GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
HCG på 11 på dag 8 - vet dere hva det kan bety?
21:34 17.05.2008
Ei venninne av meg tok blodprøve på torsdag - da var hun på dag 8 etter egginnsett og prøven viste en HCG på 11. Legen hadde bare sagt "da skjer det ting nedi der" uten at hun helt hadde forstått hva det betydde. Noen som vet? Hvor mye skal den ligge på på dag 8 egentlig? Kan hun være gravid? Jeg har ikke hetl oversikt over de ulike HCG-verdiene, men jeg ble litt nysgjerrig så fant ut jeg måtte spørre her =) Vet ikke helt hvorfor hun hadde tatt blodprøve så tidlig - hun var til legen pga noe helt annet tror jeg.. Hun skal teste på tirsdag eller onsdag med hjemmetest.
2små IVF-ruger
Sv: HCG på 11 på dag 8 - vet dere hva det kan bety?
21:44 17.05.2008
Hcg skal dobles på 48-72 timer. På dag 8 og hcg på 11 vil jo si ca 88 på dag 14, som jo er perfekt:-)
Snooopi
21:57 17.05.2008
Okay, ja da blir det jo ikke så ille! Vi syntes bare det hørtes så lite ut, har lest om at mange har veldig høyt nivå på dag 14, men ettersom det øker så fort så er det jo håp=) Takk for svar forresten! For el-sprøyta kan ikke sitte i 12 dager etter eller?
2små IVF-ruger
22:28 17.05.2008
Ikke for å ta motet i fra noen,men el-sprøyten kan sitte i i 10 dager.
Men krysser alt for at venninna di er gravid !
Alle positive tester mottas med takk her :O)
ღ ♂ Vilsågjerne♀ ♥
22:38 17.05.2008
Jeg mente også at den kan sitte i ganske lenge, men håper veldig at blodprøvesvaret betyr at hun er gravid!! Det hadde de virkelig fortjent! De har ingen barn fra før, første forsøket deres. Men er det slik at den sitter i kroppen i maks 10 dager eller KAN den sitte i helt til 12 dager etter (hun tok jo prøve 12 dager etter el-spøyta ble satt, hun satte 5000IE av Pregnyl...).
2små IVF-ruger
23:02 17.05.2008
Jeg har ingen fasit svar på det,og det er sikkert veldig individuelt...
Håper hennes hcg stiger ,og at testen viser det den skal etter hvert.
Hvor holder hun foresten til ? Har aldri hørt om noen som har tatt blodprøve så tidlig før...
ღ ♂ Vilsågjerne♀ ♥
23:10 17.05.2008
Hun holder til på Ullevål men hun tok prøven hos fastlegen sin. Var der for å ta blodprøver for noe helt annet og fikk de til å sjekke HCG'n også. Labdamen hadde sagt at HCG bare var over 0 hvis man var gravid, men venninna mi hadde glemt å nevne det med el-sprøyta. Blir spennende når hun skal teste over helgen!!
2små IVF-ruger
23:14 17.05.2008
Krysser fingrene !
ღ ♂ Vilsågjerne♀ ♥
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------