Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Syns dere 23 mnd mellom er veldig tett?
14:20 15.05.2008
Blir det mellom mine.. og jordmora spurte meg om det var planlagt .. syns jeg kom fort tilbake! hehe.. ;) og flere kan ikke skjønne at jeg orker to så tette.. men syns jo ikke det er SÅ tett jeg da.. ;)
Er 23 mnd mellom mine gutter, de er straks 3 og 5 år. de har så utrolig mye glede av hverandre, selv om det til tider selvfølgelig er slitsomt. Blir 3 år mellom nr 2 og babyn nå da, så får 3 iløpet av 5 år:)
det er jo nesten 2 år da.. så det er jo ikke tett forsåvidt.. hehe :) kjenner til folk som har blitt gravide igjen 6 måneder etter forrige fødsel så 23 mnd er jo helt greit det :)
Det blir 20-21 mnd mellom mine, syns det virker som en kjempe fin alder jeg da!;) Er klar for litt stress og at det blir travelt til tider, men det står jeg i;)
Det blir ca 22,5 mnd mellom mine. Skal ikke påstå at nr 2 var planlagt akkurat nå, da jeg er gravid med spiral, men hun er veldig velkommen. Vi hadde i utgangspunktet lyst på to med ca 2 års mellomrom, men pga av begges jobbsituasjon og flytting kunne vi nok med fordel ventet et år ;o)
Vi blir fort ferdig med bleiebarn og jeg regner med at barna får mye glede av hverandre.
Hehe, her blir det 19mnd mellom dem, så det er jo ikke så ille:) Var ikke superplanlagt, men regner med de får STOR glede av hverandre etterhvert:)
En jeg gikk gravid sammen med sist fikk ny baby 12-13mnd etter første:) Den ene i mars i fjor, den andre i april i år!
Vi får det nok supertravelt et år eller 2, men så kommer det seg kan jeg tenke meg:)
Her er det 28 mnd mellom 1 og 2. Det var planagt. Blir jo litt mer enn hos deg, men her gikk det helt fint. Hadde nr en hjemme tre dager i uken, og det var bare kjempe kos. Slappet mer av med nr to, stresset ikke så mye med å skifte bleie, mating, soving og skriking som med nr en. Så vi fant fort gode rutiner. Tror bare det gjelder å ta ting i ditt tempo, ikke stresse men bare kose deg, og flyter huset over en dag eller to eller fem så er det ikke verdens undergang, det skjer hos de aller fleste med små barn hjemme:)
Det er 22,5 mnd mellom mine to, og så blir det 25 mnd mellom nr 2 og nr 3. Klart det er jobb, men man får så utrolig mye igjen for det. Jentene mine på snart 2 og snart 4 leker så fint og er så gode venner at det helt klart vil hjelpe når det kommer en ny baby i huset. Kjør på!
Det er jo nesten 2 år, er vel mange som har så tette barn. Kusina mi har to barn med 10-11 måneders mellomrom, da kan man prate om tette barn ;-) Velger å se på det som at man er glade i hverandre jeg, og det er det jo fint å være... Synes forresten heller ikke at jm har noe med å legge seg opp i om det er planlagt å få tette barn eller ikke.
Nei :) vi har ei på 2 år nå og jeg kunne godt ha hatt en til nå.
Men pga praktiske ting er jeg litt glad for at vi ventet :) nye babyen kommer når snuppa er 2.5 og da slipper vi forhåpentligvis å kjøpe tvillingvogn for eks, og kanskje vi har klart å få storesøster tørr osv..
Det er 25 mnd mellom våre og det er suverent. De leker sammen hele tiden hjemme og i barnehagen, og er så glade i hverandre. Det er slitsomt til tider, men absolutt ikke så slitsomt som jeg har hørt andre si - mest kos og veldig morsomt!
23 mnd syntes jeg ikke var noe spesielt tett... Blir 15 mnd mellom mine. Var veldig planlagt! (prøverør). Tror vi får det ganske så hektisk den første tiden... ser fram til et nytt familiemedlem, med litt skrekkblandet fryd;P
Her blir det ca 20 mnd mellom de to minste,vi ønsket mellom 16-18 mnd,men vi fikk ikke startet med prøvinga når vi ville,så da ble det 20 mnd,så jeg kan ikke si at jeg synes det er så veldig tett nei.
Blir ca 21 mnd mellom våre, og begge var planlagt. Faktisk så hadde vi prøvd å få en til i 5 mnd før vi lyktes andre gangen, så de skulle vært enda tettere.... Men kanskje like greit at det ble 21 mnd, blir travelt nok:)
Det verste jeg vet er når folk spør meg om det var planlagt å bli gravid! Det kan ligge tusen grunner (og mange personlige) for at man får barn når man får det. Men når det er sagt, så blir det 24 mnd mellom mine og jeg synes det er tett men ikke veldig tett. Akkurat passe vil jeg si. Men det oppleves tett for meg som går gravid. Var jo bare så vidt ett år siden jeg fødte til jeg oppdaget neste graviditet, så det føltes jo raskt på en måte. Men jeg ser bare fordeler med det og gleder meg over situasjonen. Er selv fra en søskenflokk på tre hvor det er fem år i mellom hvert barn, og mamma sier at det var som å få tre enebarn siden alle var i forskjellige stadier hele tiden. Ville ikke ha det på samme måten selv.
Det er ikke tett i det hele tatt synes jeg. Mellom våre 8 er det bare to mellomrom som er lengre enn det, mens fem mellomrom er så korte eller kortere. Synes ingen av våre er tette.
Synes det er frekt å spørre om det er planlagt eller ikke, for baby skal du jo ha uansett.
Med mine blir det 25 mnd mellomrom, og det var planlagt. Hadde vært klar for en til i noen mnd, men mannen min ville vente litt til, så da fikk han det som han ville :)
Men ble heldigvis gravide på første forsøk =)