GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Tvillinger / flerlinger

Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Tvilling-ammepute /noen som kan hjelpe?
08:36 15.05.2008
Jeg skal sy ammeputa mi selv. Til 1 baby er puta grei å sy - Men den for tvillinger har jeg aldri sett... Noen som har en og som kan ta noen mål for meg? Har sett at den er mer firkanta i formen. Jeg ønsker alle yttermål (sider og front) og bredden forran og i sidene. Håper noen kan hjelpe. 1000 takk! :)
trine ;-)
Sv: Tvilling-ammepute /noen som kan hjelpe?
10:36 15.05.2008
det var jo kjempelurt, å sy den selv. Sparer jo massevis av penger på å gjøre d. Vet ikke størrelsen, men har blitt anbefalt Sissels ammepute for tvillinger. Den ligger ute på nett. Kansje du klarer å ser på bildene dær å gjøre deg opp en mening om hvor stor den må være.
Skriv gjærne målene hær på bim om du får tak i de, for da skal jeg være like kreativ som deg å sy den selv...
Lykke til
mammalea med to i magen
15:46 15.05.2008
Ja.. har allerede kjøpt innmaten i form av sakko-kuler. Vet at jeg trenger ca 40 liter kuler. Men jeg er fremdeles usikker på bredden og dybden på puta. Jeg kan jo selvfølgelig "bruke hodet" og gjette meg til hva jeg tenker er passe stort for to. Skal fortelle hvordan det går ;-)
trine ;-)
17:04 15.05.2008
hei, har "arvet" en ammepute som jeg skal gi til datteren min. Trekket var i en sterk (stygg) gul farge, så jeg skal sy nytt trekk (løpe å kjøpe stoff imorgen!!) så kan jeg sende trekket til deg? evnt ta mål av trekket?
annemormor
23:45 15.05.2008
Tusen takk !!
trine ;-)
13:06 16.05.2008
Ok, da har jeg endelig tatt mål av trekket(dette er Sissels ammepute)-

lengde 100 cm
"dybde" (dvs ut på hver side- 63 cm
hver side måler ca 35 cm
putens dybde midt foran er 40cm..
Håper du forstår hva jeg mener.. hadde vært lettere med en tegning...
Alle hjørner er selvfølgelig avrundet..

Lykke til!
Og ikke nøl med å spørre hvis jeg har forklart litt dårlig...
annemormor
14:05 16.05.2008
Takk annemormor! Jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Nå skal jeg gå igang med min egen ;-) Så fint med alt som er gjort!!!
trine ;-)
17:24 19.05.2008
Hvilken av "sissels ammepute" er målene fra? Den som er bananformet eller den som ser mer ut som en M? Og hvor kjøper man sakko-kuler? Hva bruker dere som innerstoff, det må kanskje være tett for å unngå søl inni puta? Lurer på om jeg skal prøve å sy ammeputa selv...
1&2imagen
18:50 19.05.2008
Jeg syr min ganske så firkanta i front. Du kan bestille kuler i 100 liters-sekker hos www.stoffogstil.no
Jeg har egentlig bare tenkt å sy innerstoffet i litt kraftig, tett lerret. Og evt ha gulpeklutene tilgjengelig/ under hodene. Man kan jo også bruke et vokset lerret til innerstoffet.
trine ;-)
19:02 19.05.2008
Hei Trine :)

Tenkte jeg bare skulle hive meg på og si at de to lure tingene med Sissels Ammepute - mener jeg (foruten form og sånt..) er at innerputen er i plast (annet stoff som ikke suger til seg er HELT sikkert bra nok :) ) og at det skal være en mulighet for å åpne og etterfylle med kuler da erfaring tilsier at de synker sammen...

Lykke til du dyktige sydame! respekt!
moden mamma, med 2 i magen!
23:59 19.05.2008
Takk!!! Trenger de tipsene jeg kan få. Ser deg imorgen!
trine ;-)
00:04 20.05.2008
Hei Trine,
Jeg kjøpte Sissels ammepute idag jeg. Har en flunkende ny og fin tvillingpute liggende her, om du vil ta en titt... *smiler*
phantomet
20:06 21.05.2008
Hei igjen!
Tok meg en kikk på innerputa på ammeputa mi - og ser at det er ikke akkurat plastikk, men et stoff som er plastlignende.. hehe.. vanskelig å forklare! Men min erfaring er at det er en fordel at det er ganske tett innerstoff da det blir noe gris innimellom på den - selv om jeg ikke har hatt gulpeunger og har brukt gulpekluter.. :)

Fru Lyng selger puta om du vil se.
16:56 23.05.2008
Hvordan er den sissels ammepute? Er den "godt" fylt, eller slapp i fisken? Var innom barnashus og tvillingammeputen der var helt løs og slaskete. Er ikke litt av poenget at barna skal heves litt opp til puppen?
1&2imagen
17:15 23.05.2008
Sissels ammepute er godt fyllt...og som Sissel sa selv..den vil etterhvert bli litt "slappere" pga at luften og kulene i den klemmes med sammen ved bruk. Dette er ingen ulempe ettersom babyene etterhvert blir større, og derfor må løftes mindre opp for å nå frem til puppen...
Men såvidt jeg har skjønt så kan man etterfylle med kuler om det skulle være behov for dette.
phantomet
20:50 23.05.2008
Snakka med Sissel om akkurat det da jeg fikk puta mi. Hun anbefalte ikke åpne den da det var litt dumt å gjøre pga lufta inni puta++ Det hun sa var lurt å gjør var - om behov å legge inn en liten håndduk e.l. for å fylle ut.

Men min erfaring er som phantomet skriver er at puten ikke skal være så veldig "full" når barna blir større da de liksom blir liggende og balansere oppå..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------