GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

Er det bare jeg somsynes det er stygt me folk som røyker å går med barnevogn eller barnet i andre hånda??
11:06 18.05.2008
Synes faktisk det er usmakelig..

Anonym
Sv: Er det bare jeg somsynes det er stygt me folk som røyker å går med barnevogn eller barnet i andre hånda??
11:10 18.05.2008
Helt enig.
hamsterpia
Sv: Er det bare jeg somsynes det er stygt me folk som røyker å går med barnevogn eller barnet i andre hånda??
11:12 18.05.2008
Jeg var sosial røyker før, og tok meg en sigarett 2-3 ganger i uka, og en periode før det røyket jeg mye mer. Jeg synes folk skal få røyke om de har lyst, men er glad for røykeloven, for det er mye deiligere å være på utesteder nå.
Så selv om jeg har røykt selv, og synes at folk i utgangspunktet skal kunne røyke uten å bli hetset, og selv om jeg tenker at "en røyk i friluft er da ikke så utrolig farlig for et barn" (for det tror jeg ikke) så synes jeg også det er usmakelig å se på. Jeg reagerer instinktivt.
Tror mye av det er pga all indoktrineringen vi har hatt på skole og i media, vi klarer ikke lenger la være å reagere. Men, jeg tar meg selv i sjakk og tenker - det er ikke min sak, jeg tror egentlig ikke det er så farlig..

Jeg synes egentlig at jeg er en hykler :-)
Sonia & Sofie
11:24 18.05.2008
jeg er en røyker, og jeg røyker ALDRI i nærheten av barnevogna, eller når sønnen min er våken og jeg kan risikere å måtte ta i han etterpå feks ved amming ol.. eller rett før jeg skal amme. nå skal det også sies at jeg røyker kansje en til tre om dagen da.. og skal komme så langt at jeg kutter ut de også!
melka08
11:26 18.05.2008
Helt enig,derfor gjør jeg aldri det,selvom jeg røyker. Synes røyking i bunad,eller finklær også ser helt fjott ut...
Fruktis*Adele 4 mnd*
11:29 18.05.2008
Folk må få røyke om de ønsker det, syns jeg. Har selv vært "storrøyker" i mange år. Men når jeg ser folk med røyken i munnen og ungen på armen/i hånda/i vogna, så knyter det seg i meg. Det syns jeg er skikkelig ekkelt å se! Selv om ungen/e helt sikkert ikke tar skade av det der og da!
For ikke lenge siden så jeg en jente med stor fin babymage og en sigarett mellom leppene. Midt i byen!! MOTBYDELIG!!! :(
ifie
11:31 18.05.2008
Også må jeg legge til at jeg slutta da jeg ble gravid! *stolt* :D
ifie
11:36 18.05.2008
jada, hvis det er et så stort problem for deg, så se en annen vei da!! dritt lei av folk skal henge seg oppi ting de OVERHODET ikke har noenting med.. Er det din baby som får røyk på seg da? nej, så da er det ingenting å bekymre seg over! blir så FORBANNA av disse innleggene som bare er for kritikk og nedvurdering av folk!!!!!

Gå å finn på noe annet!!!!
tuttemor87 - Lukas 03.02.08
11:35 18.05.2008
Syns det ser utrolig dumt ut! De jeg kjenner pleide å la noen andre trille imens og det er jo mye likere.
Selv sluttet jeg da jeg ble gravid og hr planer om å holde det sånn=D selv om det frister litt en gang i blant;) hehe..Ser ikke for meg der jeg går å triller med en røyk i kjeften..
Sunshine og Elias:D
11:45 18.05.2008
tuttemor er en av de svake, dumme som røyker med barnevogn å barn i hånda ser jeg..
Anonym
11:49 18.05.2008
anonym: 11.45: sa jeg at jeg var det? NEI! og syns heller ikke jeg skal drive å forklare meg om jeg gjør det eller ikke! det er mitt problem... og du kaller meg svak? som ikke engang tør å signere med eget nick! tssssss...................
tuttemor87 - Lukas 03.02.08
11:57 18.05.2008
At folk mener dette,må vel være et dib-fenomen? Jeg kjenner MANGE som røyker med barnet rundt seg,enten når h*n blir leid eller ligger i vogna.. Hvorfor skal dette være så skadelig for barnet? DET er det jo virkelig ikke da.. Men er vel som noen sa over her,at vi har blitt "opplært" til å legge merke til dette og å reagere. Synes det er så rart,for det som er greit og akseptert i den virkelige verden er helt forkastelig her inne...
Har trillet tur med folk som røyker på turen... Uten at jeg har tenkt noe mer på det.. At folk lar barnet sitt smake på forskjellige ting som inneholder sukker og salt f.eks er også bare noe folk her inne reagerer på... Mens ute i "den virkelige verden" er også dette viden akseptert. Når det gjelder dib,gjelder det å sile ut.. Ta til deg den informasjonen du føler for og overse resten. Har inntrykk av at folk er fryktelig skinnhellige her inne. Preker i det vide og det breie om alt det "rette" de gjør,også gjør de gjerne ikke dette når de ikke sitter på pc'n...
Anonym
12:01 18.05.2008
helt enig.. stygt
Anonym
12:37 18.05.2008
Vell, å røyke mens man har barnet på armen er jo noe helt annet enn å røyke mens man triller tur.

