GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva gjør dere for å forberede dere på graviditet?
18:53 15.05.2008
Jeg tenkte å redusere kaffeinntaket, men foreløpig sliter jeg med abstinenser.

Jeg har kjøpt inn folat, som jeg skal ta fra første dag i første pp.

Tran tar jeg som det er.

Hmmm...

Ellers er vi alltid i fysisk aktivitet minst 3 ganger ukentlig, vi spiser rimelig sunt..
meg & lille vampyr
Sv: Hva gjør dere for å forberede dere på graviditet?
18:54 15.05.2008
Ja og så har jeg drukket litt salviete for å fikse syklusen min.. :D
meg & lille vampyr
20:43 15.05.2008
Jeg har begynt å ta tilskudd for gravide/prøvere, sluttet å drikke Cola som har koffein i seg, drikker mindre alkohol, mer fysisk aktivitet og sluttet på p-pillen. I tillegg så har jeg og sambo åpnet en sparekonto for den (forhåpentligvis) kommende lille.

Merker hvor enkelt det er å gjøre forbedringer når jeg tenker på at det kanskje kan hjelpe en liten spire på veien:-)
€€€ Babyklar €€€
21:11 15.05.2008
Hmmm....

Det eneste jeg har gjort spesielt i forhold til å forberede graviditeten er å ta vitaminer med folat..

Jeg er flink til å trene fra før og spiser helt normalt (hverken spesielt sunt eller usunt, men midt i mellom). Jeg tenkte at jeg skulle bli litt flinkere til å spise fisk, men det blir mest bearbeidede produkter som f.eks. fiskekaker og fiskegrateng, så sånt er jo ikke like sunt. Men det er veldig godt da :-)

Jeg hadde en periode i fjor hvor jeg hadde mye vondt i magen og da kuttet jeg drastisk ned på koffeinen. Jeg var helt avhengig av store mengder kaffe tidligere, så da kjente jeg de abstinensene du snakker om. Jeg misunner deg ikke, men det er verdt det. Nå drikker jeg maks en kopp om dagen og har ikke noe problem med å kutte helt ut. Jeg har dessuten masse koffeinfrie kapsler til Nespresso maskinen min som jeg satser på å kose meg med når jeg blir gravid.
Klar!
23:30 15.05.2008
Jeg elsker jo kaffe da:) Så det er å kutte ned for å så gå tilbake til vanlig mengde etter fødsel. Slik som forrige gang.
Regner ikke med det blir noe problem i selve graviditeten, sist ble jeg kvalm av lukten av kaffetrakter, he he:) Men bare i prøveperioden da.. da kan det bli tøft.

meg & lille vampyr
13:05 18.05.2008
Tja...

Jeg har begynt å trene, tar vitaminer og folat, og så har vi begynt på en ny runde med sunt kosthold. Sluttet med pillen i midten av april.
Og så går jeg ofte turer da, siden hunden må ut på tur. :)

Kaffe drikker jeg ikke, og små mengder med te, så det kan jeg bare opprettholde har jeg lest.
***snart prøver :)***
13:52 18.05.2008
Jeg tar folat og multivit. Man skal helst ta folat en stund før prøving for å bygge opp et lager. Drikker ellers mye kaffe, sliter med å kutte ned men må vel det snart.. Ellers trener jeg som jeg pleier.
snartprøvere
17:45 18.05.2008
Jeg skal tenke kosthold, har ikke tenkt å begynne å prøve får om ca to månder (til sommeren), plutselig innså jeg at jeg faktisk har litt dårlig tid!

Må redusere sukkerinntak og slutte med å drikke pepsi max.
Begynne med folat, har begynt med multivit og omega 3.
Bestille time til legen, må fjerne spiralen!!!
Leve sunt: trene
Sobel
06:41 29.05.2008
Ja, nå har jeg klart å redusert koffein fra 3 stooooore kopper daglig til 1 stor kopp daglig. Fornøyd med det! :D

Og jeg tar folat nå også.
meg & lille vampyr
10:49 29.05.2008
Sluttet på pillen for 2 uker siden, så jeg er jo ganske fersk her!
Jeg har begynt å ta folat allerede. Kaffe drikker jeg lite av. Faktisk kun 1-2 kopper til dagen når jeg er på jobb eller på besøk eller på café. Ikke noe problem å kutte det helt ut heller tror jeg.

Begynte å trene i januar (en gang i uken) og trener nå 3-5 dager i uken. Har et ønske om å stramme opp kroppen og gå ned i vekt, men er ikke bekymret for å gå opp i vekt ved en eventuell graviditet. Kroppen trenger jo uansett å forberedes på den påkjenningen jeg har lest at en graviditet har.

Vi har ikke planlagt noen prøveperiode. Vi bare kjører på som vanlig, men nå uten p-piller, og ser hva som skjer. Prøver å ha et litt avslappet forhold til hele greia.
Mamma i 2009??
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------