GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Skjønner ikke hva dette kan være!! :(
18:33 15.05.2008
Jeg har hørt om kynnere, og at magen da på en måte strammer seg.. Men dette kan da ikke være det?

I går begynte jeg å kjenne en voldsom verk bak skambeinet når jeg var i fjellet, som på en måte iler helt ut i urinopningen.. Hele underlivet verker? Unnskyld forklaringen, men jeg vil so gjerne finne ut hva dette kan være..

Når jeg skulle legge meg i gårkveld kom den samme smerten, slik at jeg må krøke meg litt sammen! Så ilte det videre bort til høgre lyske, og nedover høyre lår og oppover høyre side..

I dag har jeg hatt smerter nederst i magen og bak dette skambeinet på jobben.. Måtte sette meg ned ett øyeblikk, og det var vondt å røyse seg opp igjen.. Hvis jeg strammer musklene i magen er det litt vondt helt nede på begge sider. Der eggstokkene ligger? Samme plass som jeg har vondt når jeg har mensen..

Kjennes nesten ut som ungen vil ut!!! Får da håpe ikke, er bare 20 uker på vei :)

Kan noen hjelpe meg? Er litt bekymra..
Syntale
Sv: Skjønner ikke hva dette kan være!! :(
18:37 15.05.2008
Det høres litt ut som om det er senene som holder fast livmoren som blir strekt. Det kan være ganske vondt til tider..
lillemy123
18:55 15.05.2008
Jeg håper virkelig det er noe slikt..

Skal ikke til jordmor før om en uke, syns det er litt lenge å vente hvis det fortsetter!
Syntale
19:06 15.05.2008
Ja, er nok livmorstrekk, som jeg kaller det! :) Jeg har hatt det jeg også, og det er ytterst plagsomt. Og når man får sånne smerter som man ikke forstår så er det lett å bli redd. Men de fleste smerter som er slik du beskriver det, er nok livmorstrekk, noe som er helt naturlig!
Jeg får si til deg som ei som jeg jobber med sier til meg (hun har født 4 barn) "det skal gjøre litt vondt innimellom!" :)
Er nok for å berolige, men det er vondt når sener og muskler strekkes.
Du kan jo prøve å tøye en muskel i beinet ditt som du er veldig stiv i, det vil gjøre vondt det også:)
Lacey
19:17 15.05.2008
Kanskje det kan være bekkenet? Jeg har til tider murringer i underlivet slik du beskriver. Det er ikke menssmerter, men kjennes mer ut som om smertene sitter i beinmassen der. Når jeg har sittet en stund har jeg vondt når jeg reiser meg, og smertene sitter nedentil + under halebeient og i ryggen. Dette er bekkenet, i følge min lege. Kanskje det er noe slikt du har, bare mye kraftigere enn meg? Jeg er forretsne 23+6.
Lillepusen-78
20:11 15.05.2008
Nei det kjennes ikke ut som det sitter i beinet, da føles det mer som at noe blir strekt kanskje..

Som ett voldsomt mageknip, bare VELDIG langt nede :)
Syntale
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------