GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Må bruke joggebukse 17 mai æ!
23:50 14.05.2008
Eneste som passer.blir vel mange rare blikk,hehe. Men det får så være.
babysjuk82 me baby i magen:))
Sv: Må bruke joggebukse 17 mai æ!
23:52 14.05.2008
Hva med å kjøpe en fin linbukse fra mammaavd på hm?
Ellers er jo joggebukse lekkert da, bare pass på å matche med flaggets farger ;)

God 17.mai! :)
Skrekkblanda fryd
00:00 15.05.2008
Har ik h&m her,hehe. Ingen sånne butikker. Blir sikkert regn og kaldt likevel. Den eg får hør d av, e mormor trur æ. Men pytt pytt.veit enda ik om eg ska gå i tog enda,pga b.løsninga.se på toget i år kansje:-)
08:36 15.05.2008
Tror jeg kommer til å gå i sykehus skjorte på 17. mai jeg (o: Ikke særlig stilig det heller, men har jo ikke tenkt å vise meg i noe tog da!
15 dager på overtid her nå - noe MÅ jo skje snart!

Kos deg i joggebuksa - komfortabelt er det iallefall (o:
Bolle nr. 2 i ovnen!
08:46 15.05.2008
Hva med thights?? Det har jo de fleste butikker nå og passer til alle gravide :) Ha en tunika eller noe som går under rumpa over, og vips så er du klar til 17mai uten joggis :)
noe nydelig i magen (11.08.08)
10:17 15.05.2008
Drit i hva andre sier ! Alle ser jo at du er gravid alikevell. Blir vel joggebukse på meg også ;-)
sandypantz
10:23 15.05.2008
det er mye annet enn joggebukse dere kan gå i! som f.eks tights og tunika som ei anna nevnte her. joggebukse på 17 mai er bare sløvt! ser hvertfall grådig stygt ut..men men, gjør som dere vil..
millie+bebi
10:36 15.05.2008
Enig med deg millie+bebi. 17. mai er tross alt nasjonaldagen vår, og av stor betydning for mange! Tights og tunika er en god idé, eller så får man ALLTID på seg kjole når man er gravid, da. Er jo såå lekkert med gravide damer i kjole. Kjæresten min synes det er noe av det mest sexy som finnes. Så her blir det kjole ihvertfall!

Og når man føler seg litt som en strandet hval, er det jo ingenting som er bedre enn å pynte seg! Da føler man seg myye freshere!!
PiaL
11:06 15.05.2008
Jeg skjønner ikke at joggebukse er et alternativt engang...

Det er noe jeg bruker når jeg trener...

Om det er 17. mai eller hvilken som helst annen dag synes ikke jeg joggebukse er særlig pent. Her er det relativt ordentlige klær hver dag, nydusjet og sminket. For meg er selvfølelsen litt bedre om man ser litt fresh ut.

Har selv termin i begynnelsen av juni, har kjøpt en rimelig sommerkjole på only som jeg kan ha jakke over om det blir kaldt.
-sga-
11:39 15.05.2008
Jeg har gått til innkjøp av masse linbukser fra Vero Moda jeg.
De har dem i div jordfarger, samt hvit, svart og blå, og de får man magen under. Kanskje ikke kjempepyntet, men i allefall bedre enn joggebukse. Sammen med en heklet bolero eller noe synes jeg det blir veldig søt... =)

Jeg er også fan av joggebuksa, men hvis jeg skal ute på 17. mai, blir det nok noe litt mer pyntet, selv om jeg dropper skjørtet/kjolen for anledningen.
Epona €22 juli blir det baby€
11:43 15.05.2008
Blir nok joggis på meg også, har ikke tenkt meg andre steder enn opp til svigers uansett.:)

Så har jo disse snerpete hønsene noe og irritere seg over/snakke om også:) haha
**Lykke**
13:08 15.05.2008
Blir sikkert kaldt uans.har ik råd til og kjøp klær nå,så får pynte meg ekstra på håret:-P
13:58 15.05.2008
Jeg er et VELDIG pyntemenneske, jeg går i joggebukse til nøds når jeg trener. Jeg kunne aldri tenke meg å gå med joggebukse på 17.mai.
Men jeg har enda ikke vært høygravid så jeg skal kanskje aldri si aldri :)

Men det er jo mæt å pynte seg da !
En føler seg myyye finere.
Ella Bella Karamella
15:07 15.05.2008
Man er jo ikke høygravid i uke 20 heller. Joggebukse 17 mai er litt vel sløvt, bor selv på bygda uten hm og slike butikker veldig nært, men en plass går grensen.

tunika og tights eller en enkel kjole med svart strømpebukse er vel noe de fleste har i skapet :)

Lykke til med klesvalg jenter, skulle selv ønske bunaden hadde passet, men blir nok en ullkjole med en pen jakke over , å her er det også meldt 1 grad og sludd ! :)

Puumi
16:18 15.05.2008
Har kanskje noen tenkt på at ikke alle ser pene ut i tights....
Eller at noen ikke har penger til å kjøpe inn x-antall mammaklær....
Eller rett og slett har stoor mage i uke 20 fordi det er svangerskap nr.4...

