Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Liten??
21:30 15.05.2008
Er så mange her inne som ligger høyt på symfyse mål,har store mager osv,som får høre alt den veien.
Jeg har hele tiden fått høre(når jeg sier terminen..):"ja da er du ikke stor"(gjenganger!!)
Jeg har mage jeg og altså,er jo over 6 mnd på vei.har lagt på meg 8 kg,men det er bare magen..
Alle kommenterer at så heldig du er som bare har magen og ikke lagt på deg ellers.I barnehagen til datteren min har de akkuratt for få dager siden spurt om jeg er garvid og når det er...
Men nå er det ingen tvil heller,for magen strutter den nå:))
Er bare det at jeg hele veien har fått høre hvor liten jeg er,men vet jo at alt er i skjønneste orden og at bebisen vokser flott og jevnt!
Gynekologen pakket det inn for meg da han spurte hvor stor datteren min hadde vært da hun ble født og jeg svarte 3190 gr og 48 cm,da han sa at dette nok heller ikke kom til å bli nor kjempe unge.
Og det er jeg bare glad for,er jo ikke om å gjøre å være størst bare alt er bra:))
Har det på akkurat samme måte som deg! som om jeg skulle skrevet innlegget selv..alle synest jeg og er så "heldig" fordi jeg bare har den "lille" magen og dra på. Men jeg sliter grådig med ryggen og lillegutt presser noe helt sykt på ribbeina mine. når jeg er på jobb har jeg jevne ubehagelige kynnerer hele dagen..så det kan være slitsomt fordi om vi ikke er så store! jeg har fått beskjed at han har god plass langs den lange ryggraden min. vil ikke si at babyen er liten og er noe mindre tung og bære på fordi om! er snart 8 mnd på vei forresten. høygravid på 17 mai! lei no som alt bare er vondt... lykke til videre til deg.håper du klarer og kose deg med den "lille" magen din:)
Takk i like så:))Jeg stor koser meg med magen min og syntes ikke selv at den er så liten..;)
Det skjønner jeg godt at du er lei nå da.jeg fikk datteren min 3 uker før termin sist og tror derfor i hodet mitt at jeg føder før denne gangen også,derfor kommer jeg sikkert til å bli helt tullete om jeg begynner å gå OVER termin nå...hehe.får håpe du slipper det også:)
Så får vi bare se på det som blir sagt om oss litt "mindre" som komplimenter:)Glad jeg ikke er større enn jeg er jeg,er da tungt nok som det er og kommer til å bli!
Ha er fin 17 mai:))
Å får håpe du får før denne gang og da:) har en følelse av at jeg får to tre uker før selv..men kan godt være d bare er ønsketenkning;)
ja. Vi får ta det som komplimenter;) mange som har sagt at de vil se ut som meg når de er gravid så vet jo at jeg er en av de heldige sånn sett! ikke lagt på meg noe særlig og sånn liksom..
tungt nok er det ja!
ha en fin 17 mai du og:))
Jeg har det på samme måte som dere! Bare at jeg er i 37.uke:) Folk sier hele tiden "Å herregud!! Er du snart ferdiggått??? Du har jo så liten mage!! Sånn så jeg ut når jeg var 5-6 mnd på vei"
Men jeg er nå ikke så lei meg over dette... Jeg er fornøyd med å være liten over magen. Jm mener jeg bærer babyen veldig "inni" meg.
Jordmor har sagt at det kjennes ut som om pia i magen er helt normal størrelse, kanskje bittelitt under "normalen", men jeg ligger perfekt på sf-målene nå.
Har ikke gått opp så mye i vekt da, 7 kg tilsammen, men magen er jo der fordet. Babyen er beregnet til å være ca 3000 gr ved fødsel. Jeg får visst ikke større barn jeg. Mine to andre jenter har vært 2610/47 cm og 2900/46 cm. Smurfebabyer =)
Har en annen far på pia i magen, så vi får se om ca 3-4 uker hvor stor hun er :)
Ja det blir spennenede å se da:)
Tror ikke jeg er skapt til å få store babyer heller,men har en annen far til denne i magen nå også,så da får vi se:)
Da kan jo du vente når som helst..spennende!
Jeg fikk også høre av noen for litt siden at det der er jo sånn jeg ser ut til vanlig uten å være gravid...(måtte le litt da,for de tar seg ikke selv så høytidelig:)
Har du fått før termin eller etter de andre fødselene dine da?
Lykke til!!!
Synes det er så greit at vi alle er forskjellige. Jeg er også av typen liten både til vanlig og når jeg går gravid.
Jeg fikk også tre uker før terminen første gang og måtte dessverre gå 6 dager over neste gang. Det var nesten 1 mnd overtid i hodet mitt og tida var fryktelig lang. Var forberedt på det, men hodet ville liksom ikke høre på det...Tre uker før var jeg fødeklar, men den gang ei..
Er spent hvordan det blir denne gangen:)
Lykke til!
Er det jeg tenker kommer til å skje med meg og nå..overtid,men krysser fingre for å komme før!!og en stor grunn til det er at datteren min skal begynne på skolen 18 august og jeg har termin 12 august,så hadde vært forferdelig å ikke fått vært med på det!!
Ja da blir det spennende om du går over eller før termin denne gangen:)
Lykke til!! :)