GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Skal man kontakte lege uansett ved blødning? u/t
23:05 15.05.2008
matchbox
Sv: Skal man kontakte lege uansett ved blødning? u/t
23:27 15.05.2008
Kommer vel an på hvor langt man er på vei, og hvor stor blødningen er vil jeg si. Jeg hadde små små blødninger de første par ukene etter å ha testet positivt. Dette var bare spor av blod i utfloden, ingen mengde. Jeg kontaktet ikke lege da, siden det var så tidlig. Vet fra forrige svangerskap at de ikke gjør så mye så tidlig, og at det er normalt å kunne blø litt i starten. Men hadde jeg f.eks begynt å blø mere nå som jeg er 7-8 uker på vei, hadde jeg nok ringt legen for å få en sjekk, og helst en tidlig ul.
Gurine
08:57 16.05.2008
Jeg hadde en bitteliten blødning i uke 21, og da sa min lege at alle blødninger skulle sjekkes. Jeg var på fødepol og fikk grundig ultralydundersøkelse av både mage/baby og livmorhals.

Som regel er slike småblødninger helt ufarlige, og helst et blodkar som har sprukket, men her er det likevel rutine at alle blødninger sjekkes som sagt.
Chezka
10:22 16.05.2008
Jeg blødde i går og ringte en gyn venninne for å høre. Men siden jeg bare er 6 uker på vei, er det lite de kan se på UL. Hun anbefalte evt å sjekke HCG med 3 dagers mellomrom for å se om det stiger adekvat, eller bare vente til man er 7 uker på vei da det er lettere å se noe på UL. Lyserosa utflod høres ikke spesielt bekymringsfullt ut- men lykke til med UL!
henny72
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------