GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Kjøpte kjole i str 42 i dag *knis*
21:54 15.05.2008
Måtte bare flire...var en søt sommerkjole fra Vero Moda, og jeg kjøpte den i str 42. Pleide kjøpe str 36/38. Hehehehe!! Var jo helst for at magen skulle få plass, den er temmelig stor allerede, men har lagt godt på meg over bryst og lår også. Jaja, tar det som et tegn på trivsel, både hos meg mor og barn ;)

Hurra for bikinisesong uten *holde-inn-magen-frustrasjoner*!
Skrekkblanda fryd
Sv: Kjøpte kjole i str 42 i dag *knis*
00:10 16.05.2008
Samme her.. Må også opp i str 42 i visse plagg.. Tar det ikke like pent som deg, jeg da =) Særlig fordi jeg vet det fortsatt er 15 uker igjen, og kan jo risikere å ende opp i str 44.. =( Har aldri vært større enn en 38...
Jojo79
10:18 16.05.2008
Hehe, morro det da;) Prøver å kjøpe minst mulig klær nå i denne tiden, vokser så fort utav det. Er halvveis nå og begynner å vokse mer og mer for hver uke som går;) Jobber i klesbutikk, så det er jammen meg ikke lett å la vær å kjøpe noe!
*oktober-spira*
11:47 16.05.2008
Jeg MÅ jo bare ta det med et smil, ellers hadde jeg gått rundt og vært deppa i 15 uker til. Det gidder jeg ikke. Skulle selvsagt fortsatt å kjøpe klær i str 38, men får heller glede meg til den dagen jeg glir inn i vanlig str igjen. Jeg har jo en elsket baby i magen som vokser og trives, får fokusere på det. Ikke mange vanlige klær jeg kjøper nå, men må ha noen kjoler til en varm sommer. Går helst i mammaklær fra HM, fant en DEILIG bukse i går og den er heldigvis bare str M. :)
Skrekkblanda fryd
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------