GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Keisersnittdebatten

Keisersnitt eller vanlig fødsel?

Ingen må tro at et keisersnitt er en enkel løsning for mor og barn. Det beste er å føde naturlig. Men i noen tilfeller er keisersnitt det eneste riktige, enten av hensyn til mor eller av hensyn til barnet. For mor kan dette ha både fysiske og psykiske årsaker og begge deler er like viktige.
Denne debatten er ment som en møteplass for dere som kanskje skal ta eller har fått bestemt at dere skal ta keisersnitt.
Riktig lykke til videre!
Vennlig hilsen jordmor Siri
"hengemage" og ks
07:41 18.05.2008
Skal ta ks, men lurer litt på hvor de tar snittet. Tar de det helt ved bikinilinja lissom så er jo det under hengemagen min. Hvordan blir det når såret skal gro tro? hmmm.. Noen som har tatt ks og har hatt "hengemage"?
Anonym
Sv:
09:41 18.05.2008
Du må passe på å løfte opp magen noen ganger i løpet av dagen sånn at det får lufttørke. Var det jeg fikk beskjed om på sykehuset.
Legg deg på sofaen, trekk magen opp, og la det få komme til luft en stund sånn at det tørker. Gjør du dette, er det ikke noe problem.
Jeg gjorde det sist, og det gikk helt fint. Fikk aldri no problemer med såret. Skal ta ks igjen i morra, og jeg satser på at det går like bra nå.
Anonym
Sv:
10:51 18.05.2008
Hei.
Jeg har hengemage og tok keisersnitt,hos meg skar de ovenfra og ned pga hengemagen og for at jeg ikke skulle få komplikasjoner med såret..
Såret grodde helt fint,og ser på arret som kjærlighetsarret mitt..=o)
FrkGunda
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------