturlig er å begynne på nytt, selv om jeg kommer til å holde pusten i 37 uker...

*BoblisMedEnglegutt*
20:53 15.05.2008
beklager jeg visste ikke det..... nå fikk jeg dårlig samvittighet som spurte om dere skulle begynne på nytt... huff.... jeg skjønner det veldig godt at dere vil prøve igjen!!!
Det går helt sikkert bra denne gangen vettu=)
tok det lang tid før dere ble gravid forje gang da??
elskerbarn
22:51 15.05.2008
Nei, det skal du ikke ha:)Det går fint! Ja, vi ble gravide på første forsøk gitt... Vi tar ingenting for gitt lenger,men håper indelig det går bra ja.Orker ikke dette en gang til..
*BoblisMedEnglegutt*
11:20 16.05.2008
så bra=) kanskje der blir det igjenn da sånn at dere slipper den ventingen for den er sååå kjedelig=) jeg hadde heller ikke tatt noe for gitt da, håper det går kjempe bra for deres del!!!! jeg vet ikke om jeg hadde klart å begynne på nytt, men det er sånn man ikke vet før man er kommet i den situasjonen kanskje......
kan jeg spørre om hvor du kommer fra???
elskerbarn
18:44 18.05.2008
Jeg kommer opprinnelig fra Oslo, oppvokst i Larvik, bodd de siste ti årene i Oslo bortsett fra første året i Kr.sand og siste på skedsmokorset. Akkurat bosatt oss i Sætre...
*BoblisMedEnglegutt*
22:27 18.05.2008
okay=) koslig vettu=) lykke til da=)
elskerbarn
12:49 16.05.2008
hei hei, håper på el rett rundt hjørne... men helt ærlig begynner jeg og bli bekymret for at det ikke skjer... ar testet hele perioden så langt, for jeg er usikker på syklus... men el lar vente på seg.... er på dag 14 i syklus... jeg vil så gjerne at det skal skje, kanskje bare ikke testene virker som de skal? venter i spenning i hvertfall=) Lykke til alle dere håpefulle
monca*84*ønsker-4pp
13:43 16.05.2008
tror du kan ta det helt med ro..... det mange som får el på dag 18 osv, det spørs hvor lang syklus du har vettu....
hvis ikke du har el kommer heller ikke mens... for mens er jo et egg som ikke har blitt befruktet og hvis det er over tida så betyr det at det er et egg som har blitt befruktet men som ble tapt av forskjellige grunner....
så sant du har mens så har du jo el også=) tror kanskje jeg forklarte litt innviklet her, men spør hvis det er noe du ikke skjønte=)
du kan jo også føre et fruktbarhetsskjema, det gjør jeg for å finne ut av når jeg har el osv...
da kan du gå inn på www.pernille.info så står alt der=)
elskerbarn
22:34 18.05.2008
takk for svar.... har enda ikke teste possitivt på el test.. og i går og dag har jeg hatt litt lyserosa slim, som man kunne tru at tr er i annmarsj... men det er jo alt for tidlig... så får vel bare smøre meg med tolmodighet... men det er vanskelig.. Er virkelig merkelig hvor intenst man kan ønske at noe skal skje.. Hvor sterkt behove etter barn kan melde seg... jaja... får ta tiden til hjelp...
monca*84*ønsker-4pp
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------