GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

Er det farlig å la hun sutte på en banan?
15:04 15.05.2008
er det farlig å la tulla mii på 4mnd sutte på en banan?
Anonym
Sv: Er det farlig å la hun sutte på en banan?
15:08 15.05.2008
Ja, det ville jeg ikke gjort, det kan løsne klumper som hun kan sette i halsen og bli kvalt!
Jeg ville heller ha most en banan (med litt presset appelsin?) som hun kan spise med skje (du mater seff) ;)
Anonym
16:40 15.05.2008
De skal ikke ha sitrusfrukter før de er over 1 år så det rådet ville jeg ikke fulgt. men det er nok best å mose bananen før du gir det til ungen din.
Anonym
15:18 15.05.2008
Jeg ville ikke latt hun sutte på den, ville nok gjort som anonym over hr sier. Mose litt og la hu få da.

Har hele tiden fått høre om søskenbarnet til pappa som skulle få banan, og da satt hun den øverste tuppen i halsen! Like før hun ble kvalt. Heldigvis så fikk de den opp i siste øyeblikk. Har hele tiden fått hørt det skrekk eksempelet her. Er nok trygest og mose. Da er du iallfall på den sikre siden:)
Anonym
17:11 15.05.2008
Du kan jo evt kjøpe en sånn babyfeeder, så kan hun sutte på banan i den, uten fare for å sette biter i halsen.
hamsterpia
17:47 15.05.2008
mos det og gi i stedefor
Anonym
18:54 15.05.2008
Til NN 16:40

Jeg fikk faktisk anbefalt av HS å ta litt presset appelsin på bananen når jeg moste den, til min datter når hun var 6 mnd..... Og dessuten... hva tror du sana-sol inneholder da?
Det er bare snakk om LITT (som jeg skrev), ikke en hel appelsin!

Synes det er slitsomt å være her inne med sånne folk..... forkaster rådet mitt for at jeg skrev litt appelsin....... Får snart angst for å gå ut.... for ikke snakke om å prate høyt om noe som helst..... Håper ikke flertallet av folk har slike holdninger til folk som det er her inne!!
Anonym
19:22 15.05.2008
Nå er det vel ikke generelt anbefalt å la så små barn få sitrusfrukter, siden det er mat som gir stor fare for allergi. At din hs sier noe annet, får hun stå for selv, men jeg tror ikke du vil finne andre hs som er enige med henne.

Og hva har Sanasol med saken å gjøre? De skal ha tran, evt D-vitamindråper i den alderen, ikke Sanasol.
Anonym
19:36 15.05.2008
Spydighetene kan du ha for deg selv........ Sanasol = sitrusfrukter

Jeg ble PÅLAGT å blande litt mme med sanasol til min premature datter fra hun var nyfødt (de gjorde dette på sykehuset og jeg fikk streng beskjed å gi henne det videre når vi kom hjem)
Og når hun var 6 mnd sa hs at jeg godt kune blande litt presset (LITT) appelsin juice i bananen for smakens skyld.

Nå er jeg ferdig med denne diskusjonen. At du har lyst til å henge deg oppi dette er trist , når det finnes så mye annet viktigere å henge seg oppi.
Jeg tvinger ingen til å følge mine råd og det bør ikke du gjøre heller?!. DET ER VALGFRITT HVA MAN VELGER Å GJØRE VETTU.

Jeg har gitt mine barn litt appelsin most i banan, og det har alle mine venninner gjort også - rart barna lever og er friske sier jeg da.....
Kunne tro det var gift jeg ga dem!!

Anonym
20:08 15.05.2008
Sanasol inneholder sitronsyre og appelsinolje, disse er teknisk fremstilt og derfor trygge å gi til barn ifølge min helsesøster.

Anonym
20:44 15.05.2008
Teknisk fremstilt??
Så teknisk fremstilling er bedre enn naturlig fremstilling til våre barn?
Logisk!
Nei, jeg tror nok mer på min naturlig fremstilte hs enn din fantasifremstilte hs gitt ......... ;-)))))))))))))
Anonym
21:18 15.05.2008
Ja på bakgrunn av at det ikke er sitrus i sanasol er det bedre en appelsinsaft som er sitrus.
Men barn skal generelt ikke ha sanasol, men tran eller d-vitamin.

Det er mange hs rundt om i landet som ikke er helt oppdaterte på hva som skal gis og hva som ikke skal gis til babyer.
Blandt annet er det ingen av helsepersonell jeg har snakket med som vet at man ikke skal spise hvalkjøtt når man er gravid eller ammer.

Foresten så sa søsteren min at hun hadde prøvd med banan i babyfeeder og at den tettet seg og hun fikk den ikke ren igjen.
Anonym
21:30 15.05.2008
Legen min har doktorgrad innen temaet barn og allergier - og hun sier at det er tull at man ikke kan gi cittrusfrukter. Man kan ikke gi barnet sitt allergi visst
Anonym
21:52 15.05.2008
Jeg hadde ikke hørt det før jeg. Noe sted. Ikke i brosjyren om mat for spebarn fra SHDIR heller. Så her er det appelsin rett som det er, nam nam
Anonym
22:01 15.05.2008
Jeg synes det er enklest å bare skrape bananen med en skje, da får den helt perfekt konsistens, og så slipper man å skitne ut mer enn skjeen ;-) Så får det heller være opp til hver enkelt om man blander med appelsin.
Anonym
01:29 16.05.2008
Ehm, det der med appelsin...

Har ungen atopisk eksem skal man ikke gi.... Noe annet vet ikke jeg.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------