Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
Har ikke eggeløsning, noen med erfaring?
20:26 16.05.2008
Har prøvd å bli gravide i et år nå, uten hell.. så i dag tok jeg turen til legen... Vi har ei datter sammen fra før av, hun er 2 år - så vi vet jo at vi kan..
Etter det jeg fortalte med veldig vrierende lengde på syklus (mellom 25-40 dager), mente legen at det kunne hende at jeg ikke fikk EL. tok en blodprøve i dag, og skal ta en ny en om to uker da det er dag 12 i syklusen min... Disse røvene skal gi svar på om jeg har EL eller ikke...
Er det noen andre som har vært bort i dette?? Altså ikke har EL. Hva gjør man da?
Jeg har svært sjelden eggløsning av meg selv. Jeg brukte pergotime for å bli gravid og det funket på andre forsøk :) Pergotime er en kur på 5 tabletter som du tar tidlig i syklusen (husker ikke nøyaktig når..). Disse fremkaller eggløsning. Pergotime funker for mange! Hvis de ikke funker, kan det være aktuelt med sterkere hormonkurer eller evt prøverør.
Blodprøven skal nok måle verdien av et hormon i blodet ditt som viser om du har hatt eggløsning. Det er altså ganske lett å finne ut om du har hatt dette.
Hva hvis man har evig lange sykluser og aldri får TR (føles som aldri i alle fall). Kan man da ta pergotime uten å ta det i begynnelsen av syklusen. Må snart ta meg en tur til legen nå. Har ikke hatt TR siden begynnelsen av januar, og det var den første TR etter p-pilleslutt. Blir ikke akkurat gravid på den måten.