GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Hvis jeg koser på magen min, kjenner den lille der inne noe av det?:)
23:08 15.05.2008
sikkert teit spørsmål men jeg lurer:D
tesseliten
Sv: Hvis jeg koser på magen min, kjenner den lille der inne noe av det?:)
23:36 15.05.2008
Ja det tror jeg helt sikkert at den lille gjør. Ikke fra starten av, men etterhvert når magen og den lille er så stor at det liksom er så liten plass at den ligger sånn til.. Men når jeg gikk gravid med første mann og var kommet langt uti 2 trim og på 3 trim kunne jeg trykke på magen og kjenne den lille inni der, og når jeg gjorde dette sparket den mange ganger tilbake.. Så jeg liker og kose med magen nå allerde er bare 17+5, så tror ikke den kjenner noe nå, men kanskje den føler slik nærhet liksom??

Off jeg bare forvirret deg mere nå tenker jeg.. Vet jo som sagt ikke. Men tror det:)
Ole-Brum:)
01:13 16.05.2008
Ja jeg innbiller meg liksom at hun kjenner det jeg da:) men hvis jeg trykker inn litt så stopper hun å sparke da, og tar jeg bort hånda da sparker hun igjen:) selv om jeg kunne vel ønske hun sparka mer når jeg holdt inne:) hehe
tesseliten
08:47 16.05.2008
Joda de kjenner det mer og mer. Jeg kilte babyen på ryggen i går og da flyttet han på seg.
noe nydelig i magen (11.08.08)
08:51 16.05.2008
Er det sånn at man etterhvert godt kan kjenne hva som er rygg og hode og ben og sånn bare ved å kjenne på magen sin??

Gleder meg såååå masse til å kjenne liv. Er bare 13+4 jeg da..
-Putte-
09:51 16.05.2008
Jeg tror de merker ganske så tidlig at man koser med magen!

Jeg er bare 12+3, men koser med magen likevel. Selv om den inni der ikke kan kjenne hånden min direkte, tror jeg den merker at jeg tar på magen :)
Nina_J
14:21 16.05.2008
Man kan etterhvert som babyen vokser kjenne hvordan den ligger inni magen og hva som er hva. Det er veldg koselig. Min lille krabat har funnet sin favorittstilling og det fikk jeg bekreftet var riktig på 3D ultralyd. Jeg venter mitt tredje barn men følelsen av å bli kjent med den lille nykommeren er like fantastisk nå som med min første.
noe nydelig i magen (11.08.08)
15:02 16.05.2008
ja, jeg ilser ofte på babyen når han sparker, men treffer som oftest rompa hans. han liker å dytte rompa ut av magen haha
Jenta88 med augustgutt08
15:30 16.05.2008
Allerede i uke 14 kan fosteret kjenne at vi koser på de;)
Står i svangerskapsboka vi får hos legen. "Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg".

Så vi koser masse med magen, særlig på kvelden etter vi har lagt oss:) Er litt koselig også da:)
Ina25♥med gull i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------