GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Fy f.... Er ikke dette litt dårlig??
21:25 16.05.2008
Vi holder til på riksen. Ble inseminert i dag, for tredje gang, så håper på lykke denne gangen. Alle gode ting er jo tre:) Men, det jeg skal frem til er at vårt andre aih forsøk ble omgjort til ivf, grunnet for mange eggposer, så de turte ikke inseminere. Snakket litt m legen om hvordan vi skulle gå frem videre dersom dette ikke klaffer nå. Så sier han at siden jeg er så ung kunne jeg kanskje prøve litt på egenhånd, evnt m pergo. Greit nok, og i mellomtiden prøve å miste noen kg. For dere har bare TO ivf forsøk igjen. Det ble faen meg regnet som et forsøk den gangen det ble omgjort fra aih til ivf. Det kunne de vel informert oss om? Da hadde vi aldri gjort det. Hadde jo gått på aih medisiner. Ivf medisiner er jo sterkere, og derfor større sjans for å få flere egg. Hos meg fikk de bare ut tre. Kun et som var fint nok, men det festet seg ikke:( Reagerte på dette vi. Syns i det minste det burde vært opplyst. Noen som har opplevd lignende?
Jente 83 aih/ivf-riksen:)
Sv: Fy f.... Er ikke dette litt dårlig??
21:44 16.05.2008
Har ikke opplevd noe lignende nei, men tenker at dette må det vel gå an å klage på?
Sykehuset er et offentlig organ og de har truffet en beslutning, et vedtak som en kan klage på, syns du skal anføre det du her sier at grunnet aih medisiner ble dette i realiteten ikke et fullverdig IVF forsøk (med forbehold om at AIH medisinene er svakere da - det vet jeg ikke).
Vil tro sykehuset som andre forvaltningsorganer har veiledningsplikt om klageadgang, så kanskje en ide å spørre de om du kan klage og hvem du henvender deg til? Men først ville jeg uansett formidlet frustrasjonen og se om de kan gjøre et unntak uten at en formelt klager da. Uansett hva dere velger å gjøre må dere ha lykke til!
Klem*
Grublegruble
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------