GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Habituell abort

Her kan dere som har habituelle aborter, dvs aborterer mer enn 3 ganger uten at det er provoserte aborter dele erfaringer, gleder og sorger.
Tvi, tvi!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Fått diagnosen habituell abort- ny her
10:09 17.05.2008
Hei

Jeg har hatt 3 SA i mitt 31 årige liv og har ingen barn... Nå har jeg vært til utredning. Håper at det er noe vi kan gjøre slik at jeg slipper å miste igjen. Det tar på.

Har akkurat bestilt meg babyklister på dansk nettside. Skal prøve med det. Anbefaler dere noe annet? Jeg har lest litt om Progesteron krem, men føler at det er for dem som ikke har el og som har veldig ujevne sykluser. Og får dem som ikke blir fort gravide. Jeg har jo blitt fort gravid da....

Jeg håper virkelig at dere kan gi meg noen råd angående hva jeg kan gjøre selv.

Tusen takk.
Orkidè31
Sv: Fått diagnosen habituell abort- ny her
18:05 18.05.2008
heisann!
Velkommen inn hit. Ingen bra diagnose å ha, men det er kjekt å ha denne siden så vi kan dele erfaringer. Selv prøver jeg å øke mine sjangser ved å gå på lavkarbo diett. Spiser lite stivelse og mere fett/proteiner. De som er insulin resistent (de med magefett) har 40% sjangse for å miste, så det er ganske vanlig å behandle habituell abort med metformin (en diabetes medisin). Jeg tåler den desverre ikke, men mange har opplevd suksess på de. Ellers er der medisiner man kan ta i svangerskapet, det står mye om de på disse sidene.

Du finner også masse nyttig informasjon på denne tråden fra ønskebarn forumet:

http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=13403

stor klem!
kirsty-1.IVF-avbrutt
18:50 18.05.2008
Takk for svar og klem.:)

Unnskyld at jeg spør, men mener du at de som er litt overvektige får sånn diabetes medisin?! Jeg har jo litt magefett, men er nokså slank.:)

Jeg får se på linken du la ved. Prøve å sette meg litt inn i ting og tang.

Jeg har besttilt babyklister og skal ta wild yam i en uke eller noe. Kan kanskje se litt på inntak av vitaminer også?! Skal også prøve meg med hostesaft.

Lykke til! Godt å ha noen å dele bekymringene med ja. Får håpe at vi kan dele gleder også når de kommer... Jeg må tenke positivt.

Klem tilbake.
Orkidè31
23:26 18.05.2008
Man trenger ikke være overvektig for å være insulin resistens, men symptomer er jo at det glegger seg mest rundt magen når man går opp da... Det er ganske vanlig å behandle habituell abort på fertilitetsklinikkene. Enkelte steer i landet får man det uten å spørre, andre steder må man mase... men er verdt et forsøk? Spesielt om de ikke finner noen grunn ved utredning...
kirsty-1.IVF-avbrutt
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------