GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Drømmejobben er utlyst nå og jeg er i uke 29...
12:21 15.05.2008
Det er en kjempespennede jobb utlyst nå, men er det noe poeng å søke når jeg uansett skal ut i permisjon om noen uker? Hva om jeg søker bare for å vise interesse? Noen med erfaring?
villema
Sv: Drømmejobben er utlyst nå og jeg er i uke 29...
12:29 15.05.2008
Det skader ikke å prøve, selv om jeg selv ikke hadde tenkt på det. Nå spørs det jo i hvilken bransje du er i og hvilken verdi/unikhet du innehar. Jeg er sykepleier og tror at mange andre hadde kommet foran meg i køen i alle fall, siden jeg er så lett å erstatte. Men innehar du unike erfaringer og kan være gull verdt for bedriften, så er det jo bare å stå på og markedsføre seg selv da uavhengig av mage eller ikke. Lykke til!
♥Koseklumpen♥-med augustbaby
12:58 15.05.2008
jeg er nå i uke 30 og for en måned siden søkte jeg på drømmejobben. gjett hvem som fikk den?? JEG!! =) selv om jeg ikke vil kunne jobbe noenting før babyen kommer. det at man er gravid skal ikke telle i en ansettelsesprosess. jeg begynner å jobbe i februar/mars da babyen er 6-7 mnd og far blir da hjemme. Søk i vei, men vær ærlig på din situasjon og hvordan du vil ha det! =) LYKKE TIL
1.gang84
12:59 15.05.2008
Jeg hadde søkt. Er det en mulighet at far tar større del av permisjonen da, så kan du begynne i jobben før?
NemiW -fødeklar-
13:19 15.05.2008
Så gøy å høre at du fikk jobben. Gratulerer!!
Jeg har kommet frem til at jeg ikke taper noe på å søke, så nå skal jeg utforme søknaden. Kommer til å skrive at jeg er gravid, men kan begynne i jobb januar/februar 09.
villema
13:44 15.05.2008
Masse lykke til på jobbsøkingen :)
noe nydelig i magen (11.08.08)
13:51 15.05.2008
Lykke til! Vi må få høre hvordan det går da.
NemiW -fødeklar-
14:45 15.05.2008
Takk takk! Kommer jeg til intervju er det flott i seg selv;)
villema
15:16 15.05.2008
Jeg var på intervju i uke 30. Sa ikke noe om graviditeten i søknaden. Dersom det er et oppegående firma som tenker langsiktig, bryr de seg fint lite om at du er gravid. Jeg fikk jobb, men nå var dette som freelancer, så jeg skal jobbe mens jeg har permisjon (og fakturere dem når permisjonen er over). Jeg ville ikke sagt at jeg var gravid i søknaden - det har ikke noe med din kompetanse og evne til å gjøre en god jobb å gjøre. Ta det heller når du er på intervju. Uansett har du ikke noe å tape på å søke! Lykke til!
ninanja
17:38 15.05.2008
Jeg har akkurat sendt inn søknad på to jobber, og er 28+6 i dag. Dette er to jobber jeg virkelig har lyst på, i et firma hvor jeg har tenkt lenge at jeg vil jobbe, så lar ikke graviditeten hindre meg i å søke.
Jeg har ikke skrevet i søknaden at jeg er gravid, det oppdager de alltids om de innkaller meg til intervju, eller om noen av referansene mine skulle finne på å si det (og da blir jeg litt sur). Mannen min skal ha gradert permisjon, og det betyr at jeg kan begynne å jobbe deltid i september/oktober om jeg er i form, og om de er raske med prosessen kan jeg faktisk rekke å begynne litt før jeg tar permisjon. Om de ansetter en som allerede er i jobb og har oppsigelsestid (jeg er ferdig med studiene nå, og har derfor ikke jobb med oppsigelsestid) kan antakelig ikke denne personen begynne noe særlig tidligere, annet enn at h*n kan begynne fullt med en gang.
Jeg har tenkt en del på hva jeg skal si om denne magen min om jeg kommer på intervju, og har funnet ut at jeg skal si omtrent det jeg har sagt her. Om det hadde vært mannen min som hadde søkt hadde de jo ikke engang tenkt på å spørre om han ventet barn, selv om han også skal ha permisjon.
Så søk i vei, og masse lykke til :-)
junijente venter augustbarn
17:52 15.05.2008
Lykke til med søkningen! Har kommet fram til at jeg ikke nevner graviditeten i søknaden. Det har ingenting med mine kvalifikasjoner å gjøre, og de oppdager det uansett om jeg blir innkalt til intervju. Mannen skal ta en større del av permisjonen, men tror jeg tar de første 6 månedene. Hvordan tar man ut gradert permisjon? Det hørtes fint ut. Jeg har også tenkt på hvordan jeg kan bruke permisjonstiden på å forberede meg faglig til å gå inn i jobben. Blir spennende å se hvordan det går med oss. Jeg jobber med søknaden min i dag og synes virkelig jeg fortjener denne jobben!!
villema
09:46 16.05.2008
Gradert permisjon er at man jobber deltid og har permisjon på deltid. Dette avtaler man med arbeidsgiver, og så gir man nav beskjed. Da betaler nav foreldrepenger for de dagene man har permisjon, og så betaler arbeidsgiver lønn for de dagene man jobber. Prinsippet kan vel sammenlignes litt med å være delvis sykmeldt. Det er jo også noe som heter tidskonto, det har jeg ikke satt meg så mye inn i, men det er vel noe av det samme opplegget.
Vi får krysse fingrene for oss begge, og satse på at det er fornuftige arbeidsgivere vi søker oss til :-)
junijente venter augustbarn
23:38 15.05.2008
Søk i vei!

Kjenner ei som var på intervju til en jobb dagen før hun fødte. Hun fikk jobben og begynte da babyen var 6 mnd med tidskonto, deretter fulltid fra babyen var ca. 10 mnd.
sorlandet
08:02 16.05.2008
Jeg fikk drømmejobben, da ansatte meg da jeg var i uke 23, så jeg rekker å jobbe 6 uker før jeg skal ut i ferie og så permisjon. Jeg vil ha ett års permisjon, så de får bare vente på meg... :D
Det finnnes arbeidsgivere som har hodet skrudd på riktig!

SØK, jente, søk!
mummy0808
10:36 16.05.2008
Jeg og søkte på jobb når jeg var ca 7 mnd på vei. Ble innkalt til intervju i 8. mnd. Jeg fikk jobben!! Jeg deltok på kurs med de andre ansatte i 14 dager frem til dagen fødselen startet og begynte ikke å jobbe før permisjonen var over:)
Heldigvis finnes det ledere som tenker litt langsiktig:D

Lykke til med søkingen:)
Puselure
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------