Det blir svart penbukse og bluse på meg, kunne heller ikke tenke meg å gå i joggebukse....
Men hvis noen ikke har andre alternativ er vel det også å respektere....

sonnenschein
16:46 15.05.2008
Hvorfor snakker dere om uke 20? Hva hi er vet jeg ikke men så at hun ene som skulle gå i joggis er på overtid og selv har jeg en dag til termin så jeg vil påstå at jeg er rimelig høygravid...

Jeg går for joggebukse fordi det finnes få andre alternativer, har kunnet bruke kjoler osv til for ca to uker siden men nå er det rett og slett overhodet ingenting som passer lenger, jeg har store nok problemer med og finne ut hva jeg kan ha over joggebuksen..

Og jeg er ikke prippen nok til og gidde og bruke penger på nye klær dagen før termin bare fordi jeg mååå pynte meg, de pengene kan jeg heller bruke på baby tøy eller kjøpe meg noe fint etterpå:)
**Lykke**
16:58 15.05.2008
er ikke snakk om at man må ut og handle da, men jeg trur ALLE hadde klart og finne noe i skapet sitt/eller låne noe, som ser litt bedre ut en joggebukse !
et shørt med strikk i livet?en kjole i stretsj? en tunika, et eller annet,
jeg sliter med klær selv om dagen jeg, men kunne aldri falt meg inn og ta på meg joggebukse på 17 mai... og jeg hadde heller ikke råd til og kjøpe noe nytt, men fant da en svart kjole innerst i skapet, så får jeg heller bare pynte opp den litt med belte og smykker osv!

folk gjør jo seff som de vil, men skal man ut og se på tog osv, syntes jeg jogge bukse ser teit ut...
men nå må jeg jo innrømme at jeg reagerer på at folk kler på unga sine helt vanlige klar på 17 mai og jeg da.. får meg en det en dag man legger litt ekstra i og pynte seg!
mammatilprinsen+34ukerpåvei
17:12 15.05.2008
Haha, det var det jeg sa tidligere også, bra snerpete høns har noe og snakke om mens vi andre nyter dagen og venter på baby:)

**Lykke**
17:21 15.05.2008
Enten blir det joggebukse el så går jeg naken !
sandypantz
17:25 15.05.2008
da syntes jeg du skal gå naken:p
17:26 15.05.2008
**Lykke**
anser meg selv svert lite snerpete men !:)
19:57 15.05.2008
Hehe! Folk må da kunne troppe opp i hva de vil på 17.mai. :) Jeg har tre alternativer: sykehusuniform hvis jeg skal jobbe, koseklær hvis jeg har fri og vi blir hjemme, eller pen bukse/kjole hvis det blir noe sosialt den dagen. Fant masse fine sommerkjoler til 199/299/399 i dag, så nå slipper jeg å se ut som et dass i sommer. Hadde nok stusset hvis jeg så noen i joggeklær på 17.mai, men hadde vel tenkt at det var en grunn for bekledningen. Så god 17.mai til alle, både pripne og mindre pripne ;)
Skrekkblanda fryd
20:05 15.05.2008

Handler bare litt om hvilket utrykk man ønsker å gi, jeg har ikke masse mammaklær osv men fant en gammel ullkjole som heldigvis maven passet i , sier bare at man føler seg ikke freshere enn man prøver å bli selv :) Man trenger ikke se ut som " et dass" hele svangersk, selv om de fleste Uke 20 kom vel inn av at hun som startet inlegget er rundt der .
Vi har alle hver vår smak , ha en fin dag alle sammen uansett !

