Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Endre tellingen underveis
14:24 15.05.2008
Dette kan bli komplisert, men la meg prøve! :-)
I dag er jeg 11+1 på vei. I uka 18 skal jeg til UL. Jeg vet ikke nøyaktig når ennå, for har ikke fått timen, men la oss si at jeg er 18+3 på vei når jeg er på UL. På UL'en får jeg kanskje termin en uke etter mensterminen, skal jeg da si at jeg er 18+3 eller 17+3 på vei? Hvis jeg ikke "forandrer" på tellingen, vil jo jeg ha termin i uke 41.
Noe som skjønte dette, og kan svare meg? :-)
Hvis jeg forsto deg riktig, så lurer du på om det er UL-termin som gjelder? Hvis du i følge menstermin er 18+3 på vei når du er på UL, men blir satt tilbake en uke, til 17+3, er det det du skal gå utifra.
Da er din nye termin en uke senere, og du er en uke kortere på vei.
Meeeen, nå vet jeg jo ikke om jeg forsto deg riktig...
Etter at du har vært på ultralyd så får du en ny termin du skal forholde deg til, hvis den terminen da er en uke senere enn det du går ut i fra nå, så er du en uke kortere på vei ja. ;) Samme som hvis terminen blir en uke før så vil du være en uke lengre på vei, da vil du være 19 +3.
forandre tellingen=) mens terminen min er 29. juli og UL termin 18. august. sier jeg er 26+5 på vei, og ikke 29+1 som jeg hadde vært i følge menstermin:)
Jeg glemte visst denne tråden etter at jeg startet den, men nå oppdaget jeg den igjen.
Tusen takk for svarene jenter. Å ja, dere forsto meg helt riktig! Det er bare å trene, for om en stund frem i tiden har vi små barn vi også må tolke. :-)
Jeg har fått UL-timen nå, 7.juli. Er da 19+5 i følge min beregning nå.