Denne debatten er for dere som trenger egg eller sædceller, uansett hvilken seksuell legning eller hva slags sivil status dere har. Både for kvinner og menn. Her kan dere utveksle erfaringer og tanker rundt dette og ikke minst hvor man kan få hjelp da det er lite hjelp å få her i Norge. Hvor kan man få hjelp og hva koster dette?
Dette er ikke et salgssted hvor man kjøpe hjelpen her i Norge, for det er nemlig forbudt. Vi anbefaler sterkt at dette skjer gjennom godkjente steder i de landene der man gjør dette. Foreløpig kan man heller ikke donere egg her til lands, men i utlandet.
Vennlig hilsen jordmor Siri
da reiser vi til nordica i slutten av Mai
10:38 15.05.2008
ringte i dag og finn time 26 mai til samtale med legen! så nå ser jeg håp i tunellen likevel, og gleder meg til å starte opp med IVF behandling :-)
Så bra. Skal dere reise ned å ta samtalen? Hvorfor ikke bare ta den per telefonen så sparer dere pengene til reisen? Jeg er midt i mitt første ivf forsøk og setter sprøyter i massevis. Det går veldig bra og jeg reiser vel nedover i neste uke engang. Lykke til på ferden videre.
Vi hadde allerede bestilt fly billetter til første runde på Storken, og da tenkte vi at da reiser vi ned for samtalen og er der fra lørdag til mandag, så skal vi innom tivoli og litt sånn kos også :-) og det gikk fint å få time der den mandagen vi allerede hadde bestilt billetter til :-)
jeg gleder meg til å starte opp jeg også:-) kan jeg bare spørre, hvor må du sette sprøytene og kan man gjøre det selv?
Lykke til med samtalen. De er veldig hyggelige på Nordica så det kommer til å gå veldig fint. Kos dere i deilig København. Kanskje treffer jeg dere i døra på Nordica for det er vel på den tiden jeg skal nedover.
Takk takk:-) jeg kommer sikkert til å lure på om de jentene jeg møter på der kan være noen her inne :-) forresten er det noen av dere som vet om "ferske" blodprøvesvar på være med på samtalen hos nordica? for de prøvene jeg tok til storken er akkurat over 3 mnd gamle, og jeg mp ta nye men rekker ikke det før jeg reiser ned....
hehe så fikk jeg svare akkurat når jeg la ut ny tråd:-) ok for de sa i tlf ikke over 3 mnd gamle! bare kjip de er 3 mnd og 10 dager når jeg reiser ned (eller noe sånn) kanskje de sier det går greit!
er ikke akkurat sånn at jeg har vært så mye på vift siste ukene å pådratt meg gonore, hiv chlamydia og hepatitt :-) er jo gift:-)