føler seg som det av og til !
Puumi
20:16 15.05.2008
godt sakt puumi:)
man føler seg ikke bedre enn man man prøver og gjøre seg selv:)
men kos dere i joggebuksa, bare sørg for at den er ren og uten "kner" heheh:)
god 17 mai:)
20:40 15.05.2008
Man ser vel ik ut som et dass me joggebokse. Syns 17mai e barnas dag,så ungene kommer til og vær pyntet:-)
21:18 15.05.2008
visst folk ikke har råd til noe annet enn joggebukse t 17 mai synest jeg de kan holde seg hjemme:P. for en teit ting og si..kan få en kjempe billig kjole el et el annet på cubus el h&m. slutt og kom med unnskyldninger til at dere skal kle dere som slasker..d fins desverre ingen:P
millie+bebi
21:21 15.05.2008
17 mai er ikke barnas dag men landet vårt sitt nasjonaldag! Kler du deg i joggebukse når du går i bursdagselskap også? det passer seg ikke..
millie+bebi
21:35 15.05.2008
Det var ikke pent sagt at noe skal holde seg hjemme fordi de ikke har mulighet til å kle seg anderledes!!!!!
sonnenschein
21:39 15.05.2008
de kler seg annerledes visst de kler seg i joggebukse!!!
millie+bebi
23:05 15.05.2008
Så annerledels er ikke bra altså ? Men da skal jeg gå i joggebukse baaaaare på trass . Liker ikke at folk har fordommer jeg ! Jeg velger heldigvis ikke venner ut fra hva de har på seg .
sandypantz
23:29 15.05.2008
Lykke til med trassingen! For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke noe om hva enkelte ender opp med å gå i :)

Det har seg bare sik at samfunnet er bygget opp på normer å hva de fleste anser som normalt, vanlig folkeskikk osv, det er dette som er med på å bygge nasjonalfølelsen vår, å vi er en nasjon vi burde være stolte av. Norge har litt av en historie,

Hvis hele norge skulle hatt på seg joggebukser kan vi like gjerne bare drite i kranspålegginger å minnes hele pakka , det ville ikke bare vært som en vanlig dag, men en dag der norge hadde sett slaskete ut og likegyldige.

Puumi
09:18 16.05.2008
Selvom jeg aldri ville gått med joggebukse på nasjonaldagen har jeg forståelse for at ikke alle har råd til å kjøpe seg klær for de 9mnd vi går gravide. I dette landet er det generelt sykt dårlig forståelse for at man har dårlig råd! 199 for en kjole er ikke bare for alle. Blir skremt når voksne viser en så liten forståelse - det er da ikke rart at barn fra hjem med dårlig økonomi sliter med aksept pga feil klær.
Det kan jo selvfølgelig være flere grunner enn økonomi til at man går i joggebukse på 17.mai, men folk må jo få velge selv. Folk er ulike og prioriterer ulikt..
Nasjonaldagen er for alle uansett joggebukse eller bunad! Takk og lov for at vi bor i et fritt land:)
Gratulerer med nasjonaldagen!
OleLuna
10:10 16.05.2008
Alle kan gå i hva de vil for min del, men selv hadde jeg aldri gått i joggebukse på 17. mai. Er 3 dager over termindato og har planer om å ha på meg en penbukse med en enkel bluse og tynn cardigan over. Blir det litt varmere tar jeg på meg en solkjole med tights og cardigan over. Er veldig gravid, men har fortsatt en del klær som passer. Hadde kanskje pyntet meg mer hvis jeg ikke var gravid, men gjør et forsøk ihvertfall. 17. mai-sløyfe og flagg pynter også litt opp syns jeg.
jippi1981,maibaby på vei
11:06 16.05.2008
Jeg må bare le for det finnes så utolig mange "dumme" folk ! Jeg har jo self ikke tenkt å gå i joggebukse men ville se hva slags reaksjoner jeg fikk. Skulle jo tro at jeg skulle drikke meg full nesten ! Jeg har mange fine klær å velge mellom, men skulle jeg møtt ei gravid ei på 17 mai med joggebukse så hadde jeg reagert en gang ! Synes f.eks mange heller skulle gått med en heldekkende joggedress istedenfor disse folkene som sprader rundt med altfor lite klær slik at magen regeltatt detter ut og rumpeballene synest ! Men men.. Jeg kan med sikkerhet si at etter at jeg ble eldre så har jeg ikke brydd meg hva andre går i utenom hva jeg har på meg selv !
sandypantz
11:46 16.05.2008
Hmm.. "Alle kan finne noe i skapet de kan ha på seg."

Øhh.. Lyst å komme å kikke i skapet mitt eller?

Er vel hakket værre å skru på seg noe som overhodet ikke passer enn å gå i joggebukse. Mange av treningsbuksene nå om dagen som ser ut som vanlige bukser..

Jeg for min del skal ha på meg hud & hår.
Evt noe utenpå.. ;)
nickeline80 & nickeliten08
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------