Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
kan nokon væere so snill å svare meg, BEKYMRA!!!!
17:20 15.05.2008
er i veke18+4, kjenner likso at det plutselig strammer nede i magen av og til, sk som eg kjenner ein liten hard "bulk" der av og til. Noken ganger er det ganske langt nede so plutselig er det litt høgre oppe...nokon som kjenner seg igjen, eller er det eg som er rar:/
Håper nokon sjønner kva eg meiner og kan berolige meg, er ikkje vondt i det heile tatt...
klem
bezzy
Sv: kan nokon væere so snill å svare meg, BEKYMRA!!!!
17:22 15.05.2008
heia,
det høres nesten ut at du har fått kynnere :)) det er jo helt normalt og ikke farlig, så du trenger ikke å bekymre deg ;)
jjankelt
17:22 15.05.2008
Er det hele livmora som strammer seg? For da er det kynnere du kjenner isåfall :) Da blir den hard.
Lille meg venter nr3
17:30 15.05.2008
ekje da lit tidlig da?? er ikkje det farlig når eg ha da alt no??
bezzy
17:32 15.05.2008
ikke farlig i d hele tatt.
noen kjenner d bare bedre en andre..
kynnere kan man få hele svangerskapet:)
grysom 35pp3sa/1ma venter gutt
17:34 15.05.2008
vi er nok forskjellig vi, noen får det tidlig, andre senere. Så lenge det gjør ikke vondt, så går nok fint. Men legen min sa at kynnere kan være årsak av stress, så da må du bare roe deg ned ;)
Jeg fikk mine første kynnere i uke 19 og ante ikke ka det var :D, så du er ikke alene..
jjankelt
17:35 15.05.2008
tidlig? Jeg begynte med kynnere i uke 14 denne gangen (i uke 18 forrige gang)
Det er absolutt ikke farlig, dette hjelper bare livmora di fram til den dagen du skal føde.. Disse kynnerne er livmora di som øver seg.. Litt ubehagelig/små-vondt kanskje, men ikke farlig..
Jojo79
17:36 15.05.2008
jeg kjente kynnere i uke 13:)
Jenta88 med augustgutt08
17:41 15.05.2008
men er det normalt å kjenne det litt langt nede??? og ofte strammer det seg etter sex? er det fortsatt normalt:) sorry at eg maser jenter:) men takknemelig for alle som gidd svare lille meg:)
bezzy
18:10 15.05.2008
etter sex er det også heeelt normalt:) du er så kort på veg sånn at livmora di er fortsatt liten, det er derfor du kjenner det langt nede. jeg er 30 uker idag og jeg har kynnere hele tiden. magen blir sprenghard som en ball helt fra skambeinet og opp til der livmora slutter nå (langt over navlen).
anette_med tutta i magen:)
18:30 15.05.2008
hehe, får kynnere etter sex og gåturer hvor vi går fort (i samboeren min sitt tempo). men nå har han fått sykdom i lungene, så da kan han ikke gå så fort. så i dag og i går er første gang på 14 uker at jeg ikke har fått kynnere av å gå med han. er bare normalt å få kynnere.
Jenta88 med augustgutt08
20:42 15.05.2008
no e eg nesten litt beroliga:) satser på at skatten min ha det bra:)hadde sikkert hatt det enno bedre vist mammaen dens kunne slappe meir av:/
bezzy
21:11 15.05.2008
Sikkert kynnere jeg har også da. Ikke så ofte, men det hender det føles som hele magen fylles av luft og den blir knallhard. Varer kanskje under et minutt.
Skrekkblanda fryd
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem