GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

Barne/nyfødt-tøy blir ofte så sukkersøtt...
18:42 17.05.2008
Med merker/brodering/trykk à la "I'm so cute", "Lille prins(esse)", "baby" etc.Bare jeg som kjenner kvalmen komme når jeg ser de "klissne" plaggene?
kakemonsteret med 2 boller
Sv: Barne/nyfødt-tøy blir ofte så sukkersøtt...
18:59 17.05.2008
Samme her, jeg kjøpte selv bare mer nøytrale plagg, men fikk selvsagt en del sukkersøtt. Er også opptatt av god passform, mye av babytøy er likt voksentøy, f.eks vanskelig å finne godt utvalg av sparkebukser som er mye bedre for en baby å ha på seg enn en "vanlig" bukse med litt for stram strikk. Har en baby med god og rund mage og har kjøpt mye på nøstebarn.

Men smaken er jo som baken :-)
hafnium
19:01 17.05.2008
jeg er sånn som liker slikt da..:)

f.eks så har min lille gutt på seg en lyse blå sparkebukse som det står lille prins på i dag..:)
snartobarnsmammaFØDT
12:39 18.05.2008
Jeg blir ikke kvalm, men synes det er helt snålt å ha sånne klær på min egen, har jo fått litt i gave... Samme som de som kaller babyen for lille prinsen.. Min blir kalt ting som trollungen, lille ramp, osv.
Anonym
12:52 18.05.2008
Jeg liker slike klær, de første ukene. Nå har jeg kledd min "prins" i lyseblått i 9 uker, og kjenner jeg er ferdig med dette søte.....
Josefine & sønn
13:04 18.05.2008
Min prins har blonder enda han da. Han er tre mnd
baby 07.02.
13:15 18.05.2008
Jeg fant en rosa body på cubus hvor det stod med pen sølvskrift: "I can be a monster" og o'en i monster var byuttet ut med en hodeskalle :-D
Så har jeg kjøpt sorte og brune bodyer på HM for å fylle opp skuffene med noe annet enn rosa :-)
Helene:-)
13:18 18.05.2008
greit med tekster på noe men sånn ellers liker jeg skikkelig baby tøy i babyblått,blonder osv de er jo tross alt babyer :) jeg irriterer meg over at klærne ser forlite baby ut da :\ alt er jo tøfft liksom og retro...vil ikke ha en tøff baby,men en SØT :)
novbaby:)
13:27 18.05.2008
syns nå babyer er sukkersøte jeg!!
solei
14:17 18.05.2008
Jeg synes babytøy skal være søtt. Synes ikke det passer seg med nyfødte i "voksentøy". Det blir jeg kvalm av.
♥Innimor & Lillegutt 26.05.07♥
14:24 18.05.2008
Men babyer ER jo søte! Og da skal de vel se sånn ut også? De blir jo store og viljesterke fort nok,så hvorfor ikke "søte" de opp når de er babyer da? Det styggeste jeg ser er babytøy med hodeskaller og slikt på. Det er usmakelig.
Anonym
14:24 18.05.2008
Jeg har bare funnet tøy som jeg liker jeg, har vært mye ensfargede ullplagg, og nå koselige plagg fra Katvig, Ej sikke lej og sånt.
du og jeg og vi to
14:53 18.05.2008
Babyer er heldgvis ikke sukkersøte, ikke mine i allefall. Mener heller ikke at de skal gå i voksentøy/hodeskaller, men det var da dette med den gyldne middelvei, ikke sant?Får fletta av uber-kliss og like hetta av en nyfødt i "hard" dongeri.

Vi har kjøpt masse i brunt og rosa/lilla til vår lille jente, litt retro og "gammel-romantisk" stil. Mykt og deilig. Liker det så mye bedre enn "amerikansk" blonde-søthet, hvis dere skjønner.
kakemonsteret med 2 boller
15:39 18.05.2008
Jeg syns det finnes altfor mye voksen-klær som er stivt og upraktisk for babyer! Og verre blir det når de nærmer seg året, da er det jo bare dongeri-bukser og hettejakker på de vanlige kjede-butikkene.

Søk på Katvig, Ida T, og Urban Elk på netter, for eksempel. De har masse heldrakter og gode klær, UTEN rar skrift på brystet :). Litt dyrere, men absolutt verdt det!
Korsika *Henrik*
15:52 18.05.2008
Helt enig!
du og jeg og vi to
16:58 18.05.2008
Hihihihi - husker mine egne tanker da jeg trålet rundt å skulle kjøpe tøy noen uker før jeg fødte sønnen min! Men da jeg fikk han så syntes jeg faktisk det var veldig koselig at han fikk være litt baby - med pastellblått og lyse farger *ler* TIden går fort - og jeg syntes det var koselig å kunne kle på han litt babyklær og ikke hoppe på den tøffe "voksenstilen";) Men for all del - akkurat trykk som sier lille prins osv osv er kanskje litt i drøyeste laget for meg også :)
Miss T og lille Adam
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------