GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
så mye gikk jeg ned i vekt etter fødselen!
23:12 15.05.2008
Jeg gikk opp 20 kg i løpet av svangerskapet og var litt nervøs for hvor godt disse kiloene satt etterpå. Men jeg ble overrasket over hvor fort de forsvant gitt!
Lå på sykehuset i to døgn etter jeg fikk babyen, og i løpet av de to døgnene forsvant 10 kilo! Deretter har det bare rent av! Nå er det 3 uker siden fødselen, og i dag har jeg bare 4 små kilo igjen før jeg har den vekten jeg hadde før jeg ble gravid! Dette var gøy:-) Så, jeg håper det kan være en oppmuntring til alle dere andre som har gått opp 20 kg;-)
mammeladas *HØYGRAVID'
Sv: så mye gikk jeg ned i vekt etter fødselen!
23:25 15.05.2008
Har du mistet på lår og rumpe også? Er mest det jeg er bekymret for. For jeg får ikke dongeribuksene mine opp til rumpa nå en gang. Selv om alle sier jeg bare har fått mage. Merker det godt selv på andre steder selv om det ikke vises for andre.
Får håpe jeg går ned like fort som deg:)
mooby21.juli:)
23:34 15.05.2008
Husk at det sikkert er en del vann som har samlet seg i bena hvis du ikke får på deg buksene dine. Og det renner jo bare rett av. Jeg ble oppmuntret jeg hvertfall =)
Mumi
23:38 15.05.2008
Får håpe det er vann:) Blir spennende å se. Mammaen min gikk ned masse da hun ammet iallefall:) Så får håpe jeg er lik henne
mooby21.juli:)
00:36 16.05.2008
Har også samme erfaring - kiloene rant av etter fødselen, og ammingen og nattevåk ++ gjorde at jeg gikk ned enda mer. 6 mnd etter fødsel var jeg så tynn som jeg aldri har vært før. Jeg tror iallefall at ammingen krevde mye energi fra meg og det var grunnen til det.
Lille Lu
01:59 16.05.2008
Jeg har gikk opp 13kg under svangerskapet, fødte for 10 dager siden, har gått ned nesten 15! Alt er mulig :)
Mamma til Leon Aleksander<3
07:36 16.05.2008
Dette innlegget likte jeg:)
NemiW -fødeklar-
08:28 16.05.2008
Åh nu blev jag glad. Är 30+5 och ska till jordmor idag, gruar mig till vekta :) Gick ner ca 13 kilo innan jag blev gravid och det är inte så kul att nålen är högre än det jag någonsin har vägd. Är egentligen inte så vikt fiksert men men. Det är i vart fall skönt att höra att kilo går av! :)

ha en fin dag!!
b@rnim@gen
11:11 16.05.2008
La på meg ca 13 med begge mine første. Raste ned ca 20 etter 3 mnd... etter barn nr.2 ble jeg FOR tynn, men la på meg et par kilo når jeg sluttet å amme.. I dette svangerskapet har jeg lagt på meg ca 16 kg!! Har blitt mye vann nå på slutten.. er ikke bekymret for å bli tykk av graviditeten likevel.. men jeg var tynn i utgangspunktet da.. kjenner jo til de som ikke har lagt på seg så mye, men som har slitt med ekstra kilo likevel..
Caramell FØDEKLAR!!=)
11:15 16.05.2008
Jeg gikk opp ca. 11 kg første gangen jeg var gravid... Etter 3 uker hadde jeg gått ned 15-16 kg,...:) Håper d går like greit denne gangen, selv om jeg har gått opp litt mer nå...Må vell ned ca. 20 kg. nå tenker jeg...
<3MammatilNikolas+junibaby<3
11:22 16.05.2008
Tusen takk for denne tråden, mammeladas *HØYGRAVID'!!!

Jeg skal gifte meg 3 mnd etter termin og har begynt å få litt panikk for ikke å komme inn i kjolen... Er 33+2 i dag og har lagt på meg 12 kg til nå. Deilig å lese at det finnes håp for at det meste kan være forsvunnet innen den dagen jeg skal opp til alteret.
Ophelia
15:05 16.05.2008
...jeg skal gifte meg 4 måneder etter termin. Blir kjekt!
Håper at junior blir en soveunge, slik at vi ikke er helt utslitte på bryllupsdagen..
Men, legger ikke opp til strevsomt perfeksjonismebryllup..