Jeg røyker når jeg triller tur! WOW!:-) Da går jeg ved siden av vogna å triller mens jeg holder røyken ut på den ytterste siden av meg. Han får ikke røyk i vogna da gitt:-)
Kristine&FelixSitter_i_ettTre
12:40 18.05.2008
Signerer tuttemor87 - Lukas 03.02.08 11:36!!

Så fint at det er så mange "hellige" mennesker som kan se ned på de andre æsjete og megakriminelle røykerne da!!
De derre røykerne burde jo bli satt i fengsel!!

Hilsen IRONISK x-røyker (som er så heldig å ha klart å slutte etter maaaaange års lang kamp)
Anonym
13:16 18.05.2008
Grusomt stygt!!!
solei
13:23 18.05.2008
Sikkert mye annet du gjør som er usmakelig for andre... La folk få gjøre som de vil, og ikke heng dere opp i bagateller.
mams-til-tre
13:50 18.05.2008
meningen med dette er ikke og henge seg opp i babateller.Med denne sisen sier vi hva vi føler og synes 0sv.Dem som ikke vil si noe trenger ikke det.Det samme med,,,hva spiser din på 6mnd osv...Jeg syns også barn og røyk er det værste jeg ser.Ikke mange røykere som selvfølgelig ikke liker og høre det.Det er det denne siden handler om.Dele meninger osv.Hva kler dere på nå,hvor mye spiser din osv.
Anonym
13:55 18.05.2008
er det det denne siden er til altså....hehe...
mams-til-tre
14:00 18.05.2008
ja:) Dele meninger.Sier bare hva vi syns osv..:)
Anonym
14:04 18.05.2008
Det er jo det jeg gjør jo... Sier min mening :))))
mams-til-tre
14:33 18.05.2008
Ja, anonym 13:50 èn ting er å si sin mening overfor spising, soving påkledning og andre ting du nevner, men å kritisere RØYKERNE og å gi dem ENDA MER dårlig samvittighet enn de allerede har synes jeg er forkastelig!!! Hva er målet med det da? Selvhevdelse? Vise at du er på en pidestall og se ned på "de forkastelige røykerne"?? SKAM DEG!!!

JEG synes det styggeste jeg ser og hører er folk som kritiserer andre uten noen som helst mål eller mening!!! FYSJAMEI!!!

Hilsen STOLT x-røyker
Anonym
14:36 18.05.2008
det fæleste jeg har sett var ei som satt å ammet babyen sin i et lite, RØYKFYLLT røykerom, i den tiden det var det!! Det synes jeg var ille.
Linnea :o)
14:39 18.05.2008
Ååååå giiiiidamei!!!!!!!!!!!!!!! RING POLITIET!!!!!!!!!
Anonym
14:40 18.05.2008
enig
charlotte89
17:03 18.05.2008
Hahahaha må le litt av disse trådene - men klarer jeg å la være å svare? - neeeiiida ;) Jeg må nok skrive under på at jeg ikke klarer å la være å tenke " herreguuud - kan de ikke røyke når ungene deres ikke er i nærheten?! Men er ikke slik at jeg tenker på dem som barnemishandlere heller(så lenge de ikke røyker inne samt røyker inne bilen - da gjør jeg meg noen tanker som jeg sikkert ikke burde snakke høyt om;)
Miss T og lille Adam
19:24 18.05.2008
Syns det ser utrolig dumt ut med folk som går og røyker med barnevogna.. syns bare de to tingene ikke passer sammen i det heletatt! La også merke til i barnetoget i går at det var foreldre som gikk og røyket mitt i toget mens de trillet eller leiet barnet sitt.. helt på trynet syns jeg!
Anonym
19:46 18.05.2008
som jeg sa tidligere, det ser dumt ut, men mamma og pappa røyka da jeg var liten ved siden av meg, inne hjemme og i bilen og jeg har ikke tatt noe skade av det.Frisk som en fisk;) Så det er nok ikke helsefarlig for baby å trille mens man røyker.Det ser bare dumt ut synes JEG. Det er MIN mening og alle har lov til å ha sin egen mening. Jeg disser ingen for d og det er heller ikke negativt ment for røykere. Ungene deres har det nok kjempebra og lever uansett;)
Sunshine og Elias:D
19:54 18.05.2008
Helt enig, det er usmakelig. Jeg tar meg en røyk i sosiale sammenhenger en sjelden gang(1røyk et par ganger i mnd) men aldri forran barnet mitt.
Rosa elefant
20:54 18.05.2008
Jeg har dessverre begynt å røyke litt igjen. Har noen ganger røyke ute på trilletur, men da har pappan vært med og han har trilla. jeg har gått noen meter bak så det ikke skal komme røyk inn i vogna.
Men prøver å holde det til røyking hjemme -helst om kvelden når hun har lagt seg. Røyker jeg på dagen vasker jeg ihvertfall hendene godt og pusser gjerne tennene.
Virker som at det er veldig lett å slenge frapå med at mødre som røyker er svake mennesker. Hva er det for noe å si da? Alle mennesker er da svake på ett eller annet punkt. Er det noe en skal skamme seg over? Kan man anklage andre for at de er svake??
Joda, det er bare å slutte. Er bare det at når en har det veldig tøft og ikke greier se lyspunktene og angsten sliter deg helt ut (ved siden av det å ha en baby -som er slitsomt!) er det ikke lett å være streng med seg selv. Ingen unskyldning, men sånn er det bare!

Forresten, er det mer akseptabelt at far røyker?
malingus
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------