GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

ny seng + soving
13:43 16.05.2008
To-åringen har fått juniorseng - han ble rett og slett for lang til sprinkelsengen og ville ikke ligge i den lenger men han vil ikke ligge i den nye heller, vil bare inn i vår eller at vi skal ligge ved siden av han i den nye. noen tips til hvordan han kan frivillig legge seg om kvelden? han sover 1,5 time i barnehagen og virker så trøtt at han trenger det, men sovner ikke før nærmere ni på kvelden. det er så slitsomt, han var ikke vanskelig å legge før!
reserbolla fikk gutt 01.03.06
Sv: ny seng + soving
14:11 16.05.2008
Kan jeg få spørre hva slags junior seng du har kjøpt til barnet ditt? Og evt. hvor?

Har planer med å kjøpe juniorseng til guttungen her hjemme også.
Anonym
14:21 16.05.2008
Kjøpte Hoppe juniorseng med sengehest på Barnas Hus, veldig fin :)
18:52 17.05.2008
Ok, skal se om vi ikke kan dra og ta en titt.

Takk for tipsen :)
Anonym
16:57 18.05.2008
Storesøster fikk ny seng igår, 17.mai, og det gikk overraskende bra.
Men så har jeg mast om det også siden rett etter lillebror kom for 9 1/2 mnd siden. For han skulle overta sprinkelsenga etter han var for stor for vugga.
Pappan og bestefaren satt i sammen senga, og alle måtte etterpå å se på den fantastiske senga som storesøster nå hadde fått. Pappan satt en stol ved siden av senga og sang og leste for henne når hun hadde lagt seg. Hun fikk ny, stor dyne og fint sengtøy.

Kanskje han synes det er uvante lukter og uvant seng. Kanskje du kan gi ham noe av det han hadde i sin seng med hans lukt på. F.eks den dyna han brukte, hvis han har fått ny.
moota m storesøster&lillebror
12:13 20.05.2008
Ja kan nok hende det at det luktet litt nytt, men han har samme dyne som før og kosebamsen og smokken er også med. tror jeg har funnet ut at det ikke nødvendigvis er sengen, men det at han vil jeg skal ligge ved siden av han til han sovner. han reiser seg opp med en gang hvis jeg prøver å gå ut - hylskriker. vet ikke helt hvordan vi skal komme ut av denne onde sirkelen.. ender jo opp med at vi sovner der begge to!
12:22 20.05.2008
Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt.
Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt.

Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.
Pysa
15:05 20.05.2008
Takk for tips, jeg skal prøve :)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------