Sv: Skal man kontakte lege uansett ved blødning? u/t
23:27 15.05.2008
Kommer vel an på hvor langt man er på vei, og hvor stor blødningen er vil jeg si. Jeg hadde små små blødninger de første par ukene etter å ha testet positivt. Dette var bare spor av blod i utfloden, ingen mengde. Jeg kontaktet ikke lege da, siden det var så tidlig. Vet fra forrige svangerskap at de ikke gjør så mye så tidlig, og at det er normalt å kunne blø litt i starten. Men hadde jeg f.eks begynt å blø mere nå som jeg er 7-8 uker på vei, hadde jeg nok ringt legen for å få en sjekk, og helst en tidlig ul.
08:57 16.05.2008
Jeg hadde en bitteliten blødning i uke 21, og da sa min lege at alle blødninger skulle sjekkes. Jeg var på fødepol og fikk grundig ultralydundersøkelse av både mage/baby og livmorhals.
Som regel er slike småblødninger helt ufarlige, og helst et blodkar som har sprukket, men her er det likevel rutine at alle blødninger sjekkes som sagt.
10:22 16.05.2008
Jeg blødde i går og ringte en gyn venninne for å høre. Men siden jeg bare er 6 uker på vei, er det lite de kan se på UL. Hun anbefalte evt å sjekke HCG med 3 dagers mellomrom for å se om det stiger adekvat, eller bare vente til man er 7 uker på vei da det er lettere å se noe på UL. Lyserosa utflod høres ikke spesielt bekymringsfullt ut- men lykke til med UL!