GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 2-3 år

Hva tenker dere er tregt motorisk når barnet er 2 år? u.t.
15:41 16.05.2008
.
Anonym
Sv: Hva tenker dere er tregt motorisk når barnet er 2 år? u.t.
21:15 16.05.2008
Ikke kan løpe,hoppe eller spise med skje selv.
Anonym
14:45 18.05.2008
Hoppe skal de ifølge en bok jeg har ike kunne før de er 3.
Løpe er noe de begynner med nå ved 2 år (det er normalt å begynne å gå helt opp til 18mnd alder).
Det med skje er jeg enig i.

Barn er veldig forskjellige.

Min begynte å gå sent (16mnd), men behersket da med en gang å gå baklengs. Han gikk først i går i trapp uten å holde seg i noe. Ikke vil han klatre i stativer (er fornøyd mmed å kravle opp på sofa og benker). Han må vite at han har kontrollen før han gjør noe, og gjør det da med stor kontroll. Andre barn begynner tidlig og går på trynet stadig vekk.

De er forskjellige.

Tror bare helsestasjonen slår alarm om barnet ikke går ved 2år.
traviata
12:59 19.05.2008
Min gutt blir 2 i Juni og kan både hoppe, gå,løpe, gå i trapper, spise med skje, og mange andre ting. Jeg tenker det er at en "treig" 2-åring ikke løper, ikke hopper. Ser noen 2-åringer som fortsatt stabber seg avgårde, og må jo innrømme jeg syns det er merkelig fordi min egen har løpt siden han var 13 mnd. Men alle barn er forskjellige! Utrolig farlig å si noen er treige, for som regel så kommer det etterhvert. Noe spesielt du tenker på med din egen f.eks??
Anonym
19:29 19.05.2008
Takk for mange svar!

Lurte vel bare på om mini er treg siden han ennå ikke klarer å stå på en fot uten å holde seg eller hoppe uten hjelp.

Han løper, kaster og sparker ball, spiser med skje og gaffel, går i trapper når han holder seg i rekkverket og kan ta opp og ned en glidelås.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------