GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Tvillinger / flerlinger

Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Har født og endelig kommet hjem ;o)
00:17 16.05.2008
Søndag 4. mai kom to vidunder til verden. Åsna ble født kl 07.25, veide 2355g og var 47 cm lang. Harald kom etter kl 09.15, veide 3335g og var 51 cm lang. De ble født i uke 37+1.

Fødselshistorien kommer i morgen (eller når jeg får tid ;o).

Dagene på barsel har gått fint. Vi kom godt igang med amming og dobbeltamming startet vi med på dag tre. Så fikk begge barna gulsott. Verdiene deres har nå pendlet opp og ned siden dag 4 og begge har fått lysbehandling tre ganger. De ble begge ganske slappe og mor måttte konsentrere seg om å få inn mat og ammet da en og en. Åsna var så slapp at hun måtte tvangsmates og det var på tale å legge inn sonde. Heldigvis snudde det og de siste 2-3 dagene har vi dobbeltammet igjen. Det er superpraktisk!
De er fortsatt ikke helt friskmeldt fra gulsott, men verdiene på begge har nå snudd fra å stigende til synkende uten lysbehandling. Vi skal inn igjen til kontroll på mandag. Har de økt, må vi lergges inn igjen...
Men, nå er vi hjemme og det er kjempedeilig.

Nå må jeg også få meg litt søvn. God natt ;o)
Sol med 2!
Sv: Har født og endelig kommet hjem ;o)
01:52 16.05.2008
Gratulerer gratulerer.
Helt enig at dobbeltamming er praktisk:)

Mine hadde også gulsott, snakket med helsesøster i går fordi gutten min fortsatt er gul i øynene,og hun sa at det var bra å ha de ute i dagslys og at det hjalp, noe ikke jeg visste. vet ikke om de har fortalt deg det, men det er jo verd et forsøk.

Lykke til, håper det stabiliserer seg og minker.

Gleder meg til fødselshistorien din.

Kos deg masse med disse 2 nye vidunderene.

stooor klem.
Pluttiplutt
09:35 16.05.2008
Gratulerer så mye!
...syntes det ble litt stille fra den kanten etterhvert, så det ante meg at det var noe på gang. ...which leaves me den eneste mai-terminen som er igjen :)

Lykke til framover!
2x babyline 24.05.08
09:41 16.05.2008
Gratulerer så kjempemasse!!! :) Kos deg med babisene!
Fanny08
10:04 16.05.2008
Gratulerer så mye!!

Når det gjelder gulsott, er det som det blir nevnt her oppe, fint å la barna ligge i dagslys. Datteren min var også gul og vi fikk tips om å ha dagsengen hennes stående i vinduet. Kan anbefales både som forebygging og "behandling".
* vannmamma *
17:43 16.05.2008
Gratulerer så mye med to små!

Kose deg masse fremover!
Tilde og Sarah - 2 små nøster!
20:45 16.05.2008
Gratulerer sån masse med "en stor og en litt mindre" ;)
Så heldig du er som får det til med dobbelamming.
Lykke til videre!
Venter på nr 2 og 3
22:10 16.05.2008
Takk for alle gratulasjoner.

Vi fikk heller ikke vite at det var et tips å ha barna "i vinduskarmen" for å forebygge gulsott mens vi var på barsel i Drammen. Åsna lå i lyskasse et døgn der. På barseldag 3 flyttet vi til barsel på Kongsberg. Der fikk vi det rådet med en gang. De delte dessuten ut en info-blekke med tips og råd for barseltiden. Der sto alt fra mattider på sykehuset til forløpet på "renselsen" og treningstips. Veldig nyttig.

Kongsberg er forøvrig et fantastisk sted å være på barsel. Første natta vi var der, lå Harald i lys. Da tok de også Åsna ut til seg, slik at jeg skulle få sove best mulig, De kom inn med dem ferdig skiftet og det var bare for meg å "slenge ut puppene". Kjempedeilig etter noen slitsomme døgn på Drammen. Etterhvert som jeg kom i form og dagene begynte å bli lange, fikk jeg ta meg noen turer ut i løpet av dagen også. Shoppa litt, gikk tur og spiste lunsh med svigerinner med barselpermisjon. Det gjorde underverker for psyken.

Det er utrolig deilig å være hjemme igjen. De to søte små har taklet overgangen fint og sover mye i vogga. Natta gikk også fint, med 3 1/2 time mellom måltidene. Nå forbereder vi en tur ut på "visning" i morgen. Værmeldingen er jo ikke helt av de beste, så vi får se an været.
Sol med 2!
17:02 18.05.2008
GRATULERE:):):)
LYKKE TIL
helias venter tvillinger:)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------