GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Begynner med grøt..hva med amming??
19:30 15.05.2008
Jeg holder på å innføre grøt til gutten min på 6 mnd.
har veeeldig mye morsmelk.hva gjør dere??
slutter dere med amming..skal jeg amme før jeg gir ham grøt?
så bryte opp midt i...??
prins17
Sv: Begynner med grøt..hva med amming??
19:37 15.05.2008
pump og frys. bruk det i grøten eller som krisemelk dersom du skal bort. amm han etter du har gitt grøt. når de spiser fast føde er det maten de skal bli mett av og ikke melka. sånn ellers om dagen ammer du som vanlig.
Ladybug&Nicolai~31/8-07
20:29 15.05.2008
Så lenge jeg holdt på å venne henne til fast føde ammet jeg før jeg gav grøt eller annen mat. Mm var hovednæringen frem til hun var 9-10 mnd.
-Petrine med gutt i magen-
22:46 15.05.2008
ga du henne mm til hun slapp selv eller brøt du av for å gi henne grøt?
hvor ofte gav du henne annen mat etterpå i løpet av en dag i begynnelsen???
vanskelig dette,,,bra det er noen med erfaring der ute:)takk!!
prins17
20:33 15.05.2008
Jeg fikk beskjed på hs om å amme først, så gi smaksprøver på grøt. Dette fordi små barn bedre tar imot nye smaker når de ikke er for sultne. Lag gjerne grøten med morsmelk, da er smaken enda mer kjent.

Når han begynner med måltid med grøt kan du gi grøten først og amme etterpå. Mengden morsmelk regulerer seg selv med tiden, men du kan godt håndmelke av litt spreng. Om du pumper deg vil mengden opprettholdes, ikke minke i takt med barnets behov. Kan jo være kjekt å pumpe ut noe da, som du fryser til grøt og barnevakt:)

:)
temine
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------