Lykke til med planlegginga! Kommet langt??
termin
12:07 16.05.2008
Da har du vært heldig. I forrige svangerskap gikk jeg opp 21 kg, 11 kilo forsvant dagen derpå,men de resterende 10 kiloene forsvant aldri.. Og jeg prøvde virkelig å bli kvitt dem.
Nå har jeg gått opp 15 kilo,og veier 90 kilo. Så nå har jeg 28 kilo å kvitte meg med før jeg er tilbake til normalen :( Og nesten alt er ræv og lår..
djoolia 05.01.07 + Høygravid
13:06 16.05.2008
dette høres bra ut.Jeg har lagt på meg 20kg og ønsker sterkt at det meste skal gå av igjen ved amming.Min fastlege har skremt meg med at det ikke er lett å få av disse svangerskapskiloene,men nå skal jeg ikke høre på henne og gjøre det beste ut av det ved å amme og gå trilleturer...:)
Lilletrille-84
15:24 16.05.2008
Brukte ca 10 mnd på å bli kvitt 22 kilo forrige gang... Men da spiste jeg myyyyye godteri også da ;-)
Gikk 4 timers turer omtrentlig hver dag, men det tok likevell tid med meg desverre. Får håpe det går fortere denne gangen. Har lagt på meg ca like mye som jeg hadde da jeg var like langt sist, så legger sikkert på meg det samme nå. Spiser lite godteri og bare sunn, hjemmelaget mat. Kiloene bare VIL på de tror jeg. Men det gjør ikke så mye. Var veldig tynn før jeg ble gravid begge gangene, så kroppen trenger nok litt reserver tenker jeg.
MissT *is pregnant*
15:42 16.05.2008
Jeg ble ihvertfall oppmuntret av dette innlegget! :)

Dette er min andre graviditet på kort tid og jeg gleder meg til å få tilbake kroppen min!:)))
Prinsessemamma *HØYGRAVID*
17:24 16.05.2008
Det var godt å høre. Jeg har termin i dag og har lagt på meg 25 kg! Får se hvor fort jeg blir kvitt dise kiloene...
lolipoli
17:31 16.05.2008
Man går som regel lettere ned i vekt med nr.en, enn de som kommer etter, er min erfaring. Virker som det blir vanskeligere og vanskeligere. Har vært gravid 6 ganger.
Diamanten
20:19 16.05.2008
Jeg la på meg 24 kg under svangerskapet. 10 dager etter fødselen hadde jeg gått ned igjen 14. Så jeg har 10 igjen da.. Men føles ikke så ille med tanke på at jeg har lest at det er 7 kg som går av ved en fødsel.. (Sikkert vanligst for de som ikke har gått opp så mye og som ikke har mye vann i kroppen?).

Ang. passformen på klærne mine så sliter jeg.. Puppene er fulle av melk og mye større enn de var, hoftene er breiere enn de var og magen er en skikkelig bolledeig... Jeg har veid mer enn dette før, men kroppsfasongen er helt annerledes. Gleder meg til jeg evt får timeglassfasong igjen, istedetfor eple- ku...
Miffs
21:33 16.05.2008
jeg gikk opp 28 kg med nr 1 og etter 4 mnd ble jeg gravid igjen og hadde 13 + kg igjen... har nå 2 dager igjen til nr 2 kommer å er på samme vekten som da nr 1 ble født så har ikke gått opp like mye denne gangen men har like mye ¨å ta av tilsammen....
ammet ikke forige gang så håper vi får til ammingen denne gangen og at det er noe som hjelper meg å ta av litt raskere...
prins07&prinsesse08
21:49 16.05.2008
jeg gikk opp 11 kg. og nå 9 dager etterpå har jeg 2.5 kg igjen..;)
snartobarnsmammaFØDT
23:28 16.05.2008
Jeg var ikke like heldig. Jeg gikk opp 20 kg sist svangerskap, og gikk ned 10 kg et par uker etter fødselen. De siste 10 forsvant aldri:( Dette er 3 år siden og jeg har en veldig aktiv jobb, danselærer. Men jeg kunne bare amme i 2 mnd, og tror det hadde litt å si. Men denne gangen har jeg bare gått opp 10 kg, og veier nå samme som når jeg født sist (er i uke 32). Håper det ikke kommer mange flere kilo. Denne gangen SKAL jeg gå ned. Trene som en gal!
CC2u
23:54 16.05.2008
Jeg gikk opp 17 kilo sist. Disse rant bokstavelig talt av på få uker. Jeg tisset, blødde og svettet som bare det! Mistet over en kilo om dagen de første ti dagene.
Etter ti måneder med amming var jeg bare skinn og ben, hadde ingen rumpe og måtte ha belte på alt..... Anorektisk tynn, nærmest. brukte størrelse 34!
Så denne gangen bekymrer jeg meg ikke.
lillemanns mamma
11:37 17.05.2008
La ikke på meg noe under svangerskapet(spydde hele tiden)men har gått ned 4 kg etterpå,men no er det ei uke siden jg veide meg sist så skal på vekten i dag igjen..litt spendt.
#Aurora har to gutter#
11:38 17.05.2008
kun 18dager siden f.ødselen
#Aurora har to gutter#
20:04 17.05.2008
Noe jeg har lagt merke til når jeg ser jenter/damer med barnevogn, er at så og si alle er så slanke og fine;) Det er ikke så ofte man ser svære damer med barnevogn egentlig;)hehe... Litt oppmuntrende;)
Chick
20:40 17.05.2008
Jeg har lagt på med 10-12 kg og har 45 dager igjen.. Prøvde en av de gamle buksene mine med lavt liv (som ikke går over magen) og de passet:D så jeg har nok ikke gått opp så mye rundt rumpa, men magen er nok et kapittel for seg selv:/ Godt å høre at mange mister kiloene fort, blir så deprimert av å se meg i speilet om dagen:( Kanskje jeg tilogmed blir mindre enn det jeg var før? *håpe håpe*